Fout bij het maken van je 3D bestand

Over scannen, ontwerpprogrammas 3D bestanden etc.
Tomvdheijden
Contacteer:

Fout bij het maken van je 3D bestand

Bericht door Tomvdheijden » 12 dec 2018, 13:28

Goedemiddag,

Ik heb laatst een CraftBot gekocht, en voor mijn hobby heb ik een huis getekend die ik graag wil gaan printen.
Nu is het huis niet recht toe recht aan en komen (naar mijn idee) hierdoor fouten in de tekening.
ik teken in sketch up en maak een 3D print bestand met Simplify 3D.
In de bijlage ziet u welke fouten ik bedoel, hij print ook niet helemaal zuiver.
Iemand enig idee die mij hiermee op weg kan helpen? ik krijg het niet voor mekaar.

Met vriendelijke groeten,,

Tom van der Heijden :) 2.3 MB Fout bij print.jpg Check Error

henkie
Contacteer:

Re: Fout bij het maken van je 3D bestand

Bericht door henkie » 12 dec 2018, 14:24

Tomvdheijden schreef:
12 dec 2018, 13:28

In de bijlage ziet u welke fouten ik bedoel, hij print ook niet helemaal zuiver.

Ik zie geen bijlage.

Henk

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 12 dec 2018, 15:18

Ik zie ook geen bijlage, maar wil je vooraf wel even waarschuwen dat sketchup niet het ideale programma is om 3D print tekeningen te maken, het kan wel, maar er zijn nogal wat valkuilen, in ieder geval bij een huis alle wanden een dikte meegeven.
https://i.materialise.com/blog/en/3d-pr ... -sketchup/

Hardy

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 12 dec 2018, 16:04

Beste Tom.

Hartelijk welkom hier op het 3dprintforum. We stellen het altijd even op prijs als je jezelf even in het voorsteltopic voorstelt. Op voorhand wens ik je hier alvast veel plezier en leerzaamheid toe. In aansluiting op de opmerking van hardy, inderdaad Sketchup kent, vooral bij wat complexere objecten nogal wat ontwerp problemen. Mogelijk dat daar je probleem zit.

Grt Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 12 dec 2018, 22:01

hardy schreef:
12 dec 2018, 15:18
Ik zie ook geen bijlage, maar wil je vooraf wel even waarschuwen dat sketchup niet het ideale programma is om 3D print tekeningen te maken, ..... Hardy
Eigen evaring ?
Ik maak perfecte 3D modellen, al zeg ik het zelf, met SU en die zijn ook nog te printen.
SU is gemaakt om 3D modellen te maken.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 12 dec 2018, 22:22

Helaas geen eigen ervaring, alleen van horen vertellen, en ik zeg ook niet dat het niet mogelijk zou zijn ;) (zie de link), alleen denk zelf ik dat b.v. fusion 360 hiervoor veel geschikter is, zoveel ik begrepen heb is sketchup eigenlijk meer voor 3D interieurs/inrichtingen/maquettes/architecten bedoeld.

Hardy

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 12 dec 2018, 23:06

Er zijn vele voorbeelden en video's over te vinden dat als het model te complex wordt Sketchup er een bende van gaat maken. https://www.youtube.com/watch?v=YgENhEt6gxI&t=378s is een voorbeeld hiervan. Er is niemand die zegt dat je met Sketchup niets kunt ontwerpen maar als het te complex is kan het programma het simpelweg niet aan. Heb overigens bovenstaande les (video) gevolgd en bij mij gebeurde zo ongeveer hetzelfde.

grt Ronald.

henkie
Contacteer:

Bericht door henkie » 13 dec 2018, 10:45

Tomvdheijden schreef:
12 dec 2018, 13:28
Goedemiddag,

Iemand enig idee die mij hiermee op weg kan helpen? ik krijg het niet voor mekaar.

Ik zie nog steeds geen bijlage..

Henk

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 14 dec 2018, 15:15

kaphaak schreef:
12 dec 2018, 23:06
Er zijn vele voorbeelden en video's over te vinden dat als het model te complex wordt Sketchup er een bende van gaat maken. https://www.youtube.com/watch?v=YgENhEt6gxI&t=378s is een voorbeeld hiervan. Er is niemand die zegt dat je met Sketchup niets kunt ontwerpen maar als het te complex is kan het programma het simpelweg niet aan. Heb overigens bovenstaande les (video) gevolgd en bij mij gebeurde zo ongeveer hetzelfde.
grt Ronald.
Videootje bekeken maar snap niet wat er fout kan gaan. ja als je nietw eet hoe het werkt wel.
Eerste beeld zegt genoeg: geen perspectief camera standpunt.
En als je met ronde dingen geen rekening houd met het aantal segmenten en hoe je die doorsnijd met een ander gat, dan kan je wat onverwachte zaken krijgen.
Maar daar kan ik autocad ook op laten vastlopen.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 14 dec 2018, 16:29

Hoi Wim.

Het gaat er niet om jou te corrigeren maar er zijn dus echt behoorlijk wat video's over te vinden en waar rook is, daar is ook vuur. Overigens de video in kwestie is niet de eerste de beste, kijk maar eens naar de hele reeks design video's van deze wiskunde prof. in verschillende programma's dus als het voor jou werkt is het prima dat is geen enkel probleem maar het houdt anderen van dit programma weg en dat is gewoon een feit. Maar never change a winning team.

Grt Ronald.

Plaats reactie