Big Red

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
3Dwim
Contacteer:

Big Red

Bericht door 3Dwim » 12 jun 2020, 17:31

Big Red

Voorafje:
Big Red begon zijn leven als Anet A6 bouwpakket.
En hoewel er een prima kwaliteit uit kwam (af en toe) was het wel duidelijk dat als er iets verbeterd moest worden dat het frame zou zijn.
Zijn baas was direct overtuigd van het TATARA ontwerp. Wel doordacht en mechanisch sterk maar niet over de top, zeg maar.

Na lang wachten op een mogelijkheid om de onderdelen ergens te laten snijden was het dan op een gegeven moment zo ver:

Afbeelding

Afbeelding

Big Red was in aantocht.
Dus Anet opgehaald en gedemonteerd.
En alle 3mm staal onderdelen in elkaar gezet dit keer met borgmoeren.

Afbeelding

Ergens op het net had ik ooit een rode TATARA gezien en was meteen overtuigd van de kleur: rood. Dus op naar de action en spuiten maar.

Afbeelding

Maar niets gaat heel lang goed, corona was gearriveerd en toen ik nog een bus rood nodig had, de 2e, was alle rood uitverkocht, in alle vestigingen in de buurt.
Later bleek dat er een landelijke rode hart spuiten op ondergoed actie was...
Dus basisplaat werd zwart. Deze basisplaat heeft ook zes gaten voor voetjes. Rubber voetjes met M6 schroefdraad passen direct.
Had de ANET zo'n basisplaat dan was het ontwerp of kopie ook al een stuk beter geweest.

Nadat alle onderdelen p zijn plek zaten was het een kwestie van alle printer onderdelen overzetten op het frame. Ondertussen ook veel extra onderdelen geprint met de Weistek.
Omdat dat kon dus ook meteen andere X-as eindstukken en een aansluiting voor de drag chain etc.
Omdat de Weistek door een stroomuitval stopte moest ik het linkerblok in twee keer printen en lijmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draadbrugje:
Afbeelding

Resultaat is dus een stevige printer ook qua gewicht en een betere kwaliteit.
Hoewel er nog wel wat getuned moet worden. De weistek print vooralsnog beter...

Afbeelding

Het resultaat is top.
Nu nog een definitieve plek vinden voor het LCD paneel met cardreader en afstellen en inregelen.

Eerste start was ook prima:
Afbeelding
Oplossing: vastzetten draadje.....

De glasplaat die we gebruikten bij de ANET heeft plaats gemaakt voor een sticker. Een slechte keuze want ik krijg de items nauwelijks van het bed af. Ook niet door de natuurlijke krimp van de PLA na afkoeling.

Oh en de printkop is een brug model ooit geprint door @wim62 voor de ANET. Werkt prima dus waarom wijzigen.

Voor de toekomst: misschien een update naar lineaire lagers maar op dit moment loopt alles soepel en recht.
En wat verder weg: BigBlue zelfde basis maar met groter printbed.....
Laatst gewijzigd door 3Dwim op 12 jun 2020, 22:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Rob52
Contacteer:

Re: Big Red

Bericht door Rob52 » 12 jun 2020, 17:47

Ziet er gelikt uit :D
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 12 jun 2020, 21:38

Zo. Je bent goed bezig. Op die manier leer je de machine wel kennen. 8-)
DesignSparkM 5.0
Cura 4.6.1
Artillery Sidewinder X-1

LeoEnder3Pro
Contacteer:

Bericht door LeoEnder3Pro » 12 jun 2020, 22:03

Mooi!

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 12 jun 2020, 22:24

3Dwim schreef:
12 jun 2020, 17:31
Big Red

Voorafje:
Big Red begon zijn leven als Anet A6 bouwpakket.
En hoewel er een prima kwaliteit uit kwam (af en toe) was het wel duidelijk dat als er iets verbeterd moest worden dat het frame zou zijn.
Zijn baas was direct overtuigd van het TATARA ontwerp. Wel doordacht en mechanisch sterk maar niet over de top, zeg maar.
Dus je heb de onderdelen zelf laten snijden? Was het niet goedkoper/makkelijker om direct een kant en klaar frame te kopen?
Is direct ook nog eens poeder gecoated, of heb je zelf nog aanpassingen gemaakt aan het ontwerp?
Ziet er trouwens wel goed uit zo.
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208,MKS TFT35 display

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 14 jun 2020, 10:15

Mooi, alleen spijtig dat je na het spuiten het verticaal deel achterstevoren gemonteerd hebt. Als het juist staat, zoals bij je ongespoten foto, moet je bovenaan TATARA kunnen lezen.
Mijn Tatara was uit gegalvaniseerd staal gesneden en heb het met speciale 2 componenten grondverf behandeld alvorens het zwart te spuiten. Omdat ik hier juist niet genoeg van had heb ik een deel van de kleine plaatjes met action grondverf behandeld en dan met lak. Na anderhalf jaar komen hier stukjes verf af maar gelukkig niet van de onderdelen die eerst met de 2 componenten grondverf behandeld waren.
https://www.bol.com/nl/p/spuitbus-spray ... 079572291/
Heb het niet bij bol besteld want kwam nogal duur uit daar. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn MIX 2 met Tapatalk

3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 2.0.1/Tatara frame/3DV6/SKR V1.3/tmc2208/Bltouch
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 14 jun 2020, 10:38

hardy schreef:
12 jun 2020, 22:24
Dus je heb de onderdelen zelf laten snijden? Was het niet goedkoper/makkelijker om direct een kant en klaar frame te kopen?
nee, snijden was een vriendendienst van rest materiaal.
Dus koste niets.
Frame had ik niet aangepast maar wel virtueel in elkaar gezet. maar je hebt een punt, als je geen vriendendiens tticket hebt is kopen wel zo handig.
Robbel2005 schreef:
14 jun 2020, 10:15
Mooi, alleen spijtig dat je na het spuiten het verticaal deel achterstevoren gemonteerd hebt.
ha, ha, ik zie het nu ook. Helemaal niet meer opgelet in mijn bouwwoede.
Maar als je aan de andere kant staat kun je het wel goed lezen ....
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 14 jun 2020, 10:39

Robbel2005 schreef:
14 jun 2020, 10:15
Mooi, alleen spijtig dat je na het spuiten het verticaal deel achterstevoren gemonteerd hebt. Als het juist staat, zoals bij je ongespoten foto, moet je bovenaan TATARA kunnen lezen.

Ja dat was bij mij ook het geval .
Had de achterplaat ook verkeerd om gemonteerd .
Maar de printer werkte er niet minder om , maar het oog wil ook wat .
Dus hebt ik hem toen maar omgedraaid .
Dus Wim je weet wat je moet doen :D :evil:
Gr Wim

Anet A6 met Tatara frame en quadcopters.

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 14 jun 2020, 11:13

Nog een leuk accessoire voor eigenaars van een Tatara. Magnetisch naaimachine led lampje om je print te belichten.
#Aliexpress € 3,17 15%OFF | 10/20/30 Led Super Heldere Naaien Kleding Machine Licht Multifunctionele Flexibele Werken Lamp Licht Voor Werkbank Draaibank Kolomboor
https://a.aliexpress.com/_dSzBy6I

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Robbel2005 op 14 jun 2020, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 2.0.1/Tatara frame/3DV6/SKR V1.3/tmc2208/Bltouch
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 14 jun 2020, 11:18

Page not found
Sorry, we can't find the page you're looking for.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Plaats reactie