Printen van onderdelen?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
vincent1971
Contacteer:

Re: Printen van onderdelen?

Bericht door vincent1971 » 11 jun 2018, 16:13

Als ik kijk naar de misprinten in het begin en nu kan ik met gerust hart zeggen dat ik op een succes van 90% zit. Het type printer maakt niet uit maar de gemeenschap erachter is belangrijk. Daarnaast moet je nog kijken welke printer alle filamenten 'vreet' en welke heel kritisch is. Zeg er even niets op, kwestie van uitzoeken. Daarnaast hou er rekening mee als je b.v. Nylon, P.C. of Pom wilt printen dat je dan een ander type hot-end nodig hebt. Op Aliexpress heb je een hele goede mod voor mijn MK10 b.v. voor €,3,- Dat vervangt het teflonbuisje in mijn hotend voor geheel metaal. Kan ik op b.v. 350C printen, ideaal voor Pom of Nylon. Maar dan moet je weer de firmware aanpassen ( moet dan wel weer open source zijn voor je printer ). Kortom mijn tip is, kijk wat je nu precies wilt, kijk welk filament aan je eisen voldoet en schaf daar een bijbehorende printer bij. Ben je handig met knutselen, prutsen enzovoort, kies dan een printer die je kan aanpassen.

Voor doorzicht filament kijk eens hier naar

https://www.youtube.com/watch?v=KesvLciE8rw

Mohr
Contacteer:

Re: Printen van onderdelen?

Bericht door Mohr » 14 jun 2018, 10:38

Kaphaak,
Het komt inderdaad over alsof ik vooral op de prijs stuur. De reden hiervoor is dat ik mezelf een klein beetje probeer te beschermen. Ik vind technieken zoals dit (maar ook programmeren etc) leuk. Ik zie nu al 100-en projecten voor me die ik rond mijn bedrijf en in huis kan doen. Waar ik mee moet uitkijken is dat ik straks niet veel geld en tijd verder ben om in huis allerlei klusjes op te pakken die voor een paar kwartjes in de winkel op te lossen zijn, terwijl ik het niet gebruik voor mijn bedrijf.

Daarbij komt erbij dat ik het momenteel nogal druk heb (een grote klant erbij) en dus eigenlijk niet de tijd kan nemen om dit op te pakken. Daarom begin ik me nu al in te lezen/ te kijken en ben ik daarbij aan het kijken aan welke eisen het moet voldoen.

Jullie tips/ opmerkingen/ klankbord functie worden hierbij zeer gewaardeerd.

Vincent
Bedankt voor het filmpje, ik heb hem even opgeslagen. Ik ben redelijk handig en wil inderdaad iets wat ik kan aanpassen. Ik ben nog aan het kijken naar de eisen.

Plaats reactie