Welke PLA is goed?

Aanbieders van filamenten, poeders, materialen etc.
Plaats reactie
Pakos
Contacteer:

Welke PLA is goed?

Bericht door Pakos » 09 sep 2019, 13:26

Hallo,

Ben opzoek naar goed PLA filament, liefst zo goedkoop mogelijk.
En als het kan nog een gratis verzenden na een bepaald bestel bedrag.

Zelf kwam ik uit op Jupiter serie en Real Filament, maar op Tweakers zie ik allemaal slechte reviews erover staan.
Heb ook verder gezocht, en ben verschillende filament tegen gekomen op vele verschillende websites maar dan ook zonder reviews/feedback.

Iemand die een goed Filament kent en niet zo duur?

Rob52
Contacteer:

Re: Welke PLA is goed?

Bericht door Rob52 » 09 sep 2019, 13:44

Je begint je titel eigenlijk al tegenstrijdig met je vraag. Welk filament is goed? Nee jij wilt Goed EN Goedkoop. Wat goed is staat genoeg over op het www geschreven.

Goedkoop blijft een kwestie van geluk hebben. En wat bij de een wel werkt werkt bij de ander weer niet zo goed met hetzelfde filament.

Wat jij wilt is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

De enige manier om daar achter te komen is de gok wagen en het kopen. Ik heb tot nu toe nog geen echte miskleun gehad, maar als ik de reviews soms lees dan kan dat wel degelijk het geval zijn. En vergeet niet dat sommige aanbiedingen op bijvoorbeeld Amazon.de of Ebay goedkoop lijken maar het niet echt zijn omdat blijkt dat het netto filamentgewicht geen 1 kilo is maar dat men het brutogewicht inclusief spoel opgeeft. Hoeft geen probleem te zijn als je minder wilt uitgeven en je genoegen neemt met minder op de spoel, maar je moet je er wel van bewust zijn dat als je het terug rekent naar een kiloprijs je vaak op de reguliere prijs uitkomt. Ik heb inmiddels zo'n 40 kilo aan verschillende kleuren, materialen en merken en heb er niet echt iets slechts bij zitten. Ook de B-kwaliteiten heb ik (tot nu toe) nog geen problemen mee gehad. Ik heb veel besteld op Amazon.de en daar is veel verkrijgbaar inclusief verzending vanaf 29 euro, maar zeker niet alles.

En ik wil er geen specifieke reclame voor maken maar de producten van ons mede forumlid Gerben van de 3D-wensshop zijn ook prima en de verzendkosten schappelijk.

En tja, het is een cliché maar een hobby kost nu eenmaal geld en een hobby mag best wat geld kosten. Dus beknibbelen op de kwaliteit van je filament en daarmee ook mogelijk op de kwaliteit van je eindproduct is niet per definitie een goede keuze.
Laatst gewijzigd door Rob52 op 09 sep 2019, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 09 sep 2019, 13:47

Welkom hier.

Echt slecht PLA filament is er denk ik niet meer, Ik gebruik nu ook het filament uit de jupiter serie, werk gewoon goed, teven vind ik PLA+ van ESUN erg mooi printen en heb nu ook voor het eerst PLA van Bandit gebruikt, is ook erg mooi en ook nog eens een Nederlands product met goede service, en de prijzen zijn toch bijna overal een beetje gelijk, (peanuts verschil), ik denk dat de negatieve reviews bijna allemaal terug te voeren zijn op verkeerde instellingen betreffende de gebruikte printer, elk filament zul je toch weer opnieuw moeten kalibreren voor je eigen printer, en dan blijkt dat er niet zoveel verschil meer in zit, zoals Rob hiervoor ook al aangeeft.

Hardy

Pakos
Contacteer:

Bericht door Pakos » 09 sep 2019, 14:50

hardy schreef:
09 sep 2019, 13:47
Welkom hier.

Echt slecht PLA filament is er denk ik niet meer, Ik gebruik nu ook het filament uit de jupiter serie, werk gewoon goed, teven vind ik PLA+ van ESUN erg mooi printen en heb nu ook voor het eerst PLA van Bandit gebruikt, is ook erg mooi en ook nog eens een Nederlands product met goede service, en de prijzen zijn toch bijna overal een beetje gelijk, (peanuts verschil), ik denk dat de negatieve reviews bijna allemaal terug te voeren zijn op verkeerde instellingen betreffende de gebruikte printer, elk filament zul je toch weer opnieuw moeten kalibreren voor je eigen printer, en dan blijkt dat er niet zoveel verschil meer in zit, zoals Rob hiervoor ook al aangeeft.

Hardy
Dat was een beetje mijn zorgen, dat er op internet teveel van het slechte te koop staat. Dat wil je het liefst natuurlijk vermijden.
Vandaar dat ik het vraag, kijk ik ben natuurlijk niet opzoek naar het beste en tegelijkertijd het goedkoopste.
Maar wel naar een redelijke filament tegen goed prijsje.

Mijn vorige baas had 6 x ultimakers 2 staan op het werk. En het bestellen van filament regelde hij zelf.
Maar goed ik merkte destijds al dat niet alle filament hetzelfde is. En dan heb ik het over hele slechte filament, die gewoon niet wil printen..
Dat is wat ik een beetje probeer te vermijden voor mijn eerste aankoop. :D

Mijn eerste rol word dan gewoon een Jupiter serie!

Bedankt!

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 09 sep 2019, 17:03

Welkom op het forum pakos.

Ik zoek eigenlijk gratis PLA als iemand daar een adresje voor heeft.
o en inderdaad ook gratis verzenden graag.

edit: bijna vergeten moet ook goed PLA zijn.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 09 sep 2019, 18:36

Ik ben fan van Eryone filament, verkrijgbaar bij Amazon.
Nu is er deze aanbieding op amazon.fr, 1 rol wit van 1 kg netto en 1 rol zwart pla 1 kg netto dus 2 kg netto voor 34.98€ inclusief bezorging in afhaalpunt.

https://www.amazon.fr/Filament-Eryone-I ... way&sr=8-6

Eryone vraagt wel wat hogere temperatuur dan meeste andere pla om te printen, ik gebruik 215 gr en 220 gr first layer.

Je kan ook eens op volgende facebookgroep kijkenl: Filament Deals & Discounts
Helaas niet allemaal voor Europese markt, maar soms zie je wel interessante aanbiedingen.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9/Tatara frame/3DV6
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Plaats reactie