DaVinci leest SD kaart niet

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
Rooffuss01
Contacteer:

DaVinci leest SD kaart niet

Bericht door Rooffuss01 » 07 mei 2019, 18:21

Hallo beste mensen,

Onlangs heb ik een davinci junior aangeschaft.
Werkt op zich prima, maar als ik een bestand, .STL op een SD kaart zet leest de printer deze niet.

Kan dit aan de extensie liggen?

Groet,

Micha.

hardy
Contacteer:

Re: DaVinci leest SD kaart niet

Bericht door hardy » 07 mei 2019, 18:31

Een stl file zal je eerst door een slice moeten halen om er een Gcode file van te maken die de printer vevolgens wel kan lezen.

Hardy

Rooffuss01
Contacteer:

Bericht door Rooffuss01 » 07 mei 2019, 18:42

hardy schreef:
07 mei 2019, 18:31
Een stl file zal je eerst door een slice moeten halen om er een Gcode file van te maken die de printer vevolgens wel kan lezen.

Hardy
Thnx, Dat had ik ook al geprobeerd, via xyzprint opgeslagen.
Nu heb ik met mijn domme kop de SD kaart gewist omdat ik dacht dat het daar aan kon liggen.
De machine heeft schijnbaar wel het bestandje nodig wat er op stond...
Zou ik dit ergens kunnen downloaden..?

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 mei 2019, 18:49

Heb je geen handleiding? Is hier te downloaden.
Normaal gesproken heb je aan het gcode bestand genoeg, of deze printer moet iets bijzonders hebben.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Rooffuss01
Contacteer:

Bericht door Rooffuss01 » 07 mei 2019, 19:29

Rob52 schreef:
07 mei 2019, 18:49
Heb je geen handleiding? Is hier te downloaden.
Normaal gesproken heb je aan het gcode bestand genoeg, of deze printer moet iets bijzonders hebben.
Jawel hoor die heb ik. :)

Werkt de bijgeleverde SD kaart als een soort dongle?

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 mei 2019, 19:42

Normaal zou je alleen de gcode file die je wilt printen erop hoeven hebben staan. Als het als een dongle zou werken dan moet er dus een soort van beveiligingsbestand op staan om alleen met die printer te werken. Dat lijkt me wat overdreven en daarmee zou een fabrikant zich niet bijzonder geliefd maken.

Maar daarentegen vind ik punt 8 op pagina 2 wel een vreemde opmerking. Dat zou impliceren dat er dus "iets" op die SD kaart staat waardoor hij beter of helemaal goed zou functioneren. Vreemd.
Pagina 2, punt 8 schreef:Before operating the printer, insert the SD card in the SD card port8to make sure that the printing program is able to run properly
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Rooffuss01
Contacteer:

Bericht door Rooffuss01 » 07 mei 2019, 20:48

Rob52 schreef:
07 mei 2019, 19:42
Normaal zou je alleen de gcode file die je wilt printen erop hoeven hebben staan. Als het als een dongle zou werken dan moet er dus een soort van beveiligingsbestand op staan om alleen met die printer te werken. Dat lijkt me wat overdreven en daarmee zou een fabrikant zich niet bijzonder geliefd maken.

Maar daarentegen vind ik punt 8 op pagina 2 wel een vreemde opmerking. Dat zou impliceren dat er dus "iets" op die SD kaart staat waardoor hij beter of helemaal goed zou functioneren. Vreemd.
Pagina 2, punt 8 schreef:Before operating the printer, insert the SD card in the SD card port8to make sure that the printing program is able to run properly
Rob52 schreef:
07 mei 2019, 19:42

Ik denk toch dat dat het geval is.... xyzware geeft de melding; geen sd kaart geinstalleerd..

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 mei 2019, 20:51

Dan zou ik even contact opnemen met de helpdesk. Als het werkelijk zo is dan is dat niet erg gebruiksvriendelijk. Maar je zult het ons vast wel even laten weten wanneer je de oplossing hebt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Rooffuss01
Contacteer:

Bericht door Rooffuss01 » 07 mei 2019, 21:05

Rob52 schreef:
07 mei 2019, 20:51
Dan zou ik even contact opnemen met de helpdesk. Als het werkelijk zo is dan is dat niet erg gebruiksvriendelijk. Maar je zult het ons vast wel even laten weten wanneer je de oplossing hebt.
Uiteraard laat ik dat even weten.
Ik kan ook nergens iets vinden over wat er dan op dat kaartje zou moeten staan.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 mei 2019, 21:19

Hier wordt er ook over gesproken en bevestigd dat er niets anders op hoeft te staan.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie