Problemen met de printer CR10-Pro

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
Plaats reactie
SnelleD
Contacteer:

Problemen met de printer CR10-Pro

Bericht door SnelleD » 05 jan 2019, 17:47

Vandaag een print gestart die ongeveer een 12 u in beslag neemt.

De start was ok, ik installeer mijn camera zodat ik beneden alles kan volgen op de tablet.

De print is nog maar een 10 min bezig en het loopt al mis, ik zie de printkop niet meer op het scherm.
Gaan kijken en zie dat de printkop helemaal tot boven is gelopen tegen het frame botst en de steppers staan maar te draaien.

Het touchscreen kon ik niet meer bedienen dus de printer dan maar uitgeschakeld.
Terug opgestart maar het scherm blijft hangen terug de printer afgeschakeld en wat langer gewacht terug opgestart.
Dan de Z as weer pas gezet en de auto leveling ingeschakeld en hier stopt de printer terug.

Na een tijdje hem terug kunnen opstarten maar kan sommige toetsen op het scherm niet bedienen.
Dan maar de firmware van de Creality site genomen zowel van het moederbord als scherm.

Ik zie wel dat de "nieuwe firmware " dezelfde versienummer heeft dan op de SD met maar 1kb meer.
Dus twijfel of er maar iets is veranderd.
De firmware erop geplaatst ( hoop ik want de versienummer is dezelfde als de "oude")

Een klein printje gemaakt zonder problemen, het is nu af te wachten wat de grotere print zal geven.

Heb nog maar 6 kleine printjes gemaakt met deze printer , ik hoop dat dit geen gewoonte wordt.

Een belangrijke les: zie dat men de printer ten alle tijden kan zien en niet onbewaakt laat printen.
Creality CR - 10S Pro en DIY Prusa I3

Venturi
Contacteer:

Re: Problemen met de printer CR10-Pro

Bericht door Venturi » 05 jan 2019, 18:45

SnelleD schreef:
05 jan 2019, 17:47
Vandaag een print gestart die ongeveer een 12 u in beslag neemt.

De start was ok, ik installeer mijn camera zodat ik beneden alles kan volgen op de tablet.

De print is nog maar een 10 min bezig en het loopt al mis, ik zie de printkop niet meer op het scherm.
Gaan kijken en zie dat de printkop helemaal tot boven is gelopen tegen het frame botst en de steppers staan maar te draaien.

Het touchscreen kon ik niet meer bedienen dus de printer dan maar uitgeschakeld.
Terug opgestart maar het scherm blijft hangen terug de printer afgeschakeld en wat langer gewacht terug opgestart.
Dan de Z as weer pas gezet en de auto leveling ingeschakeld en hier stopt de printer terug.

Na een tijdje hem terug kunnen opstarten maar kan sommige toetsen op het scherm niet bedienen.
Dan maar de firmware van de Creality site genomen zowel van het moederbord als scherm.

Ik zie wel dat de "nieuwe firmware " dezelfde versienummer heeft dan op de SD met maar 1kb meer.
Dus twijfel of er maar iets is veranderd.
De firmware erop geplaatst ( hoop ik want de versienummer is dezelfde als de "oude")

Een klein printje gemaakt zonder problemen, het is nu af te wachten wat de grotere print zal geven.

Heb nog maar 6 kleine printjes gemaakt met deze printer , ik hoop dat dit geen gewoonte wordt.

Een belangrijke les: zie dat men de printer ten alle tijden kan zien en niet onbewaakt laat printen.
Is er geen harde beveiligingssensor/of mechanische switch die op de uiteinden zitten van de X/Y/Z-assen?
Klinkt alsof het software issue is. Al geprobeerd een complete format te doen en herinstallatie van de print software?
Welke firmware versie draai jij momenteel op de CR10-Pro?
  • Prusa I3 zelfbouw MK2
  • Solidworks fanatic

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 05 jan 2019, 19:11

Gewoon iets fout gegaan in de slicer, gebeurd mij ook nog wel eens, file niet goed weggeschreven naar de sd, dus G-code beschadigd.

Hardy

speedster2001
Contacteer:

Bericht door speedster2001 » 05 jan 2019, 20:48

Een bureaulamp uitzetten is soms al genoeg om de printer te laten hikken...
Anet A6, Marlin 1.1.9, div mechanische upgrades, Cura 3.6, Octoprint, RPi3 en Camera V2, Ultrabase, Mosfets, 300W power, BLTouch, actieve fan aansturing vanuit Marlin, MKSGEN 1.4, SPI TMC2130 V1.1
http://www.hmr-audio.nl

DennisK
Contacteer:

Bericht door DennisK » 06 jan 2019, 11:00

Weet niet of het hierdoor komt maar het is een idee om naar te kijken als idd je Gcode verkeerd door komt.

Had buj mijn delta iedere keer last van een scrambled display. Dit kwam door ems straling van voornamelijk de voedingskabel.

Heb alle flatcables getaped met alumunium tape en aan 1 zijde aan massa/nul aangesloten.
Laatst toevallig even weer last gehad maar kwam volgensmij dat mijn USB kabel langs de voedingskabel lag.

Als je SD in het display zit kan je daar rekening mee houden.

SD officiële bij hardware verwijderen eruit halen verkleind ook risico's op corrupte SD's

Of misschien geheugens wissen en firmware nog een keer opnieuw uploaden.

SnelleD
Contacteer:

Bericht door SnelleD » 06 jan 2019, 14:07

Wel had nadien per ongeluk de Gcode van deze file in cura geladen en daar kwamen foutmeldingen op van deze file is niet geschikt voor deze printer en nog andere.

En nu denk ik eraan dat ik de STL file omgezet heb naar de Gcode in Cura mogelijks op een andere PC en hier kan dus wel het probleem zitten.
Nu ga ik de STL file op de pc plaatsen waar Cura voor de PC is ingesteld.
En voor alle zekerheid deze terug in Cura laden om te zien of er dan geen foutmeldingen komen.

In ieder geval is de firmware van moederbord en scherm terug eens geïnstalleerd.
En nu wachten tot vrijdag voor de grote print want dan ben ik thuis.
Alvast bedankt voor de reacties.
Creality CR - 10S Pro en DIY Prusa I3

Plaats reactie