FLSun meets Creality

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Caved
Contacteer:

Re: FLSun meets Creality

Bericht door Caved » 31 okt 2019, 20:46

1 ding is hier wel zeker dat ender 3 hotend met hotfix print heerlijk door dus het ligt toch
echt niet aan mij. Flsun hotend is van een oud type en toch heb ik er in het verleden wel
fatsoenlijk mee kunnen printen en de koeling was prima, gebruikte zelfs nog een 4010 sunon
ipv de 3010 koeler die er normaal op hoort. Ik wist het met dat hotend dus ff echt niet meer.

Ik wil er ook geen tijd meer aan besteden er komt gewoon en splinter nieuw "new style" cyclops
hotend voor die tool. :D :D
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 02 nov 2019, 09:49

Deze Y brackets waren meer een proof of concept en de verbinding met de riemen zijn nou ook niet dat je direct zegt wouw.
Op de volgende foto kan je zien dat de riemen ook niet in line zitten op dit moment. Ik heb daarom besloten dat ie nog 1
keer helemaal uit elkaar gaat om deze issues te verhelpen en de definitieve brackets met belt clamps te gaan monteren.
Hier de situatie hoe het nu is:

Afbeelding

Ik heb deze clamps ontworpen en de Y brackets hierop aangepast, ook zijn ze wat opgehoogd om het geheel in line te brengen.

Afbeelding

Ben nu de nieuwe brackets aan het printen. Deze duren 8 uur per stuk LOL Leuke bijkomstigheid: Deze gesliced met repetier host
met de (al wat oudere) cura engine. Ben benieuwd hoe dat gaat worden dus. Na deze upgrade ga ik nadenken over de X plate. Grote
kans dat ie ook een upgrade met clamps krijgt. Nieuw color mixing hotend besteld dus daar moet ook nog een tool voor worden
ontworpen.

word vervolgd..
Mvg
Caved

Thingiverse

CGTrader

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 02 nov 2019, 10:10

8 uur per stuk? Print je ze met 10 mm/sec of zo? Zo groot zijn ze toch niet.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 02 nov 2019, 10:24

50% infill en een hele berg support vriend. Ja ze zijn best groot ook. Ik print ze op de
standaart snelheid, de cura plugin doet dat graag op 50 mm/sec en voor de perimeters
45. Das idd niet erg snel maar wil ze vooral netjes hebben. Het is ook niet echt zo dat ik
er op zit te wachten ofzo. Als ik de upgrade vandaag doe of volgende week woensdag, dat is
om het even. Ik verwacht dat beide brackets vanavond laat klaar zijn. Montage zou dan morgen
kunnen (als ik zin heb).
Mvg
Caved

Thingiverse

CGTrader

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 03 nov 2019, 20:13

Caved schreef:
31 okt 2019, 19:57
Kleine update uit de mancave. Toch weer problemen bij de eerste PETG tests, 3 minuten en bam
hotend kompleet verstopt. Nu had ik het dan echt wel gehad met dat FLsun cyclops hotend en heb
m een swieper gegeven.
I.v.m. dezelfde problemen die ik bij de Diamond 3 in 1 uit tegenkom ben ik eens wat verder gaan zoeken. En uiteindelijk werd mijn eerdere vermoeden uiteindelijk bevestigd bij een ander meervoudige toevoer op Aliexpress. Daar wordt geadviseerd om heat breaks met teflon busjes of full metal te vervangen door heat breaks met een volledige 4.1 boring. Dat is trouwens ook wat er origineel op de Anycubic zat gemonteerd. Ik heb ze intussen maar besteld om dat maar eens uit te proberen. Zal echter wel even wachten worden. Of het daarmee ook daadwerkelijk is opgelost moet ik uiteraard eerst nog eens zien als ze binnen zijn. Voor het idee een plaatje wat daarbij stond.

Afbeelding
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 03 nov 2019, 22:49

Ik volg dit natuurlijk ook nog steeds, maar ik zie eigenlijk niet in wat er voor een verschil zou moeten zijn van een los teflon buisje of een volledig doorgevoerde tube, vanuit je tekening zie ik dat bij het foute hotend een full metal heatbreak gebruikt is, dus zonder teflon buisje, dat zal dan zeker wel een verschil maken.

