Alternatief voor Tinkercad

Over scannen, ontwerpprogrammas 3D bestanden etc.
Rob52
Contacteer:

Re: Alternatief voor Tinkercad

Bericht door Rob52 » 05 jun 2021, 20:27

Ik kan die ervaring niet delen. Bijna alles dat ik zelf ontworpen heb, heb ik met Sketchup gedaan. Als je Solid Inspector gebruikt dan weet je van te voren waar er eventuele fouten zijn blijven zitten als Solid Inspector het niet allemaal heeft kunnen repareren. De fouten die zijn blijven zitten hebben eigenlijk nooit geleid tot gekke resultaten.
Laatst gewijzigd door Rob52 op 05 jun 2021, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 05 jun 2021, 21:16

Freecad wordt ook best veel gebruikt maar daar heb je echt wat tijd voor nodig om ermee te leren werken. Persoonlijk kon ik er niet aan wennen. Het programma heeft wel veel mogelijkheden
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 05 jun 2021, 21:59

Zo lang we nog steeds Fusion360 vrij kunnen gebruiken vind ik dat toch wel de mooiste optie op dit moment, maar ik blijf daarnaast ook FreeCad bijhouden voor het geval ze het toch een keer op slot gooien, alle ontwerpen die ik in fusion maak schrijf ik daarom tevens ook allemaal weg als step file, dan kan ik ze altijd nog weer gebruiken in Freecad of zelfs weer in 123-3d Design.
Groeten, Hardy

Zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Display
Zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (Cartesian Kinematic),MKS SgenL(32bit),TMC-2208/2209,MKS TFT35 display
https://www.3dprintforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=3219

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 06 jun 2021, 12:06

3D Wens Shop schreef:
05 jun 2021, 19:39
Sketchup zou ik per definitie niet meer gebruiken voor 3D modellen om te printen.
Die ervaring kan ik niet delen.
Ik modelleer veel met sketchup en de export naar stl gaat prima. Maar zoals met elk programma als je niet weet hoe het werkt ligt dan de fout bij jou of het programma.
Faces verkeerd om is alleen, voor zover ik dat heb gemerkt, een probleem met redenren van modellen. De voor en achterzijde van een face hebben een duidelijk andere kleur dus je moet wel kleurendoof zijn om dat niet te zien.

De solid inspector is inderdaad een goede hulp. Maar goed modelleren is beter.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - meester
SketchUp Pro
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 06 jun 2021, 12:11

Als ik twijfel over een stl file haal ik ze meestal even door deze online repair tool. Het is geen garantie maar het lost vaak wel dingen op

https://www.formware.co/onlinestlrepair
Een rammelende Anet A6 met nutteloze upgrades - niet omdat het moet, maar omdat het kan

Plaats reactie