Creality CR-10S upgraden

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
3D Wens Shop
Contacteer:

Re: Creality CR-10S upgraden

Bericht door 3D Wens Shop » 17 jul 2019, 11:35

Angelo bedankt voor je reactie. Ik zie dat er nog genoeg valt te upgraden aan de Creality CR-10.

De upgrades die ik heb gedaan zijn er nogal wat.

- BLTouch v3 incl. de firmware van Creality. Dat maakt het leve(le)n een stuk eenvoudiger :)
- Alle fans vervangen voor stillere Silent 5 of Noctua fans. Ik heb er nu eentje vervangen en ben er zeer tevreden over, de overige fans ga ik na de vakantie vervangen.
- Glasplaat vervangen voor een spiegel van de gamma, deze is dikker dan die van de Ikea. Ik heb bewust de Ikea genomen, omdat deze dunner is, waardoor de toplaag sneller op de juiste temperatuur komt. De bovenkant van de dikke standaard glasplaat is veel kouder dan wat de sensor aangeeft, omdat die aan de onderkant van je bed zit.
- Alle V-slotwielen van de X en Y as. Ik had laatst een filmpje gezien van het vervangen van de x en y assen door lineaire geleiders. Kwaliteit van de prints gingen er flink op vooruit.
- Flexibele motor koppeling (5 mm - 8 mm) voor de z-assen. De orginelen waren scheef en de stangen gingen er niet soepel in.
- Pootjes onder de kast gemaakt voor betere doorstroming van de lucht.
- Aluminium Z-As Leadscrew Top Mount met lagers.
- TL-Smoother V1.0 Addon Module voor de X , Y en extruder. (word de printer erg stil van, je hoort de motoren bijna niet meer.) Ga ik na de vakantie ook vervangen, ik ben benieuwd wat de geluidsreductie is.
- De filament rol houder verplaats naar boven op de printer. Gaat bij mij niet lukken, omdat die nu al klem in de kast zit. Mijn filament houder zit op dezelfde lijn als de invoer .
- Gelagerde filament rol houder.
...
- Een camera voor de raspberry, zodat ik beneden goed kan zien wat er gebeurd, zodat ik niet iedere keer naar boven hoef. Zeker aan te raden. Ik heb de RBPi ook bedraad aangesloten en een goede HD webcam er aan gehangen. Beeld is erg scherp, beter dan van een IP cam.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S, Prusa i3 MK3S MMU2S
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

AngeloS
Contacteer:

Bericht door AngeloS » 18 jul 2019, 20:52

Heb ook nog voor de x en y assn bandspanners geplaatst.
Hiermee kun je de banden via een schroef beter aanspannen.
Dat had bij mij een positief effect op de print.

De linieare geleiders voor de x en y as komen hier ook
als de wieltjes binnen een jaar weer vervangen moeten worden.
Creality CR10S met BL-Touch

AngeloS
Contacteer:

Bericht door AngeloS » 07 dec 2019, 10:01

AngeloS schreef:
16 jul 2019, 21:18

- Dual gear extruder.
Na een print van 13 uur op 75 printsnelheid blijkt de dual gear extruder een prul aankoop te zijn geweest.
De extruder begon na de helft van de print te tikken.
Na de print de extruder gedemonteerd en dat zag er niet goed uit.
De de bovenkant van de stappemotor lag vol met metaal schilfers afkomstig van de extruder.

Bij 123D.nl maar een Bondtech extruder kit besteld,
https://www.123-3d.nl/Bondtech-extruder ... 14793.html ,
voor de 10S met een nieuwe stappenmotor.
Deze gemonteerd en dezelfde print met dezelfde snelheid gedaan en dat ging erg goed.
Zeer mooi resultaat.

Met het afstellen van de printer kwam ik erachter dat de hoogte van de x-as , gemeten vanaf het frame,
links ten opzichte van rechts 1.5 mm verschil in zit.
Afstellen van de wieltjes helpt niet dat word dus demonteren en de x-as recht proberen te krijgen of een
Linear slider setup op de x-as maken en kijken of ik daar het verschil mee weg kan krijgen.
2 anti backlash leadnuts zijn vanuit China onderweg hiernaar toe, als het toch uit elkaar moet dan die ook maar vervangen.
Heb ik mooi wat te doen in de kerstvakantie.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 dec 2019, 10:16

Ik zet een beetje een vraagteken bij een dual gear extruder. Als alles goed is afgesteld en de weerstand in het transport van het filament laag is dan werkt iedere standaard extruder ook prima. Denk dat dit een beetje "tussen de oren" gevalletje is. En daar maken favbrikanten dan weer graag gebruik van als dat geld in het laatje brengt. Want laten we eerlijk zijn, voor het bedrag van die dual gear extruder van 123 kocht ik bijna een hele nieuwe Anet A8. Maar zo als altijd; ieder zo z'n ding en je moet doen wat je niet laten kunt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 07 dec 2019, 10:56

