IK ga ook contact opnemen met de verkoper voor dat lcd. De lagers ga ik tzt toch vervangen, dus dat laat ik zo.
Wel heb ik gisteren tijdens het printen 2 spiegels gesloopt. Bij de eerste laag van een print liep de nozzle opeens tegen de spiegel aan. Ik had dat even te laat in de gaten. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een kras in de spiegel. Ik begreep er niets van, ik had voor het printen alles afgesteld, back to home en nog een keer gecontroleerd. Dus de afstelling was prima.
Dus een andere spiegel erop en toen schrok ik wel want toen ik de hoogte wilde afstellen, tikte de nozzle tegen de rand van de spiegel. Na wat gerommeld te hebben met de z-assen kon ik de printer weer goed afstellen. Even snel een anti wobble dopje geprint. En dat ging prima. Dus meteen het tweede dopje willen printen en weer dook de nozzle in de spiegel.
Omdat ik hier niets van begreep heb ik de printer eens op zijn zijkant gelegd om de nozzle beter te bekijken. Wat bleek de Z- limit switch zat los. Ik vond bij het bouwen al dat de schroefjes erg kort en dun waren. De rechterschroef zat helemaal los, die kon ik er zo in en uit duwen, en de linker zat minimaal vast. Ook die kon ik er zo uittrekken.
Gelukkig had ik nog een voorraad mini schroeven van mijn modelbouw hobby liggen Dus ik heb er nu twee schroeven ingedraaid die de boel wel muurvast houden. Ook een stukje dubbelzijdig plakband onder de micro switch geplakt, dus die komt niet meer van zijn plek.
Ik ga die Y switch zo ook maar voorzien van nieuwe schroeven, voor de zekerheid.
Gelukkig worden die spiegels per 4 verkocht door de xenos.
Nu nog aan aceton zien te komen. Hier bij de bouwmarkt verkopen ze het niet (verkoper keek me raar aan toen ik erom vroeg) en bij de drogist hebben ze nagellak remover waar ook aceton inzit, maar daar zit ook een hoop andere rommel in. Het blijkt dat de jeugd de aceton ergens anders voor gebruikt dan waar het voor bedoeld is, vandaar dat ze hier geen aceton verkopen.
Ik wilde een andere blaasmond (heet dat zo?) voor de ventilator uitprinten, maar die ik wil printen heeft support stukjes nodig. Tijdens het printen van de blaasmond zelf gaat het prima, maar de dunne stukjes support materiaal, laten los van de spiegel en worden vervolgens aan de blaasmond vastgeplakt door de nozzle. (geen idee of ik het goed uitleg LOL)
Ik heb al een bus goedkope haarlak geprobeerd, maar ook dat plakt niet goed genoeg om de boel vast te houden. Dus daar nog even wat op vinden. Het standaard bakje wat je kunt printen (staat op de sd kaart) print hij wel goed uit en blijft ook plakken. Laat na afkoelen wel heel makkelijk los.