Temp sensor extruder

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
Plaats reactie
raymond1
Contacteer:

Temp sensor extruder

Bericht door raymond1 » 13 jun 2018, 20:23

Vandaag de complete extruder net sensor en heater vervangen van mijn anet A6.
Ik had de laatste tijd vaker een mislukte print deze was dan halvewegen gestopt en ik had dan een min temp err in het display staan.
Na eens goed te kijken wat er gebeurde bleek als mijn printer aan printen was dat mij extruder temperatuur soms niet de 210 aangaf maar fluctueerde tussen de 195 en 210 ondanks dat ik 210 had ingesteld na een tijdje sprong hij soms naar 0 en dan kreeg ik de error melding.
Komt dit vaker voor is was dit toeval dat ik dit had na half jaar printen?

Mvg
Raymond

kaphaak
Contacteer:

Re: Temp sensor extruder

Bericht door kaphaak » 13 jun 2018, 22:09

Weet je zeker dat het de extruder was? Het kan namelijk ook een slecht werkende thermistor zijn geweest.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

raymond1
Contacteer:

Bericht door raymond1 » 13 jun 2018, 22:14

Klopt gok ook de thermistor maar heb alles compleet vervangen ik had een complete reserve heatblok met alles erop en eraan liggen.

Gaan die thermistors vaker kapot?

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 13 jun 2018, 22:27

Tsja moeilijk te zeggen ik zit in een facebook groep van Prusa eigenaren en daar zie ik ze wel af en toe voorbij komen met defecte thermistors maar ja daar hebben ze 17.000 leden dus dat is ook weer niet zo vreemd.

Grtz Ronald.

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 13 jun 2018, 22:29

Het verhitten van het geheel gebeurt door een heatcartridge (kabeltje met een metalen staafje dat verhit wordt) dus als er niet genoeg warmte op zit dan is dat of de heatcartridge of de thermistor die niet goed uitleest. Volgens mij kan het bijna niks anders zijn.

Grtz Ronald.

raymond1
Contacteer:

Bericht door raymond1 » 13 jun 2018, 22:41

Heb ondertussen een set nieuwe thermistors met heater patronen besteld.
Dan kan ik mijn oude heatbed weer in orde maken voor spare.
Dus zo vaak komt het niet voor een collega van mij die heeft het namelijk al 2x gehad dat de thermistor het niet meer goed deed en zijn heater in rook is opgegaan.
Maar bij mij had ik het idee dat hij de temperatuur lager aan gaf maar niet verder ging verhitten de printen kwamen er gewoon goed uit als hij niet gestopt was door de error.

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 13 jun 2018, 22:57

Als de print gewoon op de goede manier door ging zou je dus zeggen de thermistor want de heatcartridge verwarmde dus want anders was de print eraan gegaan. Maar ok beter iets teveel besteld dan te weinig. Succes.

Grtz Ronald.

Plaats reactie