Ook maar even voorstellen...

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Bobby
Contacteer:

Ook maar even voorstellen...

Bericht door Bobby » 07 mei 2019, 00:44

Hoi allemaal,

Ik ben Bobby en na meer dan een jaar lid van dit forum te zijn is het tijd ook maar eens een berichtje plaatsen en me voor te stellen. :oops: Ik heb me geregistreerd toen ik mijn Anet A8 kocht maar na het in elkaar zetten en spelen, helemaal vergeten dat ik lid was.
Ik woon in de buurt van Bergen op Zoom, heb een Anet A8 (aanpassingen: Glasplaat op BuildTac printbed, IR Z-sensor, Fan duct, Belt tensioners, MosFet voor het printbed, powersupply afscherming met aan/uit knop, Dyrlin bearings op x en y as, verlichting met aan/uit knop, spoolholder, etc).
Firm-/Software welke ik gebruik is: Marlin 2.0, OctoPi & Octoprint, Fusion 360, Blender, Meshmixer, Cura.

Een paar maanden geleden de printer verder geüpgraded naar een 32 bits board (SKR v1.1) met TMC2130 drivers en de IR sensor voor een 3dTouch (clone) vervangen. De IR sensor registreert een glas- of BuildTec oppervlak net iets anders dus moest de z-offsett elke keer bijstellen als ik van printoppervlak wisselde.
Afbeelding

Volgende stap is de x en y as overzetten naar een alu-frame:
Afbeelding
en daarna de modellen printen voor een modulaire x-carriage waarop, of een een dual bowden hotend of een direct drive single hotend kan.
Afbeelding

Of ik dan nog kan zeggen dat ik een A8 heb??

3drob
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen...

Bericht door 3drob » 07 mei 2019, 07:03

Hallo Bobby,

Vooralsnog welkom op het forum!
Je bent lekker bezig, en het ziet er niet rot uit!

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 07 mei 2019, 13:38

@Rob Dankjewel.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 mei 2019, 20:36

Mooie alu aanpassing. Heb je dit ergens vandaan of zelf gemaakt? Ik heb ook een A8 en zou uiteindelijk ook wel naar een alu frame toe willen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 07 mei 2019, 23:05

@Rob52 Zelf gemaakt maar afgekeken van pheneeny's AM8 ontwerp.
De profielen heb ik bij elkaar gescharreld en op maat gemaakt, schroeven en hardware gekocht en de te printen onderdelen zelf ontworpen op basis van de modellen van pheneeny. Ik heb ze wat steviger gemaakt.

Ik had ook kunnen kiezen om wat minder te zagen en bij elkaar te zoeken door de metalen onderdelen van deze AM8 modificatie als kit te kopen:http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-anet-a8-am8.html maar dat vond ik minder leuk. Er zijn zelfs slimmeriken die de geprinte parts als kit aanbieden: http://www.ebay.nl/itm/Anet-A8-to-AM8-C ... SwJ5RbI3yL (maar waarom heeft degene die dat aanschaft dan eigenlijk een printer gekocht?) :?

FYI: Hier op het forum is de AM8 mod geen onbekende http://www.3dprintforum.nl/3dprintforum ... php?t=2560

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 mei 2019, 23:54

Dank voor de info. Het zal er nog niet direct van komen. Ben nu met de Anycubic Kossel aan het stoeien, maar de Anet naar een metalen frame overzetten is wel één van de dingen die op termijn in de planning staan.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

QISta
Contacteer:

Bericht door QISta » 10 mei 2019, 00:21

Zo! Jij hebt inderdaad er helemaal wat anders van gemaakt. Ben benieuwd wat je er nog meer mee gaat doen.
groet, Christa

Printer: Anet A6 zelfbouw
Gestart met 3D printen: februari 2019
Status: groentje

Plaats reactie