AngeloS schreef:
07 dec 2019, 10:01

Met het afstellen van de printer kwam ik erachter dat de hoogte van de x-as , gemeten vanaf het frame,
links ten opzichte van rechts 1.5 mm verschil in zit.
Afstellen van de wieltjes helpt niet dat word dus demonteren en de x-as recht proberen te krijgen of een
Linear slider setup op de x-as maken en kijken of ik daar het verschil mee weg kan krijgen.
2 anti backlash leadnuts zijn vanuit China onderweg hiernaar toe, als het toch uit elkaar moet dan die ook maar vervangen.
Heb ik mooi wat te doen in de kerstvakantie.
Eerst ff dit: geen enkele x as is 100% recht. Er zit altijd verschil tussen al is het maar een fractie.
Dat is de reden dat je je bed afsteld tov. je X as. Als ik me niet vergis heeft de 10s 2 Z motoren.
Als ie uit staat kan je toch gewoon je as gelijk zetten en op die stand je wieltjes afstellen?
1.5 mm is niet heel veel en in het ergste geval kan je gewoon je bed afstellen op de as wat
sowieso de normale gang van zaken is. IMHO

Je kan ff de schroeven los draaien en de boel haaks zetten dat kan geen kwaad maar om een
hele verbouwing te starten met reels (waar ik de meerwaarde niet van zie) voor 1.5 mm mwoah

Of zie ik hier iets over het hoofd??
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Models
http://3dmodel.cbpro.digital

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

AngeloS
Contacteer:

Bericht door AngeloS » 07 dec 2019, 15:06

Caved schreef:
07 dec 2019, 10:56

Je kan ff de schroeven los draaien en de boel haaks zetten dat kan geen kwaad maar om een
hele verbouwing te starten met reels (waar ik de meerwaarde niet van zie) voor 1.5 mm mwoah

Of zie ik hier iets over het hoofd??
Bij een Creality zitten de schroeven welke je los moet draaien aan de achterkant, tussen x-as en het frame.
Bij de rechterkant kun je wel bij de schroeven maar links, waar de extruder zit, niet.
En dan moet je de hele x-as er boven af pakken om bij de schroeven te komen.
Is een half uur werk maar ik hoop daarmee deze 1,5 mm te verkleinen.

In mijn ogen heeft het wel zeker nut Caved om alles zo recht en haaks mogelijk te monteren,
En wat ik zie is dat iets wat bij de x-as door de fabriek niet is gebeurd.

Een duurdere extruder heeft zeker nut Rob.
Het verschil tussen stock en dual extruder en het calibreren van de extruder e-stepzs was al zichtbaar een verbetering in de print.
Daarbij gaan de stock plastieken extruders nogal snel kapot.
Nu de Bondtech extruder erop zit kan ik met hogere snelheid printen en de print blijft strak maar de print tijd is aanzienlijk minder.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 dec 2019, 15:24

Okay een full metal tegen een kunststof extruder daar zie ik nog wel een verbetering. En er zal heus wel wat kwaliteitsverschil inzitten bij de veel duurdere extruder. Maar als je duidelijk verschil ziet heeft het nut. Of je het de prijs waard vindt is aan een ieder zelf te bepalen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 08 dec 2019, 02:15

AngeloS schreef:
07 dec 2019, 15:06

Het verschil tussen stock en dual extruder en het calibreren van de extruder e-stepzs was al zichtbaar een verbetering in de print.
Nu de Bondtech extruder erop zit kan ik met hogere snelheid printen en de print blijft strak maar de print tijd is aanzienlijk minder.
Ik wil nog ff toevoegen dat je niet alleen je esteps moet calibreren maar je moet ook je flowrate uit rekenen en
instellen als je het helemaal goed wil doen. 8-) Dan nog een overdenking: Je creeerd wel een bak meer druk in je
bowden systeem met die extruder. Vraag is of je koppelingetjes en je tube daar op de lange termijn tegen
bestand zijn. Ik betwijfel dat. Dan is dat vrij snel en goeiekoop te vervangen maar toch.
Mvg
Caved

Thingiverse

Models

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 08 dec 2019, 02:44

Caved schreef:
08 dec 2019, 02:15
AngeloS schreef:

Ik wil nog ff toevoegen dat je niet alleen je esteps moet calibreren maar je moet ook je flowrate uit rekenen en
instellen als je het helemaal goed wil doen. 8-) Dan nog een overdenking: Je creeerd wel een bak meer druk in je
bowden systeem met die extruder. Vraag is of je koppelingetjes en je tube daar op de lange termijn tegen
bestand zijn. Ik betwijfel dat. Dan is dat vrij snel en goeiekoop te vervangen maar toch.

Maar ik ben het wel met je eens, als jij verbeteringen ziet en daar dan voor wil gaan zeker doen!
Mvg
Caved

Thingiverse

Models

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 08 dec 2019, 02:44

AngeloS schreef:

Maar ik ben het wel met je eens, als jij verbeteringen ziet en daar dan voor wil gaan zeker doen!
Mvg
Caved

Thingiverse

Models

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical