Anet et4 wil niet

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
bnagy
Contacteer:

Re: Anet et4 wil niet

Bericht door bnagy » 27 jun 2020, 17:57

Dank heren voor het advies,

Dat spiritus niet ontvet was mij totaal ontgaan. Ik lap er al jaren mijn ramen (2x per jaar hooguit) mee met goed resultaat (ben niet zo'n perfectionistische poetser hoor, anders houd ik niet genoeg tijd over voor leukere dingen :-))

Vandaag toch weer hechtingsproblemen gekregen en om na iedere 4 schakeltjes (denk dat ik er 120 nodig heb) de glasplaat 'af te wassen' was mij toch iets te veel werk. En ik durf er toch nog niet goed meer tegelijk te printen. Dus toch de makkelijkere weg genomen en wat 3Dlac op de plaat gespoten (heel weinig), ben al 5 prints verder en het werkt nog steeds.
Ik voel me wel een verrader, want ik weet dat het ook zonder kan. Straks, als dit project klaar is gewoon weer afwassen met water en zeep na ieder project en de 3Dlac alleen voor dit soort priegelwerkjes gebruiken (hoop ik).

Houd jullie voeten droog en het hoofd koel.
Ender 3
Anet ET4

Tecumseh
Contacteer:

Bericht door Tecumseh » 27 jun 2020, 18:13

bnagy schreef:
27 jun 2020, 17:57
En ik durf er toch nog niet goed meer tegelijk te printen.
Hoezo durf jer er niet meer tegelijk te printen? Als je merkt dat de eerste laag goed is dan is met mijn (beperkte) ervaring dat de rest van de print ook 99% van de keren goed gaat.
Anet A6 - firmware Marlin 1.1.9

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 28 jun 2020, 08:08

Hallo? Bent u diegene die niet veel schoon maakt en alles en iedereen verraad? :twisted:
BWAHAHAHAaaaa LOL ;) Ben je gek nee jo je speelt op zeker! (dat is toch het beste!?)
Kan het mij wel voorstellen, het zou toch waardeloos zijn als de helft van je print niet lukt.
Ik doe het ook zo en misschien met een grotere print dat je het eens probeert –
MAAR zelfs dan zou ik het bed nog niet schoonmaken,
Ik zou dan met de resten van 3Dlac op het bed zitten nog gewoon weer gaan printen.
Als het een kleinere print is spuit ik gewoon bij.
Wanneer de print klaar is en het bed is ver genoeg afgekoeld dan hoor ik dat de print los komt,
Dan hoor ik hem springen/kraken.
Kleine printjes zoals jou schakeltjes tik ik er iets voor die tijd af.
(om sneller te zijn en of haast heb of gewoon omdat het kan)

VrGr Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

bnagy
Contacteer:

Bericht door bnagy » 28 jun 2020, 16:46

@3dRob
Natuurlijk laat ik de 3Dlac er voorlopig gewoon op zitten. totdat het niet meer werkt. Dan ga ik de plaat grondig reinigen en het weer eens zonder proberen. Gaat het niet, dan geef ik mij gewoon over aan de 3dLac :P
Het printen gaat nu prima en ben van alles aan het uitproberen.
Lekker bezig dus nu en alles een beetje aan het fine-tunen.
Toch ontzettend leuk 2 machines tegelijk, als de ene even kuren heeft, kun je gewoon met de andere verder ......:-)
Ze printen nu allebeide hetzelfde object, ben benieuwd of de dimensies een beetje gelijk zijn. En anders kallibreren tot het wel klopt..... want het moet wel allemaal passend worden.
Ender 3
Anet ET4

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 28 jun 2020, 21:52

Mooi dat het werkt, ik zou zeggen succes met…….

En de Vriendelijke en Gezonde Groetjes van hier!
Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Plaats reactie