Onder extrusie, wat nog te proberen?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
3Dinge
Contacteer:

Onder extrusie, wat nog te proberen?

Bericht door 3Dinge » 09 okt 2019, 17:33

Goedenavond,

Ik doe toch weer een beroep op jullie kennis en ervaring;) Ik heb sinds een aantal dagen weer eens last van onder extrusie in mijn prints met de Ender 3. Ik heb al van alles geprobeerd om dit te verhelpen maar helaas zonder resultaat. Inmiddels print hij alleen nog de eerste laag goed en wordt het daarna het welbekende bolletje draad... Dit nadat ik als laatste de nozzle heb vervangen.

Hebben jullie nog ideeën wat ik zou kunnen proberen zodat hij weer goed gaat printen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Inge

Rob52
Contacteer:

Re: Onder extrusie, wat nog te proberen?

Bericht door Rob52 » 09 okt 2019, 17:38

Tja, kom ik toch weer op de aanvoer, dus je extruder terecht. Als er geen of niet genoeg filament uitkomt gaat het fout. Maar mag ik hier uit opmaken dat de vorige sessie dan wel goed is afgerond en dat hij het daarna een tijdje heeft gedaan. Ik kan me tenminste niet herinneren dat we daar een terugmelding van hebben gehad.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 09 okt 2019, 18:24

Hallos 3DInge,

Ender kwaaltje. Ff goed schoonmaken en dan deze update op het hotend uitvoeren en je bent van alle zorgen af.
Weet ik uit ervaring.

https://www.youtube.com/watch?v=Fb4XMbZ0iA4

Mvg
Caved
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 09 okt 2019, 19:26

Rob52 schreef:
09 okt 2019, 17:38
Tja, kom ik toch weer op de aanvoer, dus je extruder terecht. Als er geen of niet genoeg filament uitkomt gaat het fout. Maar mag ik hier uit opmaken dat de vorige sessie dan wel goed is afgerond en dat hij het daarna een tijdje heeft gedaan. Ik kan me tenminste niet herinneren dat we daar een terugmelding van hebben gehad.
Met de ladder doet hij het wel goed maar welk ander ding ik ook probeer te printen gaat helaas fout...

En ja, na weken lang vanalles geprobeerd te hebben en uiteindelijk bijna de halve printer vervangen te hebben heeft hij het een tijdje weer goed gedaan inderdaad...

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 10 okt 2019, 11:42

Nou ik heb de YouTube video gevold en dat gedaan... Inmiddels ook al 2x een nieuwe nozzle erop gezet maar nu print hij helemaal slecht. Na de eerste laag wordt het direct spaghetti. Lijkt wel alsof het bed niet goed geleveld is terwijl ik dat dan toch echt net gedaan heb... Iemand hiervoor nog een idee wellicht?

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 10 okt 2019, 11:44

Hier twee foto’s van zoals het nu eruit ziet...

Afbeelding

Afbeelding

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 10 okt 2019, 12:06

Ik weet niet wat voor filter je voor die eerste foto hebt gebruikt maar daar kijk ik maar even doorheen. Je zou eens je instellingen kunnen posten. Ik doe even een gok. Het lijkt erop dat je ofwel een raft aan het printen bent, maar ik zie ook een brim. Dus misschien print je wel zonder bodemlagen en begint hij meteen met infill te printen. Ook dan zou hij goed moeten kunnen printen, maar misschien heb je een hechtingsprobleem. Blijft op afstand toch heel wat gokwerk. Met die tweede foto kan ik weinig, ik zie alleen maar een nozzle met wat spaghetti maar geen printwerk.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Plaats reactie