Nieuw

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
PoppyParker
Contacteer:

Nieuw

Bericht door PoppyParker » 11 feb 2020, 13:58

Hallo,

Ik ben hier nieuw als lid, dank je wel voor het toevoegen. Ik ben echt een beginner en wil me verdiepen in een Resin printer of dit voor mij ook daadwerkelijk een toevoeging is om aan te schaffen. Ik ben echt een leek hierin dus ik weet niet of ik hier al vragen mag stellen.
Ik heb in ieder geval veel informatie op dit forum en ik kan helaas nog geen bijdrage toevoegen op dit forum.

PoppyParker

vincent1971
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door vincent1971 » 11 feb 2020, 14:03

Op het gebied van resin zal je hier denk ik niet echt veel informatie aantreffen. Op het gebied van 3D printers zoals een Anet en een Ender zal je hier erg veel aantreffen. Mijn tip stel gewoon je vragen, lees hier een slag in de ronde en zoek eens op youtube.

PoppyParker
Contacteer:

Bericht door PoppyParker » 11 feb 2020, 16:22

Dank je wel Vincent1971 voor je reactie. Ik zal zeker mijn vragen stellen en merk vanzelf wel hoe ver ik kom. Bedankt voor je tips

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 11 feb 2020, 16:42

Ik heb er wel eens naar gekeken. Zover ik heb kunnen zien biedt het proces een veel hogere resolutie en dus detail. Nadeel ervan vind ik o.a. de prijzen die ermee gepaard gaan.

En een ander ding zijn de vloeistoffen. Ik vergelijk het maar een beetje met de donkere kamer van vroeger. Ik zat daar vaak dagen in. Op zich hartstikke leuk, maar wat een verademing toen de digitale fotografie zich zover ontwikkeld had dat die minstens hetzelfde kwaliteitsniveau bereikt had als de rolfilm. Geen geklooi meer in een doka met vloeistoffen, maar gewoon direct van je geheugen (kaartje) hoppa Photoshop in en alles is mogelijk. Zelfs vele malen meer dan je met een doka maar van mocht dromen.

Zo zie ik het ook een beetje met Resin. Alleen is daarvan nu de kwaliteit wel veel beter dan van de "gewone" doorsnee 3D-printer. En dat zal waarschijnlijk nog wel een tijdje zo blijven. Dus het is zeker nog wel een interessante optie.

Alleen zul je, zoals al geschreven, hier maar een enkeling vinden die er eentje thuis heeft staan. Dus inderdaad gewoon maar vragen, met en beetje geluk leest zo iemand toch ook mee en kan er een antwoord op geven.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

PoppyParker
Contacteer:

Bericht door PoppyParker » 12 feb 2020, 09:41

Dank je wel voor je reactie Rob52, ik ben echt op zoek om de juiste printer aan te schaffen waarvoor ik het wil gebruiken. Heb er 0,0 ervaring mee dus er gaat een wereld voor mij open en heel veel vragen. Wat ik wel ondertussen heb begrepen is dat er met filament wordt gewerkt en met Resin. Filament is er in primaire kleuren en Resin (heb ik begrepen) kan je dus iedere kleur maken die je zou willen. Ik ben een designer van o.a. dollfashion en ik wil deze printer aan schaffen voornamelijk om de zolen te maken van schoenen etc.
Zou in de toekomst ook mijn eigen BJD dolls willen maken maar dat is voor later...

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 12 feb 2020, 19:20

Hallo en Welkom PoppyParker!

VrGr Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

PoppyParker
Contacteer:

Bericht door PoppyParker » 13 feb 2020, 19:11

Dank je wel 3drob, ik ben erachter dat ik nog heel veel moet leren .... fijn dat dit forum bestaat.

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 13 feb 2020, 21:34

Ik voor mij zou als eerste een 3D printer kopen. Waarom? Een 3D printer bestaat al wat langer dan een resin printer. Dus de kans dat er fouten en of problemen zijn is minder. Qua werkproces verschilt het niet gek veel. Een 3D printer is goedkoper in gebruik.
Als je b.v. ABS print en met aceton bewerkt krijg je een zeer glad uiterlijk.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 14 feb 2020, 14:30

Hallo en welkom.
Het idee van voorstellen is dat we dan wat meer weten zodat we betere antworoden kunnen geven. ook is het handig om te weten of je bij iemand in de buurt woont.

Eerlijk gezgd weet ik nu nog niets. Je wilt een resin printer anschaffen maar weet niet of dit past bij je wensen die je dn weer niet mededeelt.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

3DWim op thingiverse

Plaats reactie