6-kleurenprint

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
Plaats reactie
Rob52
Contacteer:

6-kleurenprint

Bericht door Rob52 » 05 okt 2019, 17:01

Ik ben nog bezig met de Diamond 3-kleurenkop, maar dat gaat nog wel een tijdje duren voor die werkend is. Ik heb m'n Delta ervoor in gedachten en heb er al wat aanpassingen voor geprint. Maar in de tussentijd ook nog even wat andere meerkleurenprintwerk. Dus voor één van de kleinkinderen op een verjaardagstaart als versiering bedoeld. Oorspronkelijk is hij een stuk groter en 5 lagen per kleur. Ik heb het terug gebracht naar 8 cm hoog en 9 cm breed en 3 lagen per kleur. Het is nog niet perfect en op de foto is hij wat flets, maar in werkelijkheid valt dat mee. Maar voor de verjaargstaart kan het ermee door.

Afbeelding
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Bobby
Contacteer:

Re: 6-kleurenprint

Bericht door Bobby » 05 okt 2019, 17:33

Interessant en benieuwd naar je ervaringen met de 3-in-1 printkop. Ik heb begrepen dat je met zo'n kop wel 3 kleuren kan printen maar dat een blend van 2 of meer kleuren niet goed mixed.
Ik neem aan dat de versiering op de taart later gebruikt kan worden als een soort badge want als je eetbaar filament hebt ontdekt hoor ik het graag 😁

Rob52
Contacteer:

Re: 6-kleurenprint

Bericht door Rob52 » 05 okt 2019, 17:45

Is geen eetbaar printje. Schijnt wel te bestaan, maar daar heb ik niet naar gezocht. En inderdaad voor gebruik erna als een badge of zo.

Dat mengen met een Diamond 3-in-1 kop schijnt, zover ik gelezen heb, ook niet echt goed te werken. Maar ik zie het meer als een ervaring en iets om mee bezig te zijn. Ik heb er ook geen haast mee. Maar als het allemaal goed is afgesteld zou je er wel in 1 gang 3 kleuren door elkaar mee kunnen printen in plaats van 1 kleur per laag wat ik met die Paw Patrol heb gedaan. Wil je het goed doen dan moet je wel bij elke kleurwissel eerst de nozzle schoonmaken op een toren ernaast, dus de print duurt ook een stuk langer. Maar als het ooit eens verder van de grond komt dan besteed ik er wel een apart topic aan.

Je hebt trouwens ook een 5-kleurenkop. Maar voorlopig ga ik me maar eens op de 3-kleurenversie uitleven, daar heb ik alles voor liggen.

Afbeelding
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Plaats reactie