instellingen anet a6

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
wim62
Moderator
Contacteer:

Re: instellingen anet a6

Bericht door wim62 » 13 jun 2019, 20:56

katjache schreef:
13 jun 2019, 20:20
Heren en dames

welke adviseren jullie en hoe krijg ik dit juist in mijn anet 6 ook kwa programeer werk??
Ik zelf hebt een BL-touch sensor .
Werkt goed , maar je komt er niet onderuit dat je iets moet programmeren .
En anders zonder sensor , dan het bed met de hand instellen .

Gr Wim
Geheel omgebouwde Anet A6 met Tatara frame en quadcopters

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 13 jun 2019, 21:45

Ik heb op de A8 werkend met Marlin er even een 3D-Touch op gehad, zelfde als de BLTouch maar dan de clone. Beschrijving van het afstellen staat al in een eerdere post. Maar je moet er ook wat voor aanpassen in Marlin. Voordeel is dat er veel over op internet te vinden is. En een touch sensor kan in ieder geval met alle materialen qua printbed omgaan. Ik heb hem er nu niet meer opzitten maar het werkte wel, alleen gaf het problemen met m'n extra LCD scherm en had ik even geen zin dit op te lossen. Al moet ik zeggen dat nu ik hem weer afgehaald heb niet meteen mis.

Maar mogelijk dat er anderen zijn die argumenten hebben voor een ander type sensor.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 14 jun 2019, 01:36

Ik ben het met wim62 eens; als je de BL-touch (of clone) niet goed ingesteld krijgt, gaat je dat ook niet lukken met een ander type sensor (niet lullig bedoeld).

Ik ben zelf begonnen zonder sensor (op mijn A8), heb daarna lang een IR-sensor gehad (BL-touch en clones waren nog niet beschikbaar en inductieve en capacitieve sensors hebben voor een bed met glasplaat een te klein detectiebereik) en nu heb ik een 3d-Touch. Deze werkt uitstekend en zonder problemen

Hier een overzicht van verschillende sensoren en hun voor en nadelen (Engels):
https://youtu.be/il9bNWn66BY

Plaats reactie