stappen motor wordt warm anet a6

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
diks
Contacteer:

Re: stappen motor wordt warm anet a6

Bericht door diks » 08 mei 2020, 18:42

heb nieuwe lager blokken er op gemonteerd glijd soepel maar nog steeds is de temp te hoog rond de 50 graden
als ik de riem spanning naar beneden haal dan schokkerige beweging en als ik de riem iets strakker zet loopt hij soepel maar hoe strak moet een riem eigenlijk staan
ik trek de motor niet scheef of zo dus zo strak staat hij niet ?

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 mei 2020, 20:15

50 graden is helemaal niet te warm. Ik weet niet hoe je daar bij komt. En strak of slap, je moet er voldoende spanning op hebben staan zonder dat het veel kracht kost om de riem naar elkaar te drukken, maar niet zo slap dat je makkelijk de 2 zijden tegen elkaar drukt. Dat heet Fingerspitzengefühl.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 08 mei 2020, 23:25

diks schreef:
08 mei 2020, 18:42
heb nieuwe lager blokken er op gemonteerd glijd soepel maar nog steeds is de temp te hoog rond de 50 graden
als ik de riem spanning naar beneden haal dan schokkerige beweging en als ik de riem iets strakker zet loopt hij soepel maar hoe strak moet een riem eigenlijk staan
De riem is canvas versterkt dus rek zit er vrijwel niet in. Dus als je het gevoel hebt dat hij soepel loopt en je de snaar niet ziet trillen tijdens het printen staat hij strak genoeg. Maar je kunt er ook veertjes voor kopen die de snaarspanning redelijk constant houden. Het zijn eigenlijk net wasknijper veertjes

https://www.123-3d.nl/123-3D-Riemspanne ... t3046.html

diks
Contacteer:

Bericht door diks » 23 mei 2020, 15:14

heb nu de anet a6 verbouwd tot een anet pk6 printer met een nieuwe tand riem
dus waarschijnlijk heeft het toch aan de riem gelegen want nu wordt hij amper 30 graden dat is al gouw 35 graden minder
nu ik dat weet ga ik de andere riem ook vervangen en ga een anet am6 er van maken met linear geleiding met bowden print kop

René
Contacteer:

Bericht door René » 23 mei 2020, 18:33

Dit heeft niet met de riemen te maken.
Als ik zoek op PK a6 dan zie ik dat dat een aluminium frame is ter vervanging van het perplex frame.
Het perplex frame neemt geen warmte op van de step motor, maar het aluminium frame doet dat wel.
Vandaar dat de temperatuur nu lager is.

René
Ender 3 P en Anet A6 in aanbouw.

diks
Contacteer:

Bericht door diks » 23 mei 2020, 19:31

aluminium neem best wel veel warmte op maar ruim 30 graden is wel veel terwijl het frame niet echt warm is

Plaats reactie