Printnoob

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Rob52
Contacteer:

Re: Printnoob

Bericht door Rob52 » 09 nov 2019, 09:41

De opmerking van Wim is wel begrijpelijk aangezien je met basisvragen in de beginfase toch eigenlijk bij de leverancier zou moeten kunnen aankloppen. Maar het kan wat lomp overkomen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de topicstarter in dit geval eigenlijk niks fout doet aangezien hij geen enkele concrete vraag stelt maar zich kort voorstelt en eigenlijk zegt dat hij hoopt met de hulp van dit forum betere resultaten te bereiken. Dus eigenlijk wordt er hier van een mug een olifant gemaakt en al vooruit gedacht wat de vervolgtopics misschien zouden kunnen gaan zijn. En dat is onterecht.

De redenen waarom er niet altijd even positief wordt gereageerd zijn hierboven al deels belicht. Maar wat je dus ook veel ziet is dat men zich dus niet de moeite gunt even eerst zelf wat te googlen. Men post een vraag, meestal vaag en algemeen en soms zelfs meerdere vragen in 1 topic en verwacht dan het antwoord of de antwoorden op een presenteerblaadje te krijgen. Als dat niet de bedoeling was, dan is het in ieder geval een lompe binnenkomer.

Maar de antwoorden daarvan staan vaak al meerdere keren beschreven hier op het forum. Maar men neemt niet de moeite even de forum zoekfunctie te gebruiken en die te lezen. Ook zelf investeren in het zoeken op internet (zoals boven al eerder aangegeven) wordt gemakshalve maar overgeslagen. Maar men vergeet even dat ook wij al die stappen hebben moeten doorlopen om die ervaring/expertise te vergaren, dat is ons ook iet komen aanwaaien, maar daar hebben wij ZELF ook vele 10-tallen zo niet honderden uren in gestoken.

Die suggestie van FAQ is wel een goeie. Er is alleen een probleem bij dit forum (niet alleen op dit forum) en dat is dat je na een bepaalde tijd je startonderwerp niet meer kunt aanpassen. Dus je moet het eigenlijk in 1 keer helemaal volledig erop zetten wil het overzichtelijk zijn en blijven. Maar er komen in de loop der tijd toch telkens weer dingen bij dus er moet dan iets gevonden worden om het actueel te houden.

Ik denk dat Mark in deze toch wel een eerlijke kans verdient aangezien hij eigenlijk nog geen vraag gesteld heeft. Eigenlijk kun je stellen dat het topic wat uit de hand is gelopen door onterechte aannames en niet door feiten.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

MarkD
Contacteer:

Bericht door MarkD » 09 nov 2019, 10:19

Mooi verwoord zo, dank je wel. ;)

De vragen die komen in de loop van de tijd wel.
Eerst maar eens wat topics bekijken en inlezen.

Grtz, Mark
Printer: Anycubic 4max pro
Slicer : Cura 3.2.1
Materiaal : Esun PLA+

-=010 isn't just a code=-

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 09 nov 2019, 10:32

Was ik nog even vergeten; welkom op het forum.

En 3drob zal wel blij zijn met je woonplaats. Hij vraagt namelijk bij de meesten uit welke regio ze komen in de hoop (denk ik dan :D ) dat er eens iemand in de buurt van Rotterdam bij zit. En dat is dan nu toch eens het geval. Maar hij zal zelf ook nog wel reageren.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 09 nov 2019, 10:42

Voor alsnog:
Hallo en Welkom op het forum Mark kom binnen doe je jas uit, Koffie?
Heb geen gebak maar wel ijzerkoekjes ( denk daar maar even RUSTIG over na! )
Ik ben zoals gewoon weer eens een beetje laat sorry,
maar inderdaad 010 Rob52 heeft gelijk en ja dat vind ik leuk natuurlijk!
:thumbsup:

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 09 nov 2019, 12:46

Hallo Mark, welkom
Geloof niet dat er hier op het forum mensen zijn buiten jij met een ANYCUBIC 4MAX PRO.
Ik keek ook even of er facebook groepen zijn met gebruikers van jouw printer, en er zijn er enkele met ogeveer 400 leden elk. Dat is niets vergeleken met bv geetech met 68.000 members, of creality cr 10 met 58000 members....
https://www.facebook.com/groups/anycubic4maxpro/

Dat wil niet zeggen dat niemand je tips kan geven hier.
Daarom enkele vraagjes:
Heb je bij je software gcodes van te printen voorwerpen gekregen?
Heb je deze al geprint, en zo ja, komen die er goed uit?
Welke slicer gebruik je? Is het zo dat het fout gaat met objecten die je zelf gesliced hebt?
Dan kan het aan de slicer instellingen liggen....
Ik bekeek even de specificaties van jouw printer, en zie dat deze nog niet is uitgerust met autoleveling bed.
Een van de meest voorkomende problemen bij het beginnen met 3d printen is de niet perfecte afstelling van de afstand van het bed tov de nozzle, gevolgd door onvoldoende spanning van de aandrijfriemen. Weet niet hoe dit bij jouw printer geregeld is, maar misschien interessant om te bekijken.
We horen graag hoe het verder gaat met je printpogingen!
Robert
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 2.0.1/Tatara frame/3DV6/SKR V1.3/tmc2208/Bltouch
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 09 nov 2019, 18:48

Welkom op dit forum !

Kan je ons vertellen wat je nu zlef gedan hebt en wat je nu wilt ?
je prints lukken niet allemaal, vervelend, vertel eens in een apart topic waar het over gaat, wat je al gedaan hebt, waar je denkt dat het aan ligt etc.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
Big Red - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Plaats reactie