Steeds mislukt het!

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
vincent1971
Contacteer:

Re: Steeds mislukt het!

Bericht door vincent1971 » 30 mar 2020, 11:55

Ik print in het algemeen pla op 230 en bed op 70. Waarom? Heb gemerkt dat pla dan een stuk sterker is. Nadeel is dat de printsnelheid in mijn geval lager komt te liggen. 50mm/s ongeveer. Biocura haarlack mega stark ( Duitse Aldi ) ben ik zeer tevreden over op glas. Fashion professional ( Aldi Nederland ) vind ik niet wat, hecht niet echt. Ik voor mij zou kijken naar het nummer erop ( ben geen expoert trouwens ). Nummer 4 of 5 moet kunnen.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 30 mar 2020, 13:11

Persoonlijk heb ik alleen nog maar met PLA geprint en print nu zelfs even helemaal niets meer. Voordat ik weer iets ga printen wil ik eerst meer begrijpen van alle instellingen die van invloed zijn op het resultaat. Niet zo lang geleden heb ik een schaalmodel cabine in STL formaat gekocht die ik met de beste bedoelingen voor mijn broer had willen printen. Je begrijpt het werd een deceptie. Na eindeloos veel geklungel (beginners onkunde) bleek uiteindelijk dat het STL bestand vol met fouten zit. En ik dacht telkens maar dat het aan mij lag. Nu heb ik intussen zoveel instellingen verkloot dat er alleen nog maar rommel van de machine komt. Dus ik start mijn Anet niet meer op voordat ik de terminologie en invloeden van de gebruikte instellingen ken

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 30 mar 2020, 13:29

PrintEngineer schreef:
30 mar 2020, 13:11
Nu heb ik intussen zoveel instellingen verkloot dat er alleen nog maar rommel van de machine komt. Dus ik start mijn Anet niet meer op voordat ik de terminologie en invloeden van de gebruikte instellingen ken
Beetje kort door de bocht. Verwijder alle eigen instellingen in Cura en start met de standaard instellingen. Daarmee kun je al een prima print maken. En wil je gaan aanpassen? Maak dan een apart profiel aan waar je i gaat experimenteren en doe het met een enkele instelling tegelijk en niet met heel veel. EN schrijf op wat je hebt aangepast zodat je het ook weer eenvoudig kunt herstellen.

Je printer niet meer aanzetten omdat je een fout profiel in je slicer hebt staan is dus nergens voor nodig.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

PrintEngineer
Contacteer:

Bericht door PrintEngineer » 30 mar 2020, 17:16

Rob52 schreef:
30 mar 2020, 13:29
PrintEngineer schreef:
30 mar 2020, 13:11
Nu heb ik intussen zoveel instellingen verkloot dat er alleen nog maar rommel van de machine komt. Dus ik start mijn Anet niet meer op voordat ik de terminologie en invloeden van de gebruikte instellingen ken
Je printer niet meer aanzetten omdat je een fout profiel in je slicer hebt staan is dus nergens voor nodig.
Het is niet alleen vanwege Cura. Dat trek ik voor mezelf veel breder door te concluderen dat ik net als veel Nederlanders een apparaat uit de doos heb getrokken en als het dan niet lukt pas de handleiding gaan lezen. Dat heb ik feitelijk nu ook gedaan wat mij terug brengt naar de basis. Eerst snappen waar het over gaat en dan pas (weer) iets gaan doen

justmeigor
Contacteer:

Bericht door justmeigor » 20 mei 2020, 21:07

De rol van het filament in het hele 3d verhaal speel ook erg mee kwam ik door schade achter....
Zooitje troep wat sommige verkopen.....zucht, en geld terug krijgen ho maar.
Ja je moet bij je printer blijven zitten of lange prints kunnen niet ect
Als iemand een goed merk filament weet dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet

Locomotieven en rollend materieel printen voor een tuinbaan in gauge 1 op een ender 5plus aan het printen, ik zie het zwaar in.

René
Contacteer:

Bericht door René » 21 mei 2020, 09:19

Ik gebruik de Jupiter pla van 123-3D.nl.
Heb bijna alle kleuren, levert altijd een constante kwaliteit af.

René
Ender 3 P en Anet A6 in aanbouw.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 21 mei 2020, 09:44

Er zit inderdaad wel verschil in kwaliteit, maar ik heb het nog niet zo dramatisch meegemaakt dat het onprintbaar was. En ik heb rollen van 9 euro per kilo en 30 euro per kilo. Wel merk je dat de ene veel meer stringing geeft dan de andere. Maar het is verder allemaal (met wat aanpassing van de instellingen van je slicer) prima te printen. Ik heb zo'n 40 rollen liggen met hoofdzakelijk PLA en dan nog wat PetG en ABS en eentje met TPU. Meestal ligt het toch aan de instellingen, tenzij er iets echt fout is met het filament, maar dat heb ik niet vaak gehad. Dus het blijft allemaal betrekkelijk en persoonlijk. Het feit alleen al dat het bij de één wel goed gaat en bij de ander niet zegt meer over de persoon en z'n printer dan over het filament. Een filament dat echt niet printbaar is heeft geen bestaansrecht en verdwijnt vanzelf van de markt.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 21 mei 2020, 10:46

René schreef:
21 mei 2020, 09:19
René
Sinds kort ik ook, nog geen problemen mee gehad.

Edit: prijstechnisch en volgende dag in huis haalt het niet met ome ali.
Plus: ik heb nu één diameter rolgat dus maar één roladapter hoeven maken.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

René
Contacteer:

Bericht door René » 21 mei 2020, 19:33

3Dwim schreef:
21 mei 2020, 10:46
René schreef:
21 mei 2020, 09:19
René
Sinds kort ik ook, nog geen problemen mee gehad.

Edit: prijstechnisch en volgende dag in huis haalt het niet met ome ali.
Plus: ik heb nu één diameter rolgat dus maar één roladapter hoeven maken.
En 123-3D.nl heeft een hele goede aftersale afdeling.
Verder is het uiteraard heel fijn dat je maar één profiel voor het filament hoeft aan te maken in je gebruikte slice software.
Kort door de bocht, kleur wisselen en gaan.
Dus je niet elke keer af moet gaan vragen wat gaat er nu weer mis.
Het meest belangrijke is het instellen van het bed t.o.v. de nozzle, PUNT UIT.
Hiermee voorkom je problemen met de éérste laag, en zelfs warping.
Besteed daar veel tijd aan, voordat je projecten gaat printen download eerst calibratie bestanden van thingiverse.com,
en ga hier mee aan de gang. Op deze manier leer je de printer kennen.

René
Ender 3 P en Anet A6 in aanbouw.

Plaats reactie