Even voorstellen

Stelt jezelf voor aan de leden van dit forum.
Plaats reactie
properprinting
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door properprinting » 05 sep 2019, 21:18

Ik ben Jón Schone en ben een engineer uit zuidoost Groningen (de provincie). Dit forum is aan mij geadviseerd door Caved die al een volledige topic aan mij heeft geweid waar ik hem uiteraard nogal dankbaar voor ben. Ik ben aan het begin van dit jaar een YouTube kanaal gestart met de naam properprinting waarin ik probeer om met originele en uitdagende ideeën het meeste uit 3D printen te halen en mensen te inspireren.

Ik ben een aantal jaar geleden in aanraking gekomen met 3D printen toen ik bij Philips in Drachten werkte als Test engineer. Ik werk nu bij een kleinere organisatie met de naam Variass waarin ik dezelfde functie vervul. Met een team ontwikkelen we testsystemen en tooling waar printplaten automatisch mee getest kunnen worden wat een combinatie van mechanica, electronica en software is. Elke printplaat is anders en daarom gebruiken wij 3D printen vaak voor het maken van specifieke tooling en hulpmiddelen.

