Ook maar even voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
Rogier
Contacteer:

Ook maar even voorstellen

Bericht door Rogier » 09 okt 2018, 08:53

Hey Allemaal,

Uit een noodkreet een topic aangemaakt op het forum, maar me verder nog niet voorgesteld. Bij deze.

Ik ben Rogier, 29 jaar en woonachtig in Almere. Heb sinds een maand een Creality CR10-S besteld en al lekker bezig met printen.

Out of the box stond ik versteld wat voor kwaliteiten de CR10-S neerzet. Ik heb, voor de aanschaf heel veel uur gestoken in het bekijken van youtube filmpjes waarbij 1 iemand (Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik het filmpje terug zoeken) met +- 15 3d printers tegelijk ging vergelijken en reviewen.

Afijn, deze printer besteld en gebruik hem nu i.c.m. de ultimaker Cura 3.5.0 software. Daarnaast voor het aanpassen van 3d objecten, gevonden op (natuurlijk) thingiverse, gebruik ik Meshmixer.

Het kopen van een 3dprinter begon als een grap. Eerst dacht ik erover om een goedkope te kopen, vervolgens dacht ik na over veiligheid, print kwaliteit en sprong mijn bedrag wat ik wilde uitgeven van 90 euro naar 450 euro. Samen met mijn vrienden doen wij 1 x per maand / per 2 maand, een gehele zondag Pathfinder. We doen dit al iets van 4 jaar en gebruiken tot de dag van vandaag de kartonnen pawns. Lelijk! en dungeons tekenen we uit op papier... Ik was daar klaar mee en ging zoeken naar het alternatief. Alleen schrok ik van de prijs voor het kopen van kant en klare poppetjes. Zodoende deze 3d printer gekocht. Leuke is dat mijn vrienden hier niks vanaf weten. Dus de eerst volgende keer dat ik ze zie kom ik met een grote doos aanzetten om ze te overdonderen. Los daarvan wilde ik geen kleine printer kopen omdat ik mezelf ken en daarbij liever een groot bouwvolume koop zodat ik ook andere dingen kan printen dan miniaturen (Paar honderd miniaturen wordt mijn vriendin niet vrolijk van als ik die wil bewaren).

P.s. daarbij dus nog een hobby erbij gekregen: miniaturen verven:
Afbeelding

Dit is wel weer even genoeg voor vandaag.

Rogier

bluemaster
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen

Bericht door bluemaster » 09 okt 2018, 15:21

Welkom plaatsgenoot! Ik heb heel lang getwijfeld tussen de CR10S en de Anycubic i3 mega. Uiteindelijk het grotere printvolume ingeruild voor de ultrabase en dus de anycubic gekozen. De CR10S staat zeker op mijn lijstje als tweede printer.
Veel plezier hier!

Verstuurd vanaf mijn Honor view 10 met Tapatalk

Anycubic i3 Mega

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 09 okt 2018, 17:03

Hoi Rogier.

Nog maar een keertje welkom op dit gezellige forum, en veel leerzaamheid gewenst. Ook ik zou bijna voor een Cr10s gekozen hebben maar het is toch de Prusa I3 MK 3 geworden. Maar wat maakt het uit met elke printer zul je het gevecht aan moeten om het allemaal een beetje behoorlijk afgesteld te krijgen. Veel plezier hier.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 09 okt 2018, 19:02

Hallo Rogier,

Welkom op het forum.
Ja ziet er ook goed uit allemaal!

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Rogier
Contacteer:

Bericht door Rogier » 10 okt 2018, 20:50

Thanks allemaal! Tof, hoor. Heb even de types bekeken die jullie hebben. Ieder zo zijn eigen specialty.

Nog meer goed nieuws, printer is weer back on track <3.

Ik ga jullie hier meer tegen komen voor tips!

Plaats reactie