Rol filament pakt niet

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
René
Contacteer:

Re: Rol filament pakt niet

Bericht door René » 22 mei 2020, 13:53

De rollen die wel printen, zijn dat ook 2Kg rollen of zijn dat 1Kg rollen?
Indien ja, controleer op de rol of het filament vrij kan afrollen en niet ergens een andere wikkeling kruist.
Als test kun je een paar meter afknippen en met dit stuk b.v. een test cube gaan printen.
Lukt het dan wel?

René
Ender 3 P en Anet A6 in aanbouw.

Mohr
Contacteer:

Bericht door Mohr » 23 mei 2020, 11:03

3Dwim schreef:
22 mei 2020, 10:30
@Mohr,

Ik kocht één rol bij 123D bepaalde wat dat was en kocht toen meer rollen.

Wat ik mis in je verhaal is of je contact hebt gehad over deze specifieke rol met de verkopende partij.
Iedereen kan hier van alles vinden, denken, bedenken etc. maar als een product niet werkt dan ga je eerst terug naar de verkopende partij.

Wat was de reactie van 123D ?
Die zwarte kleur PLA heb ik hier ook, Weistek print er prima mee op 210/50.
De 50 grd voor het heatbed gebruikt in meer om kromtrekken te voorkomen. Verder stel ik niets in, kan ook niet bij deze printer.
Er zat een half jaar tussen de koop en het gebruik van het filament. Dus teruggaan is niet realistisch. Bovendien ben ik net begonnen met printen dus wilde ik eerst jullie mening hebben om te kijken of het zelf op te lossen is. Zoals gezegd heb ik meerdere rollen en slechts de zwarte rol plakt niet. (het zal niet aan de kleur liggen)
René schreef:
22 mei 2020, 13:53
De rollen die wel printen, zijn dat ook 2Kg rollen of zijn dat 1Kg rollen?
Indien ja, controleer op de rol of het filament vrij kan afrollen en niet ergens een andere wikkeling kruist.
Als test kun je een paar meter afknippen en met dit stuk b.v. een test cube gaan printen.
Lukt het dan wel?

René
Ook twee kg. Het is geen blokkade in de aanvoer zoals een wikkeling kruising. Als dat het geval zou zijn dan zou die eerst een stukje printen, maar hier pakt ie hem helemaal niet. Ik heb hem geprobeerd te voeden maar de printer pakt hem normaal door de eerste motor maar bij de extruder blijft ie "hangen". (Hij trilt, gaat een stukje terug en laad hetzelfde stukje weer, alsof een sensor aangeeft dat er genoeg filament inzit.

Ik ben nu wat noodzakelijke dingen aan het printen waarvan de kleur niet uitmaakt. Daarna zal ik proberen om er een stuk vanaf te halen en dan opnieuw proberen.

Tecumseh
Contacteer:

Bericht door Tecumseh » 23 mei 2020, 12:22

Is het niet simpelweg dat het filament langs de heartbreak gaat in plaats van erdoor?
Anet A6 - firmware Marlin 1.1.9

Lourens
Contacteer:

Bericht door Lourens » 23 mei 2020, 12:44

3Dwim schreef:
20 mei 2020, 17:03
...
Wat je niet meld is de printtemperatuur. En heb je gecontroleerd of het ook echt pla is ? Misschien heb je abs gekregen en zit er een verkeerd sticker op de rol.
Dus temperatuur eens omhoogschroeven.
...
Heb je de tip van 3Dwim ook nog geprobeerd om de temperatuur eens (veel!) hoger te zetten?
De Ark van Noach was gebouwd door amateurs.
De Titanic door professionals....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Creality CR10s Pro / Cura 4.6.1 / ???
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 23 mei 2020, 12:51

Tecumseh schreef:
23 mei 2020, 12:22
Is het niet simpelweg dat het filament langs de heartbreak gaat in plaats van erdoor?
Dan moet je toch wel een ongelooflijke kunstenaar zijn als je dat voor elkaar krijgt. Onderstaand een voorbeel en doorsnede van een hotend. Het principe is van allemaal hetzelfde, alleen de details verschillen per type iets.

Afbeelding
Lourens schreef:
23 mei 2020, 12:44
Heb je de tip van 3Dwim ook nog geprobeerd om de temperatuur eens (veel!) hoger te zetten?
PLA print vanaf 180 graden. Misschien niet zo mooi maar het komt echt wel door je nozzle. Dus idioot hoog hoef je het er niet voor te zetten. En als het andere PLA van hetzelfde merk het wel doet dan is het ook niet nodig. En als het ABS zou zijn dan is dat simpel te controleren door het even met een aansteker te laten branden dan ruik je het vanzelf.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Mohr
Contacteer:

Bericht door Mohr » 24 mei 2020, 00:43

Hitte opschroeven zou alleen nut hebben als het óf een andere soort filament zijn (die een hogere smelttemperatuur heeft) óf een blokkade heeft. De blokkade kan niet want dan zou niets printen. Andere filament zou kunnen maar denk ik eigenlijk niet. Ik denk nav deze discussie dat het een 'pechrol' is. Ik probeer nog een stuk af te knippen...

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 24 mei 2020, 10:31

Mohr schreef:
24 mei 2020, 00:43
Hitte opschroeven zou alleen nut hebben als het óf een andere soort filament zijn (die een hogere smelttemperatuur heeft)
Dat bedoel ik.
Een rol met verkeerde sticker, asl er al een sticker op de rol zit.
Wij kunnen vanachter ons typemasjien veel verzinnen maar uiteindelijk is de roleigenaar aan zet.
Stuk afknippen,
temp. omhoog,
schoonmaken kan allemaal in een uur.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Plaats reactie