Ender 3 refurbished

Alles over de verschillende soorten 3D printers die te koop zijn.
hardy
Contacteer:

Re: Ender 3 refurbished

Bericht door hardy » 23 aug 2019, 18:35

Heb je ook geprobeerd om de messing moer er iets losser in te zetten, zodat deze mee kan bewegen? , want dan zou de plaat waar hij op zit iets krom kunnen zijn, waardoor de as gaat wringen.

Hardy

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 23 aug 2019, 18:58

Verwissel ze eens van positie, misschien dat het dan over is of dat je iets merkt waardoor je achter de oorzaak komt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 25 aug 2019, 16:24

Beetje late reactie sorry daarvoor. Had weinig tijd voor de hobby. Het euvel is wel
opgelost en het was zo dom simpel dat ik me er wel een beetje voor schaam. Wat
is er gebeurd?

Toen ik de set bestelde wist ik gelijk dat ik dus 2 assen ging aansturen en heb dan ook gelijk
zo'n z as kabel splitter over laten komen en gebruikt toen ik de boel gemonteerd had en
nooit gedacht om de originele kabelboom van de kit te gebruiken. Grote fout.

De kabelboom dus aangesloten en toen merkte ik dat bijde motoren verschillende kanten op
draaiden MAAR geen lawaai. Van de linkse de stekker omgedraait firmware aangepast en
Z stepper op 1.1volt gezet want dat leek me dan een goede veilige waarde.

Nog ff de boel netjes maken en afmonteren en dan kunnen we wat mij betreft beginnen na te
denken waar ik die voeding nu wil gaan monteren. Bedankt mensen voor het meedenken wordt
erg gewaardeerd!

Mvg
Caved
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 08 sep 2019, 15:08

In de update serie van de ouwe Ender vandaag het volgende hoofdstuk:

Ik zat er al een tijdje mee in mijn hoofd. Na de 2e Z as upgrade moest de voeding natuurlijk ergens
anders heen. Na verschillende opties te hebben bekeken en overwogen heb ik besloten hem achter
die z as te plaatsen wat me dan een logische plek leek. Nu was het zo dat ik de originele PSU bracket
met de aan uit knop erin best ok vond en het dus onzin was een compleet nieuwe brackets te ontwerpen
en printen.

In plaats daarvan heb ik dus de originele bracket gebruikt en er wat nieuwe steunen voor ontworpen en
geprint. Hij staat nu half op het achterprofiel. Vandaag dus ff gemonteerd en het resultaat is wat ik wil.

Deze mag van de bucket list af :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik op Thingiverse:

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 11 sep 2019, 11:20

Gisteren dan die D Force - 3d touch sensor gemonteerd. Problemen mee, hij werkt maar op iedere bed lvling cycle
mist ie zeker 1 punt en begint dan te knipperen. iemand nog ideeen? Heb al geprobeerd die schroef in het midden
af te stellen maar zelfde resultaat. Denk dat deze toch weer duurkoop is, helaas.

In het ergste geval toch maar weer de originele BL Touch bestellen dan /sigh

Mvg
Caved

Ik op Thingiverse:

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 11 sep 2019, 11:51

Ik heb er geen problemen mee ondervonden, althans niet in de zin van missen van meetpunten. Ik heb hem om andere redenen verwijderd. Heb je hem al uit elkaar gehad. Als het allemaal in elkaar zit is het prima maar binnenin is het allemaal vrij kwetsbaar, vooral de aanhechting van het spoeltje. Misschien een los contact. Kan natuurlijk ook een contact in de bedrading naar je bord toe zijn. Daar heb ik wel een storing in gehad. Ik betwijfel overigens of de echte BLtouch zoveel solieder is. De 3D touch is verder eigenlijk niks mis mee.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 11 sep 2019, 12:43

Probleem is natuurlijk niet dat ie dan af en toe een meet puntje niet goed heeft. Dat ding is ook Z-Min en
dat is wel een probleem. Als ie op dat moment net ff zijn meet mometje mist heb je wel een hete nozzle
vast in je bed zitten. De sensor werkt maar is niet consistent.

Rob52: Nee ik heb m niet los gesloopt heb wel met die stel schroef in de midden gespeelt maar dat gaf
niet het gewenste resultaat. Ik weet behoorlijk zeker dat ik iets over het hoofd zie of firm of hardware
we stoeien er nog mee. Het moet niet zo zijn dat als je een print aanzet je moet rennen omdat een sensor
ff gek doet he. Alles prima aangesloten anders zou ie het helemaal niet doen wat ik vanmiddag kan proberen
is de +5v ergens anders weg te halen kijken of dat wat uithaalt.

Mvg
Caved

Ik op Thingiverse:

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Plaats reactie