HELP! ik weet het nu echt helemaal niet meer...

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Caved
Contacteer:

Re: HELP! ik weet het nu echt helemaal niet meer...

Bericht door Caved » 15 okt 2019, 14:02

Zou best kunnen Hardy (interessante redenering) maar nou wil het toeval dat ik exact die uit de link hier
heb liggen nieuw. Dat vraagt natuurlijk om een live test. Ik zal m daarom ff monteren en testen met PLA.
Ik kom op het resultaat dan nog ff terug van de week. :D :D

Mvg
Caved
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Models
http://3dmodel.cbpro.digital

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 15 okt 2019, 14:22

Caved schreef:
15 okt 2019, 14:02
Zou best kunnen Hardy (interessante redenering) maar nou wil het toeval dat ik exact die uit de link hier
heb liggen nieuw. Dat vraagt natuurlijk om een live test. Ik zal m daarom ff monteren en testen met PLA.
Ik kom op het resultaat dan nog ff terug van de week. :D :D

Mvg
Caved
Leuk dat je dit even gaat testen, want zelf heb ik er ook geen eigen ervaring mee, maar al veel in diverse commentaren over gehoord en vond het ook wel een goede verklaringen.
Zelfs (JA, DAAR IS HIJ WEER) Bart Venneker had dit probleem destijds in dit filmpje vanaf punt "13.55 minuten".
https://www.youtube.com/watch?v=4vwi6vsbASk&t=698s

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY)

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 15 okt 2019, 16:00

Wat Bart laat zien is wel een heel klein stukje teflon. Maar als het maar werkt. Wat hij ook aangeeft en dat staat eigenlijk overal wel genoemd is dat de koeling erg goed moet zijn. 2 andere dingen die misschien nog van belang kunnen zijn, zijn de ruwheid van de binnenzijde van Chinese kloons ( video ) en een ongeleid stukje ruimte in de heatbreak ( video )

Toch hoeft het geen probleem te zijn met PLA, ook bij langdurige prints. Maar ook hier zijn afstellingen wel cruciaal.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 15 okt 2019, 16:17

Rob52 schreef:
15 okt 2019, 16:00
Wat Bart laat zien is wel een heel klein stukje teflon. Maar als het maar werkt. Wat hij ook aangeeft en dat staat eigenlijk overal wel genoemd is dat de koeling erg goed moet zijn. 2 andere dingen die misschien nog van belang kunnen zijn, zijn de ruwheid van de binnenzijde van Chinese kloons ( video ) en een ongeleid stukje ruimte in de heatbreak ( video )

Toch hoeft het geen probleem te zijn met PLA, ook bij langdurige prints. Maar ook hier zijn afstellingen wel cruciaal.
Koeling is uitraard de eerste vereiste, die ruwheid is wel relatief heb ik ontdekt, als het filament er met de hand er goed doorheen loopt dan is er niets aan de hand, ik gebruik op dit moment als heatbreak in mijn ultifaker een normale stalen afgezaagde M6 schroef (geen moeilijk titan of rvs) waarin ik op de draaibank een 2mm gat door heb geboord en ook nog eens halfdiep heb na geboord met 4mm voor een stukje teflon, dit zit er nu al een half jaar in zonder extra nabewerking, en werkt gewoon goed.
Dit was destijds ook bij mij even om te proberen, omdat ik ook problemen had met het origineel wat later bleek een andere oorzaak te hebben,maar ik heb de eigen gemaakte toen maar laten zitten.

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY)

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 15 okt 2019, 22:16

Caved schreef:
15 okt 2019, 11:21
Als die update fix die ik eerder noemde moeilijk voor je is dan zou een all metal hotend samen met
een nieuwe bowden tube koppeling de oplossing moeten zijn hier zie je zo'n hotend.
Die fix is al lang gelukt, heb ik zelfs al op twee verschillende extruders uitgevoerd (en ja er zat inderdaad een hoop rotzooi in ;) )

Plaats reactie