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY)

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 04 nov 2019, 07:44

De pest met dit soort dingen is: slaat de boel 1 maal vast maak je het los en ga je door. Gebeurd
het 2 keer <-- kan passeren. Maar dan word het toch echt frustrerend. Ik wil nu gewoon iets hebben
wat gewoon goed werkt zonder makken.

Ik heb een goed single color hotend werkend op de cube dus dat is goed. Nog ff wachten op de color mixer
dus. Heb voor de X carriage toch ook maar een metaal achterplaatje besteld ik wil dat hotend toch net
ff wat robuuster hebben. Heb wat last van ringing en vermoed dat de X carriage + hotend toch net iets te
veel kan werken. op die metaalplaat komt dan weer een aangepaste swapbase.

Afbeelding
Mvg
Caved

Thingiverse

CGTrader

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 04 nov 2019, 09:52

hardy schreef:
03 nov 2019, 22:49
Ik volg dit natuurlijk ook nog steeds, maar ik zie eigenlijk niet in wat er voor een verschil zou moeten zijn van een los teflon buisje of een volledig doorgevoerde tube, vanuit je tekening zie ik dat bij het foute hotend een full metal heatbreak gebruikt is, dus zonder teflon buisje, dat zal dan zeker wel een verschil maken.

Hardy
Nou ik zie dat verschil wel. Je hebt nu geen overgangen meer met eventuele randjes en diameter verschillen waar filament vast kan gaan zitten. Het plaatje is dan toevallig alleen een full metal versie. Daar zul je meer warmteoverdracht krijgen, maar met een apart klein stukje teflon onderin en dan de bowden tube heb je al 2 overgangen en diameter verschillen, al is dat maar een paar tienden mm, waar gesmolten filament achter kan blijven en stollen dat nooit meer kan smelten. Dat heb je niet met een doorlopende bowden tube. Zelfs al zou er op de plek waar de bowden tube eindigt een randje hebben waar gesmolten filament tussen kan komen dan kan dat ook weer gewoon smelten omdat het in de smeltzone zit. Daarbij komt nog dat de standaard heat break een teflon buisje heeft van 15 mm lang en maar 3 mm buitendiameter (wanddikte 0,5 mm) tegen een volledig doorlopende bowden tube met een diameter van 4 mm (wanddikte 1 mm). En dat betekent ook weer een betere isolatie.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 04 nov 2019, 11:07

Rob52 schreef:
04 nov 2019, 09:52
hardy schreef:
03 nov 2019, 22:49

Hardy
Nou ik zie dat verschil wel. Je hebt nu geen overgangen meer met eventuele randjes en diameter verschillen waar filament vast kan gaan zitten. Het plaatje is dan toevallig alleen een full metal versie. Daar zul je meer warmteoverdracht krijgen, maar met een apart klein stukje teflon onderin en dan de bowden tube heb je al 2 overgangen en diameter verschillen, al is dat maar een paar tienden mm, waar gesmolten filament achter kan blijven en stollen dat nooit meer kan smelten. Dat heb je niet met een doorlopende bowden tube. Zelfs al zou er op de plek waar de bowden tube eindigt een randje hebben waar gesmolten filament tussen kan komen dan kan dat ook weer gewoon smelten omdat het in de smeltzone zit. Daarbij komt nog dat de standaard heat break een teflon buisje heeft van 15 mm lang en maar 3 mm buitendiameter (wanddikte 0,5 mm) tegen een volledig doorlopende bowden tube met een diameter van 4 mm (wanddikte 1 mm). En dat betekent ook weer een betere isolatie.
Je hebt daar wel een theoretisch punt, zal mij benieuwen hoe dat in de praktijk uitpakt, ik zelf zorg altijd dat ik het teflon buisje zo afsnij dat het helemaal klem gedrukt word met de nozzle, met een doorlopende tube zou ik mij kunnen voorstellen dat de tube tijden het retracten toch iets mee omhoog komt waardoor ogenschijnlijke voordeel teniet wordt gedaan, maar we zullen zien wat wijsheid is ;) ;)

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY)

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 04 nov 2019, 11:46

Inderdaad voorlopig nog theoretisch, we zullen zien wat het in de praktijk doet. Ligt eraan hoe snel ome Ali het bij me thuis brengt. Gelijk ook maar de onderdelen voor magnetische armen besteld. Als we dan toch bezig zijn met verbeterpuntjes, dan ook dat maar gelijk aanpakken.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie