Weistek Wt150

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
3Dwim
Contacteer:

Weistek Wt150

Bericht door 3Dwim » 12 jun 2020, 13:03

Hoogste tijd om eens een van onze (broer en mij) 3D printers voor te stellen.
Op moemnt X kreeg in van een kennis de vraag of ik interesse had in twee 2e hands printers: een Weistek WT150 en een Kossel mini.
Omdat we een uitdaging niet uit de weg gaan hebben we de printers overgenomen.

De Weistek WT150 miste de voeding en het LCD scherm werkte wel maar was softwarematig geblokkeerd. Inlezen via de sd kaart was niet mogelijk.

Afbeelding
Printoppervlak 150x150 en 140 hoog. Geen verwarmd printoppervlak.

Na een zoektocht op het internet bleek de printer ooit verkocht door Conrad en daar de software etc gedownload. Niet alles blijkbaar want op een duits forum, (http://hardy-parts.xobor.de) kwam ik de enige kennis tegen die er was. Na wat hen en weer mailen kreeg in ook de ooit meegeleverde software ter download.
Op dit forum kwam ik er ook achter dat het blokkeren van het scherm veroorzaakt werd door het laden van de verkeerde drivers. Er bestond namelijk ook een WT180 model.
Diverse mensen zijn in het verleden ook aan het stoeien geweest met upgrades maar uiteindelijk heeft iedereen het opgegeven.

Bij de printer zit dus als slicer programma: DORA ware. Een nogal primair dos-achtig programma waar weinig in in te stellen is.
Maar het moet gezegd worden het werkt en wel zo goed dat je je afvraagt waarom CURA zoveel instel opties heeft.
Enige nadeel was dat wat grotere onderdelen snel krom trokken. Immers de Weistek heeft geen verwarmd bed.

Om dit op te lossen is na wat zoeken en bestellen bij ALI de printer voorzien van een 150x150 heatbed plus schakeling.

Afbeelding

Na het aanschaffen van een zware voeding, verwarmd bed en printer trekken nogal wat als ze tegelijk aanslaan werkt het ding.
En sindsdien is het een top printer.
Kwaliteit is gewoon super mooi. Kleinste instelling is 0,2mm laaghoogte maar dat is heel vlak en gaaf.

Tot zo ver.
Nog wat plaatjes van de printkop. Het kromme invoerblok in het midden heb ik her ontworpen (koelkanalen) en vernieuwd.

Afbeelding

Printkwaliteit:
test blokje met 30% vulling

Afbeelding

Handgrepen voor een kruisboog:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3Dwim op 12 jun 2020, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

vincent1971
Contacteer:

Re: Weistek Wt150

Bericht door vincent1971 » 12 jun 2020, 13:25

Als ik zo een printer zou hebben zou een van de eerste dingen zijn elektronica vervangen. Ramps board of een 32 bits board. Geen gedoe meer met software die of verouderd is of gesloten. Ik voor mij ken deze printer niet

3Dwim
Contacteer:

Re: Weistek Wt150

Bericht door 3Dwim » 12 jun 2020, 13:41

vincent1971 schreef:
12 jun 2020, 13:25
Als ik zo een printer zou hebben zou een van de eerste dingen zijn elektronica vervangen. Ramps board of een 32 bits board.
Hebben we ook aan gedacht maar dat was optie B als een en ander helemaal niet zou gaan werken. Er zit overigens gewoon een makerbot board in maar dan wel een speciale versie dus niet aanpasbaar.....
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Plaats reactie