Even voorstellen, Jeu

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Caved
Contacteer:

Re: Even voorstellen, Jeu

Bericht door Caved » 14 nov 2019, 22:01

blueznl schreef:
14 nov 2019, 20:52
Ik heb een Dremel 3d20 (goedkoop / versimpeld broertje van sommige Flashforge modellen). DIY printers worden altijd de hemel in geprezen, maar dat kant en klare spul werkt ook wel, hangt ervan af wat je er precies mee wilt doen.

Die Polaroid zou ik overigens niet nemen. Je wilt in ieder geval ander filament ook kunnen gebruiken.

Tip: overweeg zeker een printer welke ook andere materialen dan PLA kan verwerken. Misschien het je het nu niet nodig, maar het is later wel zo handig, en erg vervelend wanneer je het ooit nodig hebt maar niet kunt :-)
Er is niemand die ooit gezegd heeft hier of ergens anders dat fabrieks printer niet goed zouden zijn.
De reden waarom vele DIY printers de hemel worden in geprezen is omdat velen hier ook graag aan
printers sleutelen (om ze beter te maken). Ook willen mensen een DIY omdat ze gaandeweg veel
kunnen leren op deze manier. Mensen die nieuw komen in de 3d print hobby denken vaak dat een
complete fabrieks printer werkt zoals een gewone papier printer doet en dat is nu net ff niet het geval.

Als bij een fabrieks printer een heater cartridge of een temp sensor stuk gaat wat in het geheel niet
ondenkbaar is zal je m toch echt ook zelf moeten gaan vervangen. Je zal nog steeds moeten leren hoe
een slicer werkt en de settings daarvan. Je zal nog steeds moeten leren om 3d models te maken etc etc.
Ook bij fabrieks printers raakt een hotend welleens verstopt of treden er na verloop van tijd andere
problemen op.

Het is dus eerlijk om te zeggen dat bij de 3d print hobby enige technische kennis en inzicht wel
noodzakelijk is. Kennis van electronica is een pre.
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

Jeu
Contacteer:

Bericht door Jeu » 14 nov 2019, 23:01

GerardV, het is inderdaad heel goed advies om een printer te kopen die ook andere soorten filament kan verwerken. En dat ga ik ook zeker doen. Ik ben nog bezig om de soorten materiaal en de eigenschappen een beetje duidelijk te krijgen.
Ik heb nog geen printer.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 15 nov 2019, 06:33

Hallo en Welkom Jeu,

VrGr Rob
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Plaats reactie