Even voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
StefB
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door StefB » 06 mei 2019, 21:57

Hallo,

Mijn naam is Stef en ben woonachtig in Ede. Ik ben zelfstandig techneut in bezit van eigen werkplaats met cnc machines. Daarnaast regelmatig werkzaam in de grondverzet op kraan en shovel.

Ik ben sinds een maand of 4 in het bezit van een opstappertje een Anet A6 printertje. Goede resultaten voor een goed prijs, niets mis mee.
Op mijn verlanglijstje staat een eigenbouw delta printer. Werkstuk volledig stilstaand en extruderkop bewegend is volgens mij de ideale uitgangspositie.
Het wordt een zelfbouw machine omdat ik daar de werkplaats voor heb, maar ook omdat de 6 stangen in een andere positie komen te staan. Niet 3 maal 2 stangen naast elkaar, maar 3 maal 2 stangen boven elkaar zodat de horizontale positie veel beter is.

Komende 10 jaar zullen de huisprinters alleen nog maar sneller en nauwkeuriger worden. Het hangt nu op de extruder, maar daar komt wel een alternatief voor.

Ik ontwerp voor derden en voor eigen producten in solid works 3D

reden om lid te worden van het forum is om kennis te delen. Ik doe dat ook op het cnc forum

Rob52
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Rob52 » 06 mei 2019, 22:10

Ik ben benieuwd. Ik wil niet negatief zijn, maar je bent de zoveelste die wel even een printer zelf gaat bouwen, maar helaas zie ik er nooit een resultaat van op het forum verschijnen. Maar wie weet ga jij die "traditie" doorbreken.

Aangezien ik net zelf een delta heb gekocht ga ik het graag volgen en zien hoe je het gaat verbeteren.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 07 mei 2019, 07:12

Hallo Stef,

Welkom op het forum ook!
En ik ga mee met Rob, ff een printer maken…….
MAAR je moet doen en laten waar je zin in hebt.
(ik heb twee Prusa printers gebouwd maar das vrij makkelijk!)

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 07 mei 2019, 09:38

Rob52 schreef:
06 mei 2019, 22:10
Welkom Stef, laat maar zien en/of horen waar je mee bezig bent, w zijn hier altijd in geinteresseerd.

Ik ben benieuwd. Ik wil niet negatief zijn, maar je bent de zoveelste die wel even een printer zelf gaat bouwen, maar helaas zie ik er nooit een resultaat van op het forum verschijnen. Maar wie weet ga jij die "traditie" doorbreken.
????? http://3dprintforum.nl/viewtopic.php?f= ... 4&start=10
Is volledig helemaal zelf ontworpen met een kast en profielen vgewoon van de bouwmarkt, en werkt ook nog eens erg goed, ik ben nu net begonnen met het ontwerpen van nieuwe een X,Y core printer met een wat groter print volume en wat meer metaal, maar er is voorlopig nog niet veel over te berichten, ik ben nog aan het bedenken hoe ik het zal maken, het frame is er al(40x40x50), ik wil niet van die hele lange riemen gebruiken, want ik zie zelden op internet echt goede resultaten van dat soort machines, dan is mijn ultifaker nu beter.
Het idee gaat een beetje hier naar toe.
Afbeelding

Hardy

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 mei 2019, 10:14

Je hebt gelijk Hardy, maar ik bedoel eigenlijk sinds ik hier lid van het forum ben. In het verleden zijn er door, en met name de actief blijvende leden, dus wel resultaten van zelfbouw printers. Maar wat ik zie vanaf dit ik lid ben, zijn veel eerste (voorstel)berichten waarbij het eerste doel, soms zonder enige kennis van zaken, al meteen een printer zelf bouwen lijkt te zijn. En dat men dan na een aantal berichten weer zonder enig resultaat blijkt af te haken.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 07 mei 2019, 13:47

Het is inderdaad waar, er zijn diverse mensen die melden dat ze ergens mee bezig zijn en informatie vragen en vervolgens niets meer van zich laten horen, hier is volgens mij juist een forum voor, zodat wij allemaal eventueel ook ons voordeel ermee kunnen doen, of een ander idee kunnen aandragen.
Ik ben ook redelijk actief(geweest) op het zelfbouwaudio forum, daar wordt wel wat meer een onderwerp uitgediept, maar door het 3D virus is dat voor mij (tijdelijk) een beetje minder geworden, zal wel weer terug komen :) :) , het zijn van die fases in de hobby.
Ik heb er teveel denk ik, een H0 modelspoorbaan staat hier ook nog om aan te werken.

Hardy

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 08 mei 2019, 17:15

Welkom @StefB,

Leuk nog iemand uit Ede.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

QISta
Contacteer:

Bericht door QISta » 10 mei 2019, 00:20

Welkom!
groet, Christa

Printer: Anet A6 zelfbouw
Gestart met 3D printen: februari 2019
Status: groentje

StefB
Contacteer:

Bericht door StefB » 10 mei 2019, 22:43

Hai Hardy,

Je hebt gelijk over goede voornemens en werkelijk iets bouwen tot het werkt. Maar dat 3D printen is een erg leuke bijkomstigheid voor een techneut. Die Anet A6 heeft mij al veel gevoel en kennis opgeleverd.

Toch wil ik een delta bouwen. eerstens omdat ik gek ben van dit ontwerp, en tweedens omdat dit ontwerp nog verbeterd kan worden. stabieler en nauwkeuriger.
Het mechanische aspect is geen enkel probleem. Voor mijn brood bouw ik onderdelen en projecten voor de modelbouw en fijnmechanische industrie. Deze printer is dus een passend project. Ik ben tevens altijd opzoek naar verbetering van zaken.

Ik ben met mijn ontwerp al een heel eindje op weg, en zal binnenkort een draadje plaatsen over hoe ik het voor ogen heb.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 10 mei 2019, 22:53

Ik ben heel benieuwd naar je vernieuwende inzichten. Temeer daar je niet de enige bent die in die richting denkt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie