Sla printtijd automatisch op in filename na slicen met CURA

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
Plaats reactie
Robbel2005
Contacteer:

Sla printtijd automatisch op in filename na slicen met CURA

Bericht door Robbel2005 » 19 dec 2019, 14:38

Had al een tijdje het gemis dat je na slicen wel de geschatte printtijd kan zien op je pc, maar als je de file opgeslagen hebt, en bv de volgende dag of week wil printen, weet je niet meer vooraf hoelang de print in beslag zal nemen, tot je de printjob gestart hebt, en pas na voorverwarmen en levelen, zie je de geschatte printtijd.
Je kan natuurlijk wel handmatig elke keer de tekst aanpassen als je gaat saven, of nadien wijzigen.
Maar ik had het handig gevonden dat dit automatisch zou gaan, en daarom stelde ik ook de vraag al eens op het cura gebruikersforum.
Daar kwam niet veel uit, juist dat ik zoals ik al deed, je handmatig dat elke keer kan bijvoegen, of de gcode openen om daarin te kijken, allemaal niet heel gebruiksvriendelijk.
Toen viel mijn oog op een plugin in de Cura Market. "Custom Printjob Prefix"
Je kan niet alleen de printtijd automatisch laten bijvoegen, maar ook het gebruikte filament enz..
{printer_name}, {printer_type}, {layer_height}, {machine_nozzle_size},
{material_type}, {material_weight}, {print_time_hours}, {print_time_minutes},
{date_year}, {date_month}, {date_day}, {time_hour}, {time_minutes}
Dit zijn alle mogelijkheden.
Voor meer info kijk ook hier: https://community.ultimaker.com/topic/2 ... ix-plugin/
ps: Er bestaan ook nog wel enkele andere interessante plugins, zoals bv custom supports
Afbeelding
De printtijd bedraagt 9 u 3 min, en er wordt automatisch vooraan 9.3 bijgeplaatst.
Afbeelding
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 2.0.1/Tatara frame/3DV6/SKR V1.3/tmc2208/Bltouch
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Plaats reactie