Strak printen

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
kaphaak
Berichten: 381
Lid geworden op: 18 sep 2017, 22:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door kaphaak » 29 apr 2018, 14:11

Probeer de temperatuur op 215 te zetten, vaak een goede temperatuur voor PLA.
Heb je dit alleen met deze print.

Groet Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3Dwim
Berichten: 335
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door 3Dwim » 29 apr 2018, 15:03

Ik zou in de tekening het aantal segmenten van de cirkels aanpassen > groter maken.

In SU Pro staat dat standaard op 24, ik zet dat default op 48 en voor grotere nauwkeurigheid op 96.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

vincent1971
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2016, 15:05
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door vincent1971 » 29 apr 2018, 15:41

Kan je dat bestand van dat wieltje hier niet even zetten? Kan zijn dat er een fout zit op de een of andere manier in dat bestand. Wil het nog wel even inladen in Rhino en Fusion 360.

wim62
Moderator
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2017, 14:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door wim62 » 29 apr 2018, 17:09

Kees schreef:
29 apr 2018, 13:21
A4tje schuif strak onder de nozzle door resultaat blijft het zelfde.
hier een plaatje waar de print temperatuur word weerge geven

Afbeelding
Bij materiaal , diameter staat bij jou 1.74 mm moet volgens mij 1.75 mm zijn .
Alle kleine beetjes helpen .

gr Wim
Anet A6 en quadcopters

3drob
Berichten: 720
Lid geworden op: 22 mei 2013, 13:08
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door 3drob » 29 apr 2018, 17:22

Hallo Kees/allemaal,

Probeer eens een andere nieuwe nozzle?
Want als het niet aan de instellingen licht…..

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

hardy
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jun 2017, 11:49
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door hardy » 30 apr 2018, 17:15

Ziet er meer uit als dat de timing-belts (riemen) veel strakker gespannen moeten worden, ik ken dit beeld van een kennis die het niet strakker durfde te zetten en ook zo'n slecht print resultaat had.

Hardy

3Dwim
Berichten: 335
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door 3Dwim » 30 apr 2018, 17:25

Ik neem aan dat je alle mechanische issues al bekeken hebt ?
Zoals losse aandrijfriemen, poellies etc ?
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

Kees
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Kees » 30 apr 2018, 19:54

de riem van het hotbed staat naar mijn mening idd wat slap maar ik durfde het niet strakker te zetten.ik ga het toch even proberen bedankt allemaal voor het mee denken
grt Kees

3Dwim
Berichten: 335
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door 3Dwim » 30 apr 2018, 20:02

Kees schreef:
30 apr 2018, 19:54
de riem van het hotbed staat naar mijn mening idd wat slap maar ik durfde het niet strakker te zetten.ik ga het toch even proberen bedankt allemaal voor het mee denken
grt Kees
Heb je het frame wel vast zitten op een grondplaat ? Want anders verbuig het frame sneller dan je denkt.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

Kees
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2018, 09:14
Contacteer:

Re: Strak printen

Bericht door Kees » 01 mei 2018, 10:50

Ja het Frame zit goed vast. bedankt
Hardy kwam met de oplossing.snaar iets strakker gezet print is voor mij nu acceptabel
bedankt :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast