Lijst: welke printer heb je?

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
3D Wens Shop
Contacteer:

Re: Lijst: welke printer heb je?

Bericht door 3D Wens Shop » 15 mei 2019, 14:41

Sinds een tijdje heeft de Anet E12 plaats gemaakt voor de Creality CR-10s. Wat een heerlijke printer om mee te printen. Ben nu bezig met wat upgrades om dit beestje wat stiller te krijgen, zodat ik hem 's nachts ook aan kan zetten.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

KAMIKAZE-FREAK
Contacteer:

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » 16 mei 2019, 00:17

Had een Printerbot Simple en heb nu de Creality CR-10(aanrader) en de Tronxy X5S(tot nu toe geen aanrader)
Creality CR10 & Tronxy X5S

evdl
Contacteer:

Bericht door evdl » 17 mei 2019, 11:42

Ik heb sinds kort een Flashforge Adventure 3. Naast de standaard rol van Gembird heb ik pla filament gekocht bij 123-3d.
Persoonlijk vind ik dit filament minder dan het filament van Gembird maar voor de eerste probeersels vind ik het gen probleem.

Uit de doos werkte de Flasforge zonder iets te hoeven aanpassen. Je moet wel de software instaleren om een print bestand te maken maar dat ging eigenlijk probleemloos.
Ben tot nu toe tevreden over de prints en het apparaat.

P_P
Contacteer:

Bericht door P_P » 18 mei 2019, 11:46

Ik heb sinds kort een Creative printer Cr10S pro.
Momenteel ben ik bezig met een firmwareupdate en het goed instellen van de printer.

xer00
Contacteer:

Bericht door xer00 » 29 mei 2019, 06:15

Ik heb een Up Plus omgebouwd om te werken met een arduino mega 2560 + ramps

AngeloS
Contacteer:

Bericht door AngeloS » 11 jun 2019, 19:54

Ik heb een Creality CR10S, met veel upgrades. :D :D
Creality CR10S met BL-Touch

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 12 jun 2019, 03:57

Een Flsun cube F5 sinds pas. Ben m aan het updaten maar hij print al erg prettig. Niet optimaal
maar er wordt aan gewerkt. Er is zeker een berg potentie. ZEKER geen apparatus om mee te beginnen
trouwens. :D
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 12 jun 2019, 08:47

Caved schreef:
12 jun 2019, 03:57
ZEKER geen apparatus om mee te beginnen
En waarom zeg je dat zo stellig? Het is een gewone cartesiaanse printer. Enige verschil met veel andere is dat het bed in de Z-as beweegt en de Y-as samen met de X-as. Als je atechnisch bent is (bijna) iedere zelfbouw 3D-printer een crime.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 12 jun 2019, 14:55

Rob52 schreef:
12 jun 2019, 08:47
Caved schreef:
12 jun 2019, 03:57
ZEKER geen apparatus om mee te beginnen
En waarom zeg je dat zo stellig? Het is een gewone cartesiaanse printer. Enige verschil met veel andere is dat het bed in de Z-as beweegt en de Y-as samen met de X-as. Als je atechnisch bent is (bijna) iedere zelfbouw 3D-printer een crime.
Is niet zo dat ik erg onervaren ben maar had behoorlijk wat problemen het apparaat fatsoenlijk aan de gang te krijgen. Wat voorbeelden:

Marlin fatsoenlijk instellen en het uploaden van de firmware was nieuw, een tft touchscreen (wat op zich een computertje op zich is) werkt totaal anders dan het gebruikelijke lcd scherm (en moet ook apart geflashed worden en ingesteld naar gelang welke extruder optie wordt gebruikt). Aangesloten op een computer stopte de printer bijvoorbeeld midden in prints zomaar 5 secconden iedere keer. Troubleshoot dat soort aardigeheden maar eens. Blijkt achteraf de baudrate van 250000 naar 115000 te moeten terwijl men er bij Flsun van overtuigd is dat dit toch echt 250000 moet wezen, niet dus. Print nog steeds niet graag live van de slicer naar de printer trouwens.

De printer komt met 3 opties: single, chimera EN cyclops waarvan met name de cyclops optie een horrorfilm was. Op dit moment de Chimera in gebruikt wat ook niet echt heel soepel van start ging. Als ik die heads niet 20 keer clog vrij gemaakt heb is het weinig.

Moet er dan nog ff bij vermelden dat alle extruder opties lekten als een vergiet. Dan stonden de Vrefs voor de extruders veel te laag en
kan zo verder nog wel ff zo door gaan. Printen op het bijgeleverde kapton was ook niet best met metname petg, goed dat ik er nu een magnetische buildplate op heb liggen. Als ie dan gaat werken doet ie het wel heel mooi maar dat krijg je zeker bij deze NIET voor niks.

De opbouw alleen was al een process. Ik heb nog nooit zoveel bouten en moeren bij mekaar gezien. Zoals je leest prachtig project dus maar beginner nee niet echt die is beter af met een ender ofzo. Zou ik deze persoonlijk opnieuw doen? Ja waarschijnlijk wel.
Een Chinese basismachine met potentie, maar niet op het moment dat je het doosje open maakt.
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 12 jun 2019, 15:23

Zoals je het vertelt, en ook je laatste zin "Zou ik deze persoonlijk opnieuw doen? Ja waarschijnlijk wel.", geeft dus aan dat het afhangt van de persoon en je programmeer- en andere technische kennis. Ik zou het dus, en waarschijnlijk meerderen met mij, geen probleem hebben gevonden, meer een uitdaging.

Zaken die je schetst zoals baudrate en LCD scherm zijn me bekend al is dat dan bij andere printers.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Plaats reactie