Mijn eerste 3DBenchy.. werk aan de winkel!

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
dmdamen
Contacteer:

Re: Mijn eerste 3DBenchy.. werk aan de winkel!

Bericht door dmdamen » 03 mei 2019, 16:09

Het ging de afgelopen dagen steeds slechter. Er kwam geen fatsoenlijke eerste laag meer uit. De Z-afstand tussen de nozzle en de 3Dtouch wordt steeds een stukje groter.

Eindelijk print ie weer een fatsoenlijk. Ondertussen ook de steps/mm van de extruder aangepast van 95 naar 103.26. Ik heb ook de belts flink strakker gezet. Voor zover ik nu kan zien mag ik over het resultaat niet klagen.
Anet A6-L, Marlin 1.1.9, Octoprint, Cura 4 en 3DTouch

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 mei 2019, 21:33

Ik heb er nu net eentje met de Anycubic delta geprint die met Cura gesliced was. Resultaat qua foutjes en lijnen zijn hetzelfde als met de A8. Dus die liggen duidelijk niet aan de printer aangezien dit 2 totaal verschillende systemen zijn. Ik heb er nog geen eentje met Repetier gesliced op geprint.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 08 mei 2019, 22:40

Je print niet toevallig rechtsreeks vanuit de computer/slicer in plaats van de sd-kaart? Want dan wil er nog wel eens een timing probleem optreden waardoor je ook dit soort onregelmatigheden kunt krijgen.

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 mei 2019, 23:22

Nee, altijd vanaf de sd-kaart.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 09 mei 2019, 01:19

Rob52 schreef:
30 apr 2019, 19:14
… Wat opvalt is dat Cura met 1 grondlaag met de tekst genoegen neemt en dat Repetier daar 2 lagen voor pakt voordat er volledig wordt ingevuld...…
…..Een fout onder het stuurwiel, een niet geprinte lijn, komt bij Cura telkens terug maar is bij Repetier niet aanwezig.....
Als ik de originele stl file in Cura (4.0.0) laad en deze slice met 0,2 mm laagdikte pakt-ie gewoon 2 lagen voor de tekst (hetzelfde geldt voor de originele 3mf file). Misschien even je instellingen nalopen en zeker stellen dat Initial Layer Height en Layer Height beide op 0,2mm staat? (Als ik een van de twee op 2,1 mm zet pakt Cura maar 1 laag)
Als er een lijn niet geprint wordt kun je misschien controleren of Shell --> Print Thin Walls niet per ongeluk is uitgevinkt.

Cura heeft wel wat meer eigenaardigheden waar ik af en toe tegenaan loop. Als ik bijvoorbeeld iets ontwerp gebruik ik voor dunne wanden een meervoud van de Nozzlegrootte. Bv 0,4mm nozzle en een wand van 1,2 mm zou 1 buitenlijn - 2 binnenlijnen - 1 buitenlijn moeten opleveren. Echter zie ik in de preview dan 1 binnenlijn oranje/geel gearceerd of onderbroken staan. ls ik de nozzle grootte naar 0,399 mm verander doet Cura wel wat ik wil.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 09 mei 2019, 09:29

Inderdaad, daar zit het verschil.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie