ANET A6

Aanbieders, zelfbouw projecten, ervaringen etc mbt 3D printer bouwpakketten en onderdelen.
phtvs
Contacteer:

Re: ANET A6

Bericht door phtvs » 30 mar 2018, 16:19

3Dwim schreef:Je moest ook alle verbindingen goed nalopen he, vooral die van te voren vastgezetten in china. :mrgreen:

Lengte X-assen: weet je zeker dat ze aan de motorkant goed zitten ? Ik heb ze doorgedrukt en aan de linkerkant met die boutjes vastgezet en toen de kapjes er voor.

Alle assen ook goed schoon gemaakt ?
Bij ons liep eea daarna wel beter. Z-as anti wobble dopjes printen om de assen in de grote gaten enigzins te centreren. Plakband inderdaad weghalen en spiegel er op.
HAllo Wim,

idd. heb alle verbindingen goed nagelopen. Sommige boutjes zaten niet vast.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem als jou met het display. Het boutje rechts boven kan ik niet helemaal vastzetten want dan krijg ik een streep op het lcd. Printplaatje is ook hier iets krom.

Die assen heb ik nagemeten maar zijn idd ongeveer 8mm te lang. Maar ze zitten nu goed vast, dus verwacht niet dat het een probleem word. En anders de slijptol erin LOL

Groetjes,
Theo
Groet,
Theo

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 31 mar 2018, 09:32

phtvs schreef:Ik heb trouwens hetzelfde probleem als jou met het display. Het boutje rechts boven kan ik niet helemaal vastzetten want dan krijg ik een streep op het lcd. Printplaatje is ook hier iets krom.Theo
Ik heb de printer van gearbest. Ik heb daar dan ook een klachte ingediend over het kromme display plus de slechte kwaliteit lagers. LCD wordt vervangen, van de lagers heb ik nog geen antwoord.
Maar die doen het nu redelijk goed.

Het grote nadeel van gearbest vind ik dat je niet kan spreken met de echte leverancier ANET in dit geval. Bij aliexpress heb je echt contact vooraf en ahcteraf met de feitelijke verkoper en zit ali er alleen tussen bij de koop en eventuele after sales. Dat gaat stukken beter vind ik.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

phtvs
Contacteer:

Bericht door phtvs » 31 mar 2018, 10:08

IK ga ook contact opnemen met de verkoper voor dat lcd. De lagers ga ik tzt toch vervangen, dus dat laat ik zo.

Wel heb ik gisteren tijdens het printen 2 spiegels gesloopt. Bij de eerste laag van een print liep de nozzle opeens tegen de spiegel aan. Ik had dat even te laat in de gaten. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een kras in de spiegel. Ik begreep er niets van, ik had voor het printen alles afgesteld, back to home en nog een keer gecontroleerd. Dus de afstelling was prima.

Dus een andere spiegel erop en toen schrok ik wel want toen ik de hoogte wilde afstellen, tikte de nozzle tegen de rand van de spiegel. Na wat gerommeld te hebben met de z-assen kon ik de printer weer goed afstellen. Even snel een anti wobble dopje geprint. En dat ging prima. Dus meteen het tweede dopje willen printen en weer dook de nozzle in de spiegel.

Omdat ik hier niets van begreep heb ik de printer eens op zijn zijkant gelegd om de nozzle beter te bekijken. Wat bleek de Z- limit switch zat los. Ik vond bij het bouwen al dat de schroefjes erg kort en dun waren. De rechterschroef zat helemaal los, die kon ik er zo in en uit duwen, en de linker zat minimaal vast. Ook die kon ik er zo uittrekken.

Gelukkig had ik nog een voorraad mini schroeven van mijn modelbouw hobby liggen Dus ik heb er nu twee schroeven ingedraaid die de boel wel muurvast houden. Ook een stukje dubbelzijdig plakband onder de micro switch geplakt, dus die komt niet meer van zijn plek.

Ik ga die Y switch zo ook maar voorzien van nieuwe schroeven, voor de zekerheid.

Gelukkig worden die spiegels per 4 verkocht door de xenos. :lol:

Nu nog aan aceton zien te komen. Hier bij de bouwmarkt verkopen ze het niet (verkoper keek me raar aan toen ik erom vroeg) en bij de drogist hebben ze nagellak remover waar ook aceton inzit, maar daar zit ook een hoop andere rommel in. Het blijkt dat de jeugd de aceton ergens anders voor gebruikt dan waar het voor bedoeld is, vandaar dat ze hier geen aceton verkopen.

Ik wilde een andere blaasmond (heet dat zo?) voor de ventilator uitprinten, maar die ik wil printen heeft support stukjes nodig. Tijdens het printen van de blaasmond zelf gaat het prima, maar de dunne stukjes support materiaal, laten los van de spiegel en worden vervolgens aan de blaasmond vastgeplakt door de nozzle. (geen idee of ik het goed uitleg LOL)

Ik heb al een bus goedkope haarlak geprobeerd, maar ook dat plakt niet goed genoeg om de boel vast te houden. Dus daar nog even wat op vinden. Het standaard bakje wat je kunt printen (staat op de sd kaart) print hij wel goed uit en blijft ook plakken. Laat na afkoelen wel heel makkelijk los.
Groet,
Theo

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 31 mar 2018, 10:25

phtvs schreef:Het standaard bakje wat je kunt printen (staat op de sd kaart) print hij wel goed uit en blijft ook plakken. Laat na afkoelen wel heel makkelijk los.
Ja grappig hé, dat bakje is perfect, althands bij ons.
Daarna begint de ellende :mrgreen:
Je weet dat het ding perfect kan printen (bakje) maar je eigen ontwerpen zien er dan anders uit.

