Led bar maken

Deel hier nuttige informatie en links over 3D printen
Rob52
Contacteer:

Re: Led bar maken

Bericht door Rob52 » 11 jun 2019, 18:54

Je link werkt niet.

Je kunt elke ledstrip die markeertekens heeft om door te knippen / in te korten op die plek op de juiste lengte maken. Alhoewel het per type strip heel erg kan verschillen om de hoeveel leds je kunt inkorten. Helemaal precies op maat zal dus een beetje uitmeten worden en iets langer of korter worden in de praktijk. Eerder dacht ik dat het wel meeviel met het stroomverbruik van zo'n strip maar dat kan nog aardig tegenvallen. In geval je hem dus direct op je printervoeding wilt aansluiten zul je voldoende ruimte in het vermogen van je 12 volt voeding moeten hebben.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

AngeloS
Contacteer:

Bericht door AngeloS » 11 jun 2019, 19:48

Thnx rob link doet het nu wel.
Dan ga ik er morgen een ophalen, was geloof ik 10 euro.

Ik ga hem niet aansluiten op de printer voeding, juist om de reden die jij aangeeft,
daarom zoek ik er een met losse voeding.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 11 jun 2019, 19:58

Dit is een kleuren ledstrip. Die werkt met een kastje dat tussen de voeding en de ledstrip zit. Via de afstandsbediening en dat kastje kun je dan je kleur en lichtintensiteit regelen. Je kunt ook zonder dat kastje werken maar dan moet je op een andere manier de spanning per kleurled regelen of vast instellen. Ik heb gewoon warmwit erop gezet. Maar kleur kan uiteraard ook. Dat wordt echt interessant wanneer je het laat regelen door de printer software.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Plaats reactie