Wat heb je vandaag gekocht / ontvangen (printer gerelateerd)

Over alles behalve 3D-printen
Plaats reactie
René
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag gekocht / ontvangen (printer gerelateerd)

Bericht door René » 01 apr 2020, 16:20

Zou het misschien spam zijn?

https://3celectrons.com/triode-working-principle/

René
Ender 3 P en Anet A6 nooit afgemaakt. Ben nu zelf een printer aan het ontwerpen en ga die bouwen.

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 30 jun 2020, 22:48

Vanmiddag stopte DHL voor de deur.

Afbeelding

Hij had een pakje uit het buitenland. Of ik daarvan wist en of ik Frits heette. 'Ja, zet maar neer. Bedankt hoor.'
Nu ja, pakje. Zeg maar gerust PAK, het woog potdorrie 16 kilo plus de tarra. Ik er mee naar boven. :shock:
Dat embleem kwam mij erg bekend voor en het plakband verraadde de inhoud meteen.

Afbeelding

Eindelijk, na weken gewacht te hebben, tot ze gingen leveren, was het ding er dan. Geen BTW en geen invoerrechten. :D
Dat heb ik wel eens anders meegemaakt met een Chinees apparaat. Enfin, in de keurige verpakking zaten twee delen. De onderkant met het hotbed (Y) en de verticale staanders met de X en Z beweging. Verder een duidelijk montage voorschrift en wat losse delen als kabels, reservedelen en de USB-stick. Eerst even lezen. ;)
Een na tien minuten werk zat de printer in elkaar.
Dit is mijn nieuwe Artillery Sidewinder X-1.

Afbeelding

Ik moet de spoelhouder nog monteren en even wachten op filament. :o
Ja, want dat kon er kennelijk niet meer af bij Artillery. Het is inmiddels besteld en als het goed gaat heb ik het morgen hier.
Dan kunnen we dat hete hart van de machine eens gaan opstoken.

Afbeelding

Ook in de donkere krochten onder het hot bed was nog weinig nieuws te beleven.
Dat bed levelen gaan we nog flink oefenen denk ik want deze machine doet dat niet automatisch. Nog niet tenminste.

Afbeelding

Zodra ik weer een paar stappen in de goede richting gezet heb met mijn Sidewinder laat ik het jullie weten.
Voorlopig nog weinig narigheid gezien. Hoewel de lagers op de X-as niet lekker lopen. Het lijkt wel of er een plat kantje op een lager zit, om de 8 cm haakt de beweging. Dat gaan we er eerst uithalen. Er zijn zelfs twee reserve wieltjes geleverd.

groeten ui Westervoort,
Frits
Blender/DesignSparkM/Freecad
Artillery Sidewinder X-1

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 01 jul 2020, 14:13

Hallo Frits,

Wat heb je daar nou weer voor moois? Dat ziet er goed uit zeg, das geen rommel!
:idea:
Ja kontroleer wel of alles goed loopt/draait?
DUS… dat de tandriemen niet aanloopt het bed en het X as treintje geen speling hebben.
Draai het bed(gelijkwaardig) een beetje strak aan, ik bedoel zo op die manier dat als strakjes de printer(het Heated Bed) heen en weer rijd het Bed niet gaat na schudden.
EN dat als je de volgende print gaat doen je ook niet weer het Bed opnieuw moet afstellen.

Ik wens je veel print plezier toe!
VrGr Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Plaats reactie