Gratis Software

Over scannen, ontwerpprogrammas 3D bestanden etc.
Caved
Contacteer:

Re: Gratis Software

Bericht door Caved » 07 sep 2019, 10:52

Hallos,
Omdat ik jaren geleden beroepsmatig te maken heb gehad met Autocad en Autocad Architectural 3d
(Ik heb zowaar hele gebouwen complexen in 3D gezet) wilde ik dan wel kijken naar Autodesk Fusion 360.
Ik heb daarom gister bijna een hele dag zitten lezen en zelf leren over file creation, de cloud, versie controle
en nog meer van dat soort ongein waar ik niet direct op zit te wachten bij een 3d modelling programma.
Natuurlijk is cloud leuk als je dan met een team werkt maar voor de hobbyist best wel overkill imho En ik ben
er om een of andere reden geen fan van. Zij hebben 7 of 8 video lessen alleen besteed aan bovenstaande.

Ik was dus 5 uur kwijt zonder ook maar een lijn op het canvas te hebben gezet lol Dan ben ik druk van t weekend
maar ik zal maandag eens kijken hoe dan het modeleren zelf werkt in fusion 360 maar vooralsnog niet een
ervaring waarvan je zegd: Leuk daar wil ik absoluut mee door ofzo. Ben vooralsnog niet onder de indruk van
t beesje. Ook het hele verplichte account gebeuren is niet zo mijn ding. Mss ben ik ouwerwets kan best.
Anyway... word vervolgd

Mvg
Caved
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 07 sep 2019, 13:06

Ik ben maar gewoon een hobbyist en 2 jaar geleden wist ik niets van 3D teken en printen, maar inmiddels teken alles in fusion, ik vind fusion wel gewoon erg snel te leren, maar hun eigen lessen heb ik gewoon overslagen, de cloud vind ik wel makkelijk, omdat ik zo op verschillende locaties even aan een project kan werken of bij een vriend even wat kan laten zien waar ik mee bezig ben.
Ik volg gewoon de lessen van Lars Christensen (een autodesk medewerker) die heel simpel uitleg geeft en elke week nieuwe filmpjes en ideeën heeft, inmiddels teken ik er alles zelf in voor mijn 3D printwerk, ik ben eerst begonnen met freecad, omdat het ook in linux te gebruiken was, maar fusion werkt gewoon makkelijker.
Inmiddels zijn van mijn beide printers, die ik nu gebruik, alle kunststof delen met fusion getekend, mijn eerst printer moest ik van hout maken om kunststof onderdelen te kunnen printen.

Hardy

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 07 sep 2019, 13:33

Mooi verhaal @Hardy bedankt en nee ik wil Fusion 360 geenzins afbranden als zoveel mensen
wereldwijd het gebruiken zal het echt wel een heel goed pakket zijn maar ik ben behoorlijk ver
gevorderd met DS Mechanical en dan vergelijk je natuurlijk dingen he.. Moet ik niet doen.

Ik ga er maandag vol goede moed mee verder. Het is echter wel zo dat als ik snel ff wat wil doen
heb ik in enkele minuten een 3d model in DS, dat zie ik nou met al dat project menagement in
360 niet zo snel gebeuren. Maar mss als je er handigheid in krijgt, wie weet.

Mvg
Caved
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 07 sep 2019, 14:29

Het is inderdaad maar wat je gewend bent. Ik werk snel en zonder veel moeite in Sketchup. En ook daar is niet iedereen even enthausiast over. Maar ik maak er snel even in wat ik wil. Ik heb ook 123 Cad geïnstalleerd, schijnt ook goed te zijn maar ik heb me er nog niet toe gezet, waarschijnlijk omdat het (voor mij) prima af gaat in Sketchup. Ieder zo z'n ding, er is keuze genoeg.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Plaats reactie