Filament First

Aanbieders van filamenten, poeders, materialen etc.
Relicaddict
Contacteer:

Re: 20% korting op filament

Bericht door Relicaddict » 06 apr 2018, 23:18

19.50 betaalde ik ook voor 1 kg transparant.

Gr ton
Gr, Ton.

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 07 apr 2018, 08:58

Mij boeit niet zozeer de prijs van het filament als veel meer de kwaliteit. Het filament van Ali bijvoorbeeld, daar zitten leveranciers tussen waarbij het filament er onder een microscoop uitzit als een zigzaglijn. Niet erg goed voor je printer dus.
Ik betaal liever iets (natuurlijk is er een grens) meer en heb kwalitatief goed filament. Overigens gebruik ik Reaal van 123d dat 24,50 kost per Kg en ja er zijn verzendkosten. Maar omdat ik drie of vier rollen tegelijk bestel valt ook dat wel weer mee.

Groet Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 07 apr 2018, 10:00

Ik denk dat het inderdaad goed is om naar de kwaliteit te kijken, dus wedstrijdje veranderen in merk rol versus kwaliteit/prijs ?
123D en filamentennogmeer kopen ook ergens in. Waarschijnlijk china.

Overigens ben ik een groot voorstander van eigen ervaringen en niet van YT.
Als je alle A6 ervaringen bekijkt dan is het een klote printer maar de kwaliteit is NU goed tot heel goed. Vaak heb je geen idee over wat voor generatie spul er gesproken wordt. Zo ook met testen over filament.
Laatst gewijzigd door 3Dwim op 07 apr 2018, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 07 apr 2018, 10:32

Ik weet niet of 123-3d in china inkoopt vooral niet omdat Reaal een Nederlands product is. Voor wat betreft hun huismerk weet ik natuurlijk niet waar ze het inkopen. Overigens kun je over alle merken ook wel negatiefs vinden op het internet.
Één van de redenen waarom ik Reaal koop is vooral ook de prachtige rijke kleuren. Donkergrijs en koningsblauw zijn bijvoorbeeld prachtige kleuren.

Groet Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Filament First
Contacteer:

Bericht door Filament First » 10 apr 2018, 21:47

Wat een activiteit ineens. Super!

Ik ben het helemaal eens met kaphaak en 3Dwim dat kwaliteit belangrijker is dan de bodemprijs betalen. Ikzelf heb het meermaals meegemaakt dat ik al een middagje aan het printen was en het halverwege toch nog fout ging. De tijd dat het mij kost om opnieuw te beginnen is mij meer waard dan die ene euro meer betalen voor beter filament. Overigens behoort €22,95 voor 1 kg PLA filament toch echt wel tot de lagere regionen qua prijs ;-) Wij bieden ook gratis verzending aan naar zowel Nederland als België. En ja, er zijn enkele webshops goedkoper dan wij maar zoals anderen hier al aangeven krijg je daar vaak Chinees spul (a.k.a. huismerk) en daar gaan we niet op prijs mee concurreren.

De korting die we geven geldt voor PETG en ABS filament. Hierdoor komt zowel ABS als PETG op €18,36/kg. Een beter prijs voor dergelijke kwaliteit ga je niet vinden. Zeker als het gaat om PETG, dat is toch al gauw ~€25/kg.

En 3Dwim, klopt dat wij meerdere berichten op het forum geplaatst hebben. De oude zou ik graag verwijderen maar de knop om dit te doen heb ik helaas nog niet gevonden. Dus als iemand weet hoe… let me know!

Fijne avond!

Steven

www.filament-shop.com

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 10 apr 2018, 21:52

Met berichten verwijderen wordt het forum onleesbaar. Daarbij wil ik niet handmatig topics verwijderen want zo blijf je bezig. Houd het reclame maken voor je product binnen de perken en binnen één topic. Dan heb je meteen een vaste plek waar je in gesprek kan met leden/klanten.
Persona non grata

Filament First
Contacteer:

Bericht door Filament First » 10 apr 2018, 21:56

Bedankt voor je reactie! En goed om te weten dat verwijderen niet kan. Dan houden we het bij dit topic ;-)

Groeten,

Steven

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 10 apr 2018, 22:04

Ik heb de andere topics verwijderd en deze in het juiste subforum gezet namelijk aanbieders van filament.

Tip: Zet een linkje naar je webshop in je handtekening (menu onder forumlogo > profielnaam > Gebruikerspaneel) en ben een actievef lid. Dat draagt bij aan een leuker forum en zeker weten aan meer clicks naar je webshop.
Persona non grata

Plaats reactie