Oeps daar had ik moeten waarschuwen. Ik kon in eerste instantie de locatie niet vinden van die Z-stop schakelaar en daarna paste die ook niet goed. Wij hebben het toen vastgezet met een lijmpistool. Die 2mm schroefjes zijn ook een interessante keuze van de ontwikkelaars daar bij ANET. Alles zit vast met M3 boutje /moertje alleen de eindschakelaars niet....

Nog een waarschuwing: aan de bovenzijde heb je geen z-stop.
Als je met de hand omhoog gaat dan kan je daar dus lekker tegen aan gaan lopen. De afstand die je ingeeft in het display maakt ie gewoon af en wordt dus niet gestopt door de maximale hoogte die ergens in de software staat.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

phtvs
Contacteer:

Bericht door phtvs » 31 mar 2018, 10:33

Dank voor de tip. Je zou er idd vanuit moeten kunnen gaan dat de maximale hoogte wel beperkt word door de instellingen.
Groet,
Theo

JKoole
Contacteer:

Bericht door JKoole » 31 mar 2018, 10:55

Herkenbaar!! Ook bij mij boorde de Nozzle zich in het warmte bed na nauwkeurig levelen??
Bij mij zat ook de Z eindstop switch los met wat gewurm heb ik hem bevestigd met de meegeleverde M3 schroefjes en moertjes en zit nu muurvast en evt. makkelijk te demonteren als die stuk gaat.
De kogel glijlagers van het warmte bed heb ik vervangen door glijlagers zonder kogeltjes is stabieler en stiller.
Waar halen jullie die anti wobble dopjes vandaan en waar plaatsen jullie die?
Gebruik voor het schoonmaken warmte bed alcohol 96% kan je zo kopen bij de drogist (DA).
Ook mijn LCD is krom en moet je op gevoel vast zetten anders krijg je inderdaad een streep,wordt ook gemeld in de montage instructie. Dus de eerste moertjes op de print van de lcd niet vast zetten de buitenste van het bescherming kapje wel heb er nu geen problemen meer mee.
Ik heb metalen duimmoertjes en borgmoertjes besteld op internet, kosten geen dr.. en werken perfect.
Zie topic met foto's van mij.
Gebruik geen glas of spiegels, schilders tape 50mm breed en spuitbus 3DLAC zo op het warmte bed, werkt perfect soms iets te goed en krijg je het model bijna niet los. Tesa schilders tape is makkelijk te verwijderen en zo weer aangebracht.
Maximale hoogte hier ook gehad moest snel de spanning eraf halen...anders moet je weer door het menu heen en ben je te laat!! Mannen veel plezier ermee en fijne paasdagen.
Gr. Jaap.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 31 mar 2018, 12:55

Al die printers lijken wat dat betreft op elkaar, of het nu een A6 een A8 of een Geeetech of enz…..
wat betreft de hoogte dat moest ik bij Cura en Repetier Host en dacht ook bij Slic3r zelf invullen.
Dus ja daarmee opletten dus.
En ik heb het (afkloppen!) nog nooit gehad dat een van mijn printers zichzelf in het H.Bed boorde.
Ik had het gelijk in het begin (met dom geluk) in de gaten dat die schakelaars erg belangrijk zijn.
MAAR ik heb het wel gehad dat mijn X as motor de extruder door het raam heen wou schieten!!! :)
Van af de schakelaar toch de verkeerde lengte ingesteld ;-)

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 31 mar 2018, 17:37

@phtvs,

Kijk eens wat ik hier zie bij de facebookgroep ANET A6 !
X-assen steken mooi uit, ik gok 8mm......
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

phtvs
Contacteer:

Bericht door phtvs » 31 mar 2018, 19:59

3Dwim schreef:@phtvs,

Kijk eens wat ik hier zie bij de facebookgroep ANET A6 !
X-assen steken mooi uit, ik gok 8mm......
Dat is idd precies zoals het hier ook zat. Maar ik heb de oplossing gevonden voor dit probleem...

Aan de motor kant zitten die borg plaatjes al vanuit de fabriek vast gemonteerd. Ik heb vandaag dat hele ding eens uit elkaar geschroefd en kwam erachter dat de gaatjes waar die assen in moeten, veel te klein zijn uitgefreesd. Eerst dus met een rubber hamertje geprobeerd die assen erin te rammen maar daar snel mee gestopt omdat ik bang was dat de boel ging scheuren. Dus even met een boortje erin gerommeld en nu past het allemaal perfect.

Ook zat ik vandaag ineens met het probleem dat ik het filament er niet meer uit kon trekken. Wilde een andere filament erin maar kreeg de oude er niet uit. Dus ook dat even opengemaakt. Er zat een soort verdikking op het filament waardoor het niet meer terug door het buisje kon. Oplossing was dus om het filament door te knippen en met een ander filament doorduwen totdat het helemaal uit de nozzle was. Nu print hij ook een stuk beter.

Foto is niet best, maar ziet er in het echt prima uit. Dit is een ander mondstukje voor het ventilatortje. Straks eens kijken hoe dat werkt.

Afbeelding

Groet,
Theo
Groet,
Theo

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 31 mar 2018, 20:09

ha ha, volgens mij kan je een aparte facebook groep openen en vullen met van die ventilator ontwerpen.
Maar de gaafste zijn met een led er in !

Mooie vondst van die gaten.
Ik blijf het apart vinden, 95% is prima in orde en dan maken ze M2 schroefgaatjes te groot, zijn gaten te groot dan wel te klein.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

Plaats reactie