RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller SD CARD

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
alcomys
Contacteer:

RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller SD CARD

Bericht door alcomys » 18 mei 2020, 22:50

Beste allen,

ik heb een vraag, ik heb een RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller in combinatie met een SKR v1.4 Mobo en mijn Mobo heeft de LPC1768 on board.
Nu heb ik een onboard SD CARD-reader en ik heb een SD CARD-reader in mijn RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller zitten
ik probeer al een tijdje informatie te vinden over hoe ik de SD CARD in mijn display kan benaderen vanuit de PC.
De onboard SD CARD van het mobo is altijd te benaderen vanuit de PC, maar die in het display niet.
Nu lees ik vaak dat het alleen kan via Octoprint in combinatie met een raspberry pi, maar het vreemde is waarom het dan niet zou werken via de PC vandaar mijn vraag aan jullie.
Anet A8 PLUS gemodificeerd met SKR V 1.4 Marlin 2.0 Bugfix autolevel 3D-Touch V3 sensor

hardy
Contacteer:

Re: RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller SD CARD

Bericht door hardy » 18 mei 2020, 23:11

De Sd kaart van het Mobo eruit halen, wordt toch alleen maar gebruikt bij het flashen van de firmware, ik heb geen SKR , maar een MKS_Sgen met dezelfde controller, wanneer ik vergeet na een nieuwe flash de Sd eruit te halen, dan kan ik ook niet de Sd van het display benaderen.
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY)

alcomys
Contacteer:

Bericht door alcomys » 18 mei 2020, 23:16

Klopt wat je zegt alleen is de sd card in het mobo nodig om de firmware te houden want daar staat namelijk de Firmware.cur op en als je die verwijderd dan werkt de printer niet meer.
Anet A8 PLUS gemodificeerd met SKR V 1.4 Marlin 2.0 Bugfix autolevel 3D-Touch V3 sensor

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 18 mei 2020, 23:50

alcomys schreef:
18 mei 2020, 23:16
Klopt wat je zegt alleen is de sd card in het mobo nodig om de firmware te houden want daar staat namelijk de Firmware.cur op en als je die verwijderd dan werkt de printer niet meer.
Ik heb de Sd met de cur file er niet meer inzitten na het flashen, het board word geflasht met de bin file, daarbij wordt eerst de bin in een cur omgezet en in de controller geflasht, daarna kan het kaartje er gewoon uit. (bij mij altans)., ik kan mij niet voorstellen dat het kaartje als een controller werkt.
De printer werkt gewoon goed daarna.
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY)

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 19 mei 2020, 09:33

Wat Hardy zegt klopt. De printer werkt gewoon zonder de SD kaart erin.

Maar er is wel een verschil in de benadering van de verschillende sd kaartjes. Wanneer je de sd kaart in de SKR laat zitten kun je die gewoon via de verkenner op je pc benaderen. Die van de display is dan niet zichtbaar of benaderbaar. Haal je die van de SKR eruit dan is die van de display nog steeds niet via de verkenner zichtbaar. Wel als je bijvoorbeeld Repetier Host of Pronterface gebruikt, dan is (als de sd kaart van de SKR is verwijderd) de inhoud van de sd kaart in de display toegankelijk.

Er is alleen 1 vervelend dingetje en dat is dat beide programma's de beperking van 8.3 bestandsnamen hebben. Dit is een oude DOS standaard waarbij de bestandsnaam maximaal 8 tekens lang mag zijn en de extensie maximaal 3 tekens. Dit resulteert in afkortingen met op het einde van de naam een tilde zodat de naam nog maar 7 tekens lang leesbaar is. Dit maakt het behoorlijk onleesbaar. Zeker wanneer je bijvoorbeeld in Cura ook nog eens een automatisch voorvoegsel van je printernaam in de bestandsnaam erbij krijgt. Als je pech hebt en dat is een lange naam blijft er dus niets herkenbaars meer over.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

alcomys
Contacteer:

Bericht door alcomys » 19 mei 2020, 20:16

@Rob52

Dank voor het antwoord.
Ik zal het gaan uitproberen het enige is inderdaad de bestandsnamen ik begrijp ook niet waarom het lcd display wel de complete naam laat zien, terwijl je met Explorer niet de lange naam naar de sd kaart kan kopiëren via usb
maar wel direct naar het sd kaartje.
dus ligt dat eigenlijk aan Marlin zou je zeggen?

Plaats reactie