Warping probleem

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Relicaddict
Berichten: 280
Lid geworden op: 31 mar 2018, 11:13
Contacteer:

Re: Warping probleem

Bericht door Relicaddict » 08 dec 2018, 15:58

Zelf denk ik , vanuit mijn eigen geprint bekeken dat het een krimp probleem is.
Vandaar mijn tip om de eerste laag langzaam te doen , zodat het voldoende kan koelen/inkrimpen voor de volgende lijn eraan geplakt wordt.
Warmte van het bed heb ik ook wel eens mee gestoeid, 60 lijkt goed te werken maar zal overal anders zijn afhankelijk van merk/model.
Gr, Ton.

hardy
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Contacteer:

Re: Warping probleem

Bericht door hardy » 08 dec 2018, 16:54

Het is zeker een krimp probleem, dat is algemeen bekent en ook logisch, alleen PLA zou dat bijna niet moeten hebben en waarom nu ineens zoveel met het zelfde materiaal wat eerder wel goed ging.

Hardy

hardy
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Contacteer:

Re: Warping probleem

Bericht door hardy » 08 dec 2018, 20:06

Oorzaak vermoedelijk gevonden, ik heb het meeste tot nu toe zomers geprint, maar waar de printer nu staat is het behoorlijk koud, dus de print koelt erg snel af hoe hoger hij komt, en als dan ook nog de cooler op 100% staat (vanaf de 2e laag) dan krimt het veel te snel/veel t.o.v. het gedeelte dat zich nog op het bed bevind, ik heb nu iets geprint zonder extra koeling en bed weer op 60graden, en dat was goed, maar hier was de totale print weer niet zo strak meer, dus ik denk dat ik de fan op een veel lagere snelheid moet laten mee draaien en ook vanaf een iets hoger positie laten beginnen.
ABS ging goed omdat ik daarbij helemaal geen fan gebruik en de kast afsluit.

Hardy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Relicaddict en 0 gasten