Welk stuur bordje?

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Caved
Contacteer:

Re: Welk stuur bordje?

Bericht door Caved » 25 aug 2019, 18:58

@3dRob Ja hoor alle schermen inclusief TFT kan je gewoon aansluiten. Wat je
steeds vaker ziet is dat mensen zowel een TFT alsook een oldscool scherm
monteren. Wat daar dan de meerwaarde van is moet je mij niet vragen maar hier
de quotes bij de SKR pagina

Afbeelding

Rob52 heeft natuurlijk gelijk en de techniek gaat gewoon door. Echt grote sprongen
na de 32bit bordjes verwacht ik dan weer niet echt. Nouja stepper driver kunnen dan
wat beter ik lees nu over 1 die 20 amp kan sturen maar kan me zo 1 2 3 niet voorstellen
dat iemand dat voor onze doeleinden nodig gaat hebben.
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 25 aug 2019, 20:54

Caved schreef:
25 aug 2019, 18:58
Wat je steeds vaker ziet is dat mensen zowel een TFT alsook een oldscool scherm
monteren. Wat daar dan de meerwaarde van is moet je mij niet vragen maar hier
Heb ik ook gemonteerd zitten. De twee schermen hebben ieder andere instelmogelijkheden. De TFT is gemakkelijker en sneller te bedienen omdat het ook een touch screen is. Het tft heeft eigen software en daar heb ik de mogelijkheid om een print te pauzeren, de spanning eraf te halen en later de print weer te hervatten. Dat kan niet met het gewone schermpje en Marlin. Daarentegen kun je bepaalde dingen met het tft niet instellen die weer wel met het old scool schermpje en Marlin kunnen, bijvoorbeeld correcties maken tijdens het printen. Ik heb met de 2 schermen meer mogelijkheden en kies meestal het scherm met de beste mogelijkheid of de gemakkelijkste bediening. Het is wel zo dat je de sd-kaart in het juiste scherm moet hebben zitten, voor een herstart moet hij in de tft zitten anders werkt het niet. Maar die gebruik ik eigenlijk standaard. Mooie is wel dat ze in deze combinatie elkaar niet in de weg zitten. Alleen toen ik de touch sensor gemonteerd had ging e.e.a. de mist in en kregen ze een communicatieprobleem. Uiteindelijk heb ik dus besloten de level sensor er maar weer af te bouwen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 26 aug 2019, 15:06

Dank voor de uitleg Rob52 ja je hebt gelijk, ik ken beide schermen en de oldscool, heeft idd "on the fly"
mogelijkheden mss dat ik de cube nog ga voorzien van een oldscool schermpje. Zou er gewoon
bij moeten kunnen op de SKr 1.3.

mVG
cAVED

Ik op Thingiverse:

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 28 aug 2019, 18:03

Hallo Rob52 en Caved ( en eventuele meelezers )

Alles nog goed met jullie?
Met deze warmte ben ik geen knip voor de/het oog waard!
Ik had mij voorgenomen om weer wat meer te gaan knutselen maar als ik nu thuis van mijn werk kom lig ik gelijk al voor pampers ( hoe schreef ik dat? )
Ik denk dat dat bordje er wel zal gaan komen, ik ben nog ff in de afwachtende houding maar……denk het wel.
Alleen nog ff geduld hoor tot die warmte weg is!

Hoowww en nog wat ik zie nu dat mooie plaatje met die BLTouch,
Daar heb ik twee verschillende neppers van gekocht ook!
En nog een vraagje?
Waar denken jullie waar ik het stuurbordje het goedkoopst/leukst vandaan haal?
( blijf gierig! )

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 28 aug 2019, 18:36

@3drob Zekers alles goed hier maar zoals je al aangaf: we hobbyen wat minder door de warmte he... :D

BigTreeTech heeft hun shop op aliexpress. Das waar ik de SKR's (voor Ender En Cube) vandaan heb. Goede
ervaring mee en lekker goeiekoop. Hier dus:

https://nl.aliexpress.com/store/228623? ... ae607ZArqT

Moet zelf nog een BL Touch iets hebben voor die Ender maar twijfel tussen "the real thing" en een knockoff.
Ik bedoel zo revolutionair is de techniek in die dingen nou ook weer niet en ben er geen grote fan van om voor
een naam te betalen (hoezo gierig ROFL). Ik denk nog na...

Mvg.
Caved

Ik op Thingiverse:

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 28 aug 2019, 20:40

Inderdaad een beetje warm. (En het is Pampus naar het (fort)eiland vlak voor het Muiderslot in het IJmeer.)

IK heb mijn bordje ook bij een Bigtreeshop gekocht. Waarschijnlijk dezelfde club maar één van de zoveel winkels die ze op Aliexpres hebben geopend.

Ik heb de BLtouch clone gekocht en ook uit elkaar gehaald. Is dus geen high tech. Gewoon een HALL ic, een magneetje en een spoeltje. Dus als het mechanisch goed in elkaar zit dan zal het verder niet veel uitmaken, er zit geen elektronica in. Ik betaal ook niet graag alleen maar voor een naam.

Maar soms heeft een (minder bekende) naam uiteindelijk wel de betere bewezen kwaliteit in huis en dan koop ik toch liever wat meer kwaliteit en dat kost iets meer geld. Vorige week na 3 goedkope multimeters eerst uit elkaar te hebben moeten halen omdat ze dienst weigerden maar een Brymen BM235 multimeter aangeschaft. Nog steeds niet heel duur maar niet meer in het bouwmarkt segment. Kost 90 euro maar het verschil in kwaliteit EN gebruiksgemak merk je meteen. En dan mag het wat meer kosten. In alle testen komt hij er uitstekend uit en kan zich in bijna alle gevallen met een Fluke meten. De BM235 heeft een speciale erkenning van EEVblog ontvangen. De review van een EEVblog rebrand van dit product kunt u hier zien. En wie Dave van EEVblog kent die weet dat dit niet zomaar gebeurt, hij heeft zo'n 600.000+ volgers.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 12 sep 2019, 22:10

Plaatje waar Caved mee aan komt ziet er goed uit!
Zo’n TFT is natuurlijk ook mooi dat wel, Belangrijker is vind ik dat het ook werkt!
En belangrijkste dat er sterke stepstikjes in zitten,
en voor mij part maakt het allemaal het geluid van een kettingzaag(bij wijze van spreken😉 natuurlijk!)
maar ik heb nog steeds de printer niet aangeraakt (ik kom er gewoonweg niet toe! )
druk met allerlei onzinnige dingetjes! Maar heb er best wel weer zin in!
De laatste keer deed mijn extruder het niet, en waarvoor niet….. al schiet je me d . . d.
De motor wou wel draaien maar had geen kracht, ik heb een hele nieuwe SET spulletjes klaar liggen.
Ramps stepstikjes en voor de extruder motor ook een andere, maar zoals gezegd kom er niet toe.
Toch wil ik OOK NOG een nieuwe SET aanschaffen ook omdat ik gewoon bij wil blijven!
Een beetje bij blijven met jullie ook. ( EN DAARBIJ!!! 😉 morgen ben ik jarig…… ) LOL

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 13 sep 2019, 01:43

Gefeliciteerd vriend, en je hoeft niet echt bij te blijven das het leuke van de hobby je kan
op elk moment weer inspringen (dat is als je weer nuchter bent natuurlijk) ROFL

Mvg
Caved

Ik op Thingiverse:

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Plaats reactie