stringing test

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
seels
Contacteer:

stringing test

Bericht door seels » 10 jan 2019, 14:56

Hoi
Ik ben kevin en heb sinds kort een cr20 printer.
heb al enkele printjes gedaan maar gisteren bij het printen enorm veel stringing.

Wat me wel opviel is dat de stringing gisteren vooral tussen supports was en niet bij het vaste object.

dit is mijn stringing test en eigenlijk valt deze goed mee. wat me wel opvalt is dat de pyramiden niet strak afgelijnd zijn. aan de basis van de grootste is er ook wat teveel materiaal opgehoopt.

tips tricks?

geprint met pla
60mm/s
0.2 layer height.
retraction 5mm
retraction speed 70mm/sec

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vincent1971
Contacteer:

Re: stringing test

Bericht door vincent1971 » 10 jan 2019, 15:35

Zie geen afbeelding.

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 10 jan 2019, 15:36

Kevin,

Ik heb zelf ook sinds kort een CR-20. Ben er heel erg tevreden over, alleen heb ook al wel flink wat dingetjes er mee gehad zoals je ziet op het forum.

Een van de dingen die ik al opgelost heb is stringing. Probeer eens wat te spelen met de hoeveelheid en snelheid retraction. Ook zit er in Cura een optie die Coasting heet. Hiermee schakelt hij de toevoer iets van te voren uit en heb je nog minder kans op stringing.
Zelf heb ik volgens mij 8mm retraction op 100mm/s. De coasting staat op standaard settings.

Als het nog niet werkt misschien de temperatuur iets omlaag.
CR-20 Noob

seels
Contacteer:

Bericht door seels » 10 jan 2019, 17:14

MatthijsT schreef:
10 jan 2019, 15:36
Kevin,

Ik heb zelf ook sinds kort een CR-20. Ben er heel erg tevreden over, alleen heb ook al wel flink wat dingetjes er mee gehad zoals je ziet op het forum.

Een van de dingen die ik al opgelost heb is stringing. Probeer eens wat te spelen met de hoeveelheid en snelheid retraction. Ook zit er in Cura een optie die Coasting heet. Hiermee schakelt hij de toevoer iets van te voren uit en heb je nog minder kans op stringing.
Zelf heb ik volgens mij 8mm retraction op 100mm/s. De coasting staat op standaard settings.

Als het nog niet werkt misschien de temperatuur iets omlaag.
ga je topic zeker eens doorspitten.
dit testje is al bij al maar 2cm hoog, mijn grotere objecten zijn wel best strak geprint.

Ik print op 200gr met een bed van 60gr, ik heb al begrepen dat het voor pla mss wel wat minder mag?

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 11 jan 2019, 07:58

Ik zie nu pas de foto's er bij, maar ik vind de stringing best wel meevallen hoor! Ik print zelf altijd op 210 met een bed van 1e laag 65 en daarna 60-55 ofzo. Ik heb PLA+ van Esun.

Mocht je interesse hebben, ik heb inmiddels best wel wat modificaties gemaakt.
CR-20 Noob

SnelleD
Contacteer:

Bericht door SnelleD » 11 jan 2019, 17:50

Dit kan mogelijk interessant zijn.

https://youtu.be/GXSqZ68UdsE
Creality CR - 10S Pro en DIY Prusa I3

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 11 jan 2019, 18:50

probeer eens met "combing mode" in Cura aan te zetten
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9/Tatara frame/3DV6
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

seels
Contacteer:

Bericht door seels » 13 jan 2019, 18:49

MatthijsT schreef:Ik zie nu pas de foto's er bij, maar ik vind de stringing best wel meevallen hoor! Ik print zelf altijd op 210 met een bed van 1e laag 65 en daarna 60-55 ofzo. Ik heb PLA+ van Esun.

Mocht je interesse hebben, ik heb inmiddels best wel wat modificaties gemaakt.
Matthijs: ben steeds geïnteresseerd in mods! Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DennisK
Contacteer:

Bericht door DennisK » 13 jan 2019, 19:33

Zag deze toevallig vandaag.

https://youtu.be/_QRb54zVPfQ

MatthijsT
Contacteer:

Bericht door MatthijsT » 20 jan 2019, 20:15

Kevin,

Enigszins wat vertraagd, maar hierbij wat foto's van de upgrades die ik gemaakt heb aan de printer:

Als eerste heb ik er een behuizing om heen gebouwd. Dit is nog maar een v1 van de behuizing. Achteraf gezien is deze net iets te ondiep( was even vergeten dat het blad aan de voor en achterkant het frame voorbij schuift.

Afbeelding

De lamp die er boven hangt moet worden vervangen voor 2 sterke ledstrips in de kast zelf, maar daar ben ik nog mee bezig...

Hierna heb ik een mooiere cover gemaakt voor de X-as stop, een wall mount voor de filament en een geleider:
Afbeelding

Omdat hij bij mij in een behuizing staat wilde ik voorkomen dat hij trillingen(geluid overbracht naar de behuizing en heb ik de squash ballen mount geprint en er met dubbelzijdige tape onder geplakt.
Afbeelding
https://www.thingiverse.com/thing:2847072

Om de standaard fan te vervangen heb ik een stillere fan(cooltek Silent Fan 4020) gekocht. Aangezien deze 20mm dik is ipv de standaard 10mm heb ik hier een aparte behuizing voor geprint:
Afbeelding
https://www.thingiverse.com/thing:3342107

Deze nieuwe fan werkt op 12 ipv 24 volt dus daar komt een omvormer tussen te zitten, deze verwacht ik nog...

Ook heb ik de uitlaat van de fan die je werkstuk koelt vervangen voor een die wat meer je werkstuk koelt dan je nozzle, weet alleen even de link niet...

Tevens heb ik een tandwiel op mn extruder gear geplaatst:
https://www.thingiverse.com/thing:3005278

Dat was het een heel eind denk ik voor nu. Komen waarschijnlijk nog meer upgrades...
CR-20 Noob

Plaats reactie