Ik ben nieuw

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Nomennescio1979
Contacteer:

Ik ben nieuw

Bericht door Nomennescio1979 » 05 aug 2019, 10:06

goedemorgen allemaal,

Ik ben Dennis (hoofdstuk 40),
ik kom uit het zuiden des lands (Limburg) en heb een bedrijf (eenmanszaak) in verwarming en airconditioning.

ik ben nog niet in het bezit van een 3D printer, maar daar zou ik op korte termijn verandering in willen brengen.
momenteel ben ik aan het denken tussen 3 modellen namelijk, Anycubic Mega S, Wanhao duplicator i3 plus en de JGAurora A5s.waarbij JGaurora A5s een lichte voorsprong heeft.
(laat me alsjeblieft weten wat jullie van deze printers vinden:)

Wat 3D printen de komende 10 jaar zal veranderen weet ik zo snel niet, ik weet wel dat het een zeer goed hulpmiddel is in het ontwerpen en vervaardigen van prototypes voor zowel de professionele als particuliere markt.

Het meest indrukwekkende vind ik wel het printen van voorwerpen in de medische sector, maar ik begin natuurlijk nog maar net;)
Ik maak zelf ontwerpen die betrekking hebben op mijn werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld ventilatie onderdelen, dit doe ik met sketchup en cura.(suggesties en kritiek zeer welkom.)
evenement met betrekking tot 3D printen heb ik nog niet bezocht.

Groet, Dennis

3Dwim
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw

Bericht door 3Dwim » 05 aug 2019, 16:59

Welkom !
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 07 aug 2019, 11:01

Welkom Dennis,

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 07 aug 2019, 11:14

Hallo Dennis,

Welkom op dit forum!
Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar de Creality CR10-s. Ik heb hem zelf namelijk ook aangeschaft. Zeer betrouwbare printer met een groot bouwoppervlak en een enorme community. Daarnaast zie ik dat je een eenmanszaak hebt. Wat het weer aantrekkelijk maakt om de printer zakelijk aan te schaffen, waardoor je de btw terug krijgt. Met als gevolg dat het goedkoper voor mij en voor jou wellicht om de printer in Nederland te kopen in plaats van bij Aliexpress.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

Nomennescio1979
Contacteer:

Bericht door Nomennescio1979 » 14 aug 2019, 12:53

Tja,

Allereerst natuurlijk dank voor jullie reacties.
ik vind het maar moeilijk om een keuze te maken, ik zie zelfs lovende verhalen en reacties over een Anet A6 model hier op het forum.
ook misschien nog wel een idee om met deze te beginnen en wat te stoeien voor weinig geld....
nog geen 150 eurie bij 123 3d. zakelijk aftrekbaar etc etc.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 14 aug 2019, 13:02

Een Anet A6/A8 is helemaal geen slechte machine om mee te beginnen. Maar als ik dan lees "zakelijk aftrekbaar" dan denk ik persoonlijk, ondanks dat ik zelf een A8 heb, dat er betere keuzes voor niet veel meer geld zijn. Daarbij komt dat er toch wel een paar noodzakelijke upgrades voor de Anet moeten worden gedaan, zoals o.a. een Mosfet, waardoor het eventuele prijsverschil nog eens een stuk kleiner wordt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 14 aug 2019, 14:54

Nomennescio1979 schreef:
05 aug 2019, 10:06
Wat 3D printen de komende 10 jaar zal veranderen weet ik zo snel niet, ik weet wel dat het een zeer goed hulpmiddel is in het ontwerpen en vervaardigen van prototypes voor zowel de professionele als particuliere markt.
Dat is voor de particuliere markt een droom.
Afgezien van aansprakelijkheid moet je niet verwachten dat al je prints in 1x goed zijn. Een goed sterk en werkend prototype vergt dus wel iets anders dan een hobby 3D printer.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 14 aug 2019, 15:01

Een prototype hoeft ook niet altijd de functies en eigenschappen te hebben van het te maken product. Ik heb in mijn afstudeer periode bij een bedrijf gewerkt die ook een goedkoop 3D printer had aangeschaft om prototype behuizingen te maken voor elektronica dat zij zelf maakten. Dat ontwerp ging dan naar een wat meer IPO gerelateerde bedrijf die een geschikter en gebruiksvriendelijker behuizing maakte.

Als je weinig geld wilt uitgeven aan een printer, kies ik persoonlijk voor een Creality Ender 3 boven de Anet A6. De Ender 3 is nieuwer en wellicht nieuwer hardware, frame is sterker en betrouwbaarder.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 14 aug 2019, 20:43

Hallo Dennis, Welkom hier op het forum.
Ik zou ook zeker voor een Ender-3 gaan, is veel meer van deze tijd, vooral het frame is veel steviger dan dat van een A6, en upgrades zijn ook minder ingrijpend (veel minder extra kosten), en kunnen er wel een echte top printer van maken, maar ook zo out off the box print hij al erg goed.

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D

Plaats reactie