Problemen met printen PVA!!!!!!!

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
Ester1994
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018, 08:38
Contacteer:

Problemen met printen PVA!!!!!!!

Bericht door Ester1994 » 07 aug 2018, 09:39

Goedemorgen allemaal,

Ik probeer sinds kort te printen met de combinatie PLA/PVA met de Flashforge Creator Pro 2016.
Ik gebruikte eerst het normale sliceprogramma van FlashForge (Flashprint) maar ben overgestapt op Simplify3D.

Het printen met PVA lukt bij mij gewoon in geen mogelijkheid. Ik stuit telkens op problemen.
-PVA loopt vast in de extruder
-PVA loopt vast in de nozzle
-PVA komt er niet snel genoeg uit

Ik heb al van alles geprobeerd qua instellingen. Maar niks helpt. Heeft er iemand hier dezelfde printer en het zelfde sliceprogramma die mij hierbij kan helpen????????????????????????????????????????? Ik wil graag goede support van PLA en dan een dense support van PVA voor een mooie finish. Maar zo gaat het hem natuurlijk niet worden. :?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!!!

Met hartelijke groet,

Ester :)
Wanhao i3 Duplicator V2.1 - FlashForge Creator Pro 2016 - Simplify3D

3Dwim
Berichten: 285
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden
Contacteer:

Re: Problemen met printen PVA!!!!!!!

Bericht door 3Dwim » 07 aug 2018, 11:04

Ik ken het apparaat niet maar:

- Temperatuur is goed ?
- draadaanvoer is 100% in orde ?
- draadafmeting versus nozzle is ook ok ?

Al contact gehad met leverancier van printer en draad ?
Werkt alles met PLA wel goed ?
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

3drob
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 mei 2013, 13:08
Contacteer:

Re: Problemen met printen PVA!!!!!!!

Bericht door 3drob » 07 aug 2018, 12:02

Ik heb er helemaal geen verstand van maar HEEL toevallig zij 3D Printing Nerd
Dat Cura beter had gesliced dan Simplify3D
Ultimaker PVA was hard en moeilijk te verwijderen.
De matterhackers PVA vond hij blijkbaar fijner/beter.

https://www.youtube.com/watch?v=vwbwaj4Mbm4

MAAR normaal printen lukt dat wel,
bijvoorbeeld met PLA alleen?
Twee kleuren geprint met PLA?

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Ester1994
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018, 08:38
Contacteer:

Re: Problemen met printen PVA!!!!!!!

Bericht door Ester1994 » 07 aug 2018, 12:20

Dag Wim en Rob!

Bedankt voor jullie berichtjes,

Wim, Ik heb contact gehad met de leverancier van printer en draad ja, hij zou me verder helpen na zijn vakantie. Maar dat duurt drie weken en ik wil gewoon nú aan de slag. Je kent het vast wel.
Ik heb allerlei soorten temperaturen geprobeerd. De draadaanvoer is helemaal goed en de draadafmeting ook.
En PLA gaat gewoon prima! Daar print ik van alles mee. Maar als ik daar ook de support van maak dan blijven er altijd wat restjes of beschadigingen achter op mn werk....Vandaar dat ik met PVA wil werken..

Rob, Printen met PLA gaat gewoon prima( met de rechterkop). Ik heb nog niet met twee kleuren geprint. Misschien zal ik dat eens moeten proberen, wellicht dat het dan aan die kop ligt....
Ik heb Simplify3D pas aangeschaft dus moet het er toch echt mee zien te doen. Vind t anders wat zonde van die €170,-.. En misschien ligt het inderdaad aan het merk draad! Het kan ook aan zoveel liggen he.. zo lastig vind ik dat!!!!!!!!!!!!!!!!!! :x
Wanhao i3 Duplicator V2.1 - FlashForge Creator Pro 2016 - Simplify3D

3Dwim
Berichten: 285
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden
Contacteer:

Re: Problemen met printen PVA!!!!!!!

Bericht door 3Dwim » 07 aug 2018, 13:19

Als PLA wel goed werkt dn ligt het niet aan je snijprogramma.
Hooguit aan de instellingen voor de spcifieke draad.

Probeer eens twee keer PLA te printen. Werkt dat ook dan zit het niet in je machine nog programma.
Blijft over instellingen voor PVA.

Misschien kan je die hier posten ?
Plus type, leeftijd en merk, kwaliteit van het spul ?
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

hardy
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Contacteer:

Re: Problemen met printen PVA!!!!!!!

Bericht door hardy » 07 aug 2018, 15:16

Ik zie dat die twee hotends ook ieder hun eigen ventilator hebben, loopt die wel? Als het hotend niet gekoeld wordt dan loopt het zondermeer vast bovenin, omdat het filament dan te vroeg smelt, het mag pas onderin bij de nozzle smelten, ik heb dit toevallig laatst ook met mijn enkele hotend gehad (kabelbreuk), maar zag dit ook pas naar lang zoeken, omdat die fan aan de achterkant moeilijk zichtbaar is, gewoon PLA kon ik niks mee, elke keer één grote bende binnenin.

Gr. Hardy

vincent1971
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 feb 2016, 15:05
Contacteer:

Re: Problemen met printen PVA!!!!!!!

Bericht door vincent1971 » 07 aug 2018, 23:21

Persoonlijk hou ik als het niet goed lukt met pva op vuchtproblemen. Is net als met nylon sterk water aantrekkend. Wellicht eens wat pva op een warmhoudplaatje leggen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten