instellingen anet a6

Show hier resultaten, projecten en vooruitgang van je 3D prints
katjache
Contacteer:

instellingen anet a6

Bericht door katjache » 03 jun 2019, 14:46

wie kan en wil me helpen.
na het debacle dat mijn hotend niet warm werd is dit inmiddels klaar.

maar ben nu nog opzoek naar de juiste instellingen voor de Z offset en dan de z instellen op de 1 of andere manier krijg ik dit niet goed voor elkaar tips en hulp welkom
anet a6 inmiddels in reparatie
Ender 3 pro

Bobby
Contacteer:

Re: instellingen anet a6

Bericht door Bobby » 03 jun 2019, 17:23

Ik neem aan dat je geen autolevel sensor hebt en dus handmatig het printbed level hebt ingesteld? De Z-offset instelling wordt volgens mij niet gebruikt bij handmatige bedlevelling en zou dus alleen actief zijn bij autobedlevel.
Misschien kun je iets meer duidelijk maken welke instellingen niet lukken en/of onduidelijk zijn voor je.

katjache
Contacteer:

Bericht door katjache » 03 jun 2019, 18:15

ik gebruik wel automatische bedleveling

het gaat mij om de z as 1 keer staat hij te hoog andere keer te laag krijg geen mooie printresultaten wat ik ook instel print komen er bijna niet uit
Ender 3 pro

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 03 jun 2019, 19:39

IK weet niet hoe het met de standaard print werkt, maar sla je de aangepaste Z-waarde wel op? Als je dat niet doet dan staat de Z-waarde iedere keer dat je de printer hebt uitgezet weer fout ingesteld. Kan ook zijn dat je eerst de Eeprom moet wissen voordat hij nieuwe waardes wil opslaan. Maar houd er rekening mee dat je dan vaak ook weer wat andere waardes opnieuw moet invoeren.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

katjache
Contacteer:

Bericht door katjache » 03 jun 2019, 19:47

ja sla het wel op

maar ben echt opzoek naar begin instellingen van de z ofset als ik die maar heb kan ik hem handmatig levelen via de z as
Ender 3 pro

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 03 jun 2019, 20:02

Dit hier is wanneer je het in Marlin zou resetten naar factory settings (die heb je dan wel zelf ingesteld in Marlin) via de software. De Anet firmware is een afgeleide van Marlin, dus mogelijk dat dit ook werkt. Even de commando's met Pronterface of Repetier Host ingeven. (eigen risico!)
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

katjache
Contacteer:

Bericht door katjache » 03 jun 2019, 20:16

Rob,
dank je voor je antwoord echter toen je over pronterface begon haak ik af.

ik heb deze printer incl software compleet gekocht mijn kennis hiervan is dus niet echt groot op dit moment
maar nu ik er een nieuwe verwarmingselement in heb gezet zijn de instellingen dus niet 100% meer deze zal ik handmatig moeten invoeren en met testen moeten kijken indien dit de juiste zijn.
maar dan moet ik wel een startpunt creeren van waar uit ik kan ga levelen dus vandaar mijn vraag kan iemand mij daarin voorzien
Ender 3 pro

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 03 jun 2019, 20:26

In principe stel je eerst je bed mechanisch af met de vier hoekschroeven/-veren. Dan doe je een autolevel en daarna stel je de Z-offset in om de juiste afstand tot het bed te fine tunen.

Pronterface is een gratis programma dat je kunt downloaden om je printer via de usb aansluiting te besturen. Je kunt dat ook met de gratis slicer Repetier Host doen. Behalve dat het een slicer is kun je hem ook gebruiken om op afstand via de usb te besturen en commando's door te geven.

Er staan ook diverse video's op YouTube over het instellen van de A6 met auto leveling. Heb je die al eens bekeken?
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Bobby
Contacteer:

Bericht door Bobby » 03 jun 2019, 21:05

Er is geen standaard z-offset aangezien deze kleine verschillen kan hebben tussen printers, afhankelijk van het hoogte verschil tussen de nozzle en de mechanische z-positie van de sensor (lees: de z-positie waarop de sensor triggered).
Beschrijf eens de procedure die je volgt om de z-offset te bepalen (volledig van scratch beginnen is met een z- offset van nul) dan kunnen we misschien beter aangeven waar je verkeerd gaat. Nu is het koffiedik kijken.

katjache
Contacteer:

Bericht door katjache » 04 jun 2019, 11:49

druk er mee bezig alleen nu geeft hij aan probing failed iemand een idee
Ender 3 pro

Plaats reactie