3D Wens Shop, maakt 3D printen betaalbaar

Alles over 3D print webwinkels, websites, reviews etc.
3Dwim
Contacteer:

Re: 3D Wens Shop, maakt 3D printen betaalbaar

Bericht door 3Dwim » 21 nov 2018, 19:36

Ik kan het niet nalaten sorry:

Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die lid van een forum worden alleen maar om er beter van te worden, dus om hun eigen verkoop te promoten.

Zo dat was de slechtere kant van mijzelf ;-(
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 21 nov 2018, 20:28

En als ik na de prijzen kijk dan blijft HobbyKing een stuk goedkoper.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 21 nov 2018, 21:03

@ 3Dwim

Ik ben hier net nieuw op het forum, maar wat betreft forumbezoek enz. ben ik totaal geen newbe. Als nieuwkomer wil je je natuurlijk niet meteen profileren met allerhande "bijdehante' uitspraken of meningen. Maar ik moet je gelijk geven. Ik heb er ook een bloedhekel aan als mensen alleen of mede om die reden lid worden. ECHTER, (ik ben ook moderator op een motorforum) het is de admin van het forum die de regels bepaalt en de moderators die het met hem in goede banen moeten leiden en handhaven. Als er dus geen reglement is waarin dit goed wordt afgebakend dan heeft de nieuwkomer met commerciële bedoelingen vrij baan. Daar knelt de schoen ....

Het hoeft geen probleem te zijn als er duidelijke afspraken zijn. Zo kan er een afgezonderd commercieel subforum zijn waar je je bewust voor moet aanmelden. Maar er zijn allerhande varianten mogelijk.

Wat ik hier op het forum dus niet kan vinden is een forumreglement. En dat is iets dat echt geen overbodige luxe is, want het geeft je de gelegenheid om daarmee buitensporigheden direct van repliek te kunnen dienen. Een voorbeeld van zoiets is snel gevonden bij andere fora en aan te passen aan de wensen van het eigen forum. Indien gewenst kan ik daarbij van dienst zijn.

Voor dit moment my two cents.
Groeten, Rob.

Anet A8.

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 21 nov 2018, 21:58

Hallo Wim,
Ik snap heel goed wat jij bedoelt, want ik zie meerdere topics op dit forum van webshops die zich even promoten en daarna niks meer van zich laten horen. Jammer dat je dan meteen iedereen over één kamp scheert, want ik ben dus niet zo! Ik was opzoek naar een Nederlandse 3D print forum om wat te sparren met soortgenoten, kennis te delen, problemen oplossen en producten aan te bieden. Blijkbaar valt jouw dat laatste op, maar zie je niet dat ik de laatste week mij meer heb gefocust op de eerst 3 punten.
Dit wilde ik even gezegd hebben, fijne avond!
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder
https://3dwensshop.nl/

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 21 nov 2018, 22:16

Kan er niets aan doen maar ik ben het helemaal ermee eens.
Mezelf al vaker er over uit gelaten over dat golobby wat hoogst storend is.
Wat wil kopen kijk ik wel via google ofzo waar mijn waar te kopen.
Gr, Ton.

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 21 nov 2018, 22:39

Een forum biedt juist een mooi platform om als eigenaar van een 3D print gerelateerde webshop dichter bij de klant te komen.
Een forum is wat dat betreft een digitale beurs evenement. Zijn er zaken die je niet interesseert, dan loop je de stand voorbij, zo simpel is dat.
Wat betreft filamenten heeft iedere 3D printer (FDM) gebruiker filamenten nodig en ondertussen misschien al wel zijn of haar favoriete (web)winkel. Ik als relatieve nieuwkomer ben benieuwd wat de wensen zijn en ben wat dat betreft een luisterend oor.
Voorbeeld als men graag een specifieke soort filament wil dan kan ik altijd uitzoeken of ik dat ga opnemen in mijn assortiment. Om die reden ga ik binnenkort mijn assortiment uitbreiden met glitter PLA, Bamboe filament en Marmer Filament en nog veel meer kleuren PLA+.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder
https://3dwensshop.nl/

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 21 nov 2018, 22:43

Nja, meeste forums waar ik op zit en fb pagina's (En dat zijn er nogal wat) kikken ze je er gelijk af bij reclame, website vermelding of wat voor soort commercieel getinte topic die je maakt of antwoord wat je plaatst.
Soms lastig als je iemand wil wijzen op iets waar ze om vragen maar dat geeft niet.
Niets persoonlijk bedoelt, maar hier zou dat ook wel fijn zijn als dat ingevoerd zou worden.
Gr, Ton.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 21 nov 2018, 22:51

3D Wens Shop schreef:
21 nov 2018, 22:39
Een forum biedt juist een mooi platform om als eigenaar van een 3D print gerelateerde webshop dichter bij de klant te komen.
Een forum is wat dat betreft een digitale beurs evenement. Zijn er zaken die je niet interesseert, dan loop je de stand voorbij, zo simpel is dat.
Ik denk dat je daar de plank behoorlijk misslaat. Een forum is in het algemeen een NIET commercieel medium voor het uitwisselen van ervaringen onder gebruikers en geïnteresseerden. Het is absoluut geen digitaal beurs evenement. Dat is iets dat je volgens mij zelf bedenkt omdat je voor eigen parochie preekt.

Hetgeen niet wil zeggen dat er ondanks dat geen interessante zaken langs zouden kunnen komen. Maar hoe je het wendt of keert, het blijft commercieel.

Zoals al even eerder gezegd, is het denk ik in dit geval aan de leiding van het forum om hier een duidelijk standpunt in in te nemen. Dit geeft duidelijkheid en voorkomt (onnodige) discussies. Zoals het nu is (zonder reglement) kan ik me voorstellen dat je als bedrijf(je) hier een kans ziet liggen die je niet wilt missen. (Ik kom zelf uit de actieve verkoop) Dus zolang er geen duidelijkheid is kan iemand zich commercieel blijven profileren. Ook al is dat misschien niet de enige intentie.
Groeten, Rob.

Anet A8.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 22 nov 2018, 00:42

Rob52 schreef:
21 nov 2018, 21:03
Wat ik hier op het forum dus niet kan vinden is een forumreglement. En dat is iets dat echt geen overbodige luxe is, want het geeft je de gelegenheid om daarmee buitensporigheden direct van repliek te kunnen dienen.
Alle meningen van leden worden gewaardeerd dus ook die van jou. Om te beginnen zijn er weldegelijk richtlijnen mbt het subforum “Websites en webwinkels”. Het sticky topic, daar staan richtlijnen maar ook een helder verhaal. Hier de link: viewtopic.php?f=2&t=1773

Laten we niet vergeten dat dit forum van ver komt. De allereerste gebruikers en berichten op dit forum kwamen van kleine start-up’s en bedrijven die allemaal dapper genoeg waren om als eerst te investeren in deze markt. Die behoefte om een webwinkel te promoten is begrijpelijk omdat de bezoekers van dit forum (ook lezers die niet geregistreerd zijn) een zuivere doelgroep zijn die je via deze weg direct kan bereiken.

Ik denk dat 3D Wens Shop vast net zo fanatiek over het onderwerp is als jullie. Sluit niemand uit want wie weet wordt het een van de vaste klanten hier die de ruggengraat van het forum zijn. ;)

Neemt niet weg dat er ook leden bij zitten die er behoorlijk lomp mee omgaan. Er zijn al diverse topics verwijderd. En dat blijven we ook doen indien nodig. Al met al geloof ik niet in veel regels en het bemoeien met wat er geplaatst wordt. Zolang iedereen netjes en beleefd blijft is er niet veel aan de hand om voor te moeten in grijpen.

Als laatst nog een tip. Als jullie het er niet mee eens zijn dat er topics worden geopend van commerciële aard, reageer er dan niet op. Dan bloedt het vanzelf weer dood en beland het in de lijst van andere prijsstunters en aanbieders. Door te reageren blijft een topic vanzelf, telkens weer, bovendrijven...
Persona non grata

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 22 nov 2018, 09:02

Dank voor de link, ik had die nog niet gezien. Maar ik denk dat daar duidelijk genoeg in omschreven staat dat een (web)winkel wel degelijk welkom is indien aan een paar voorwaarden wordt voldaan. Lijkt me dus dat een discussie daarover niet nodig is zolang aan die voorwaarden wordt voldaan. 8-)
Groeten, Rob.

Anet A8.

Plaats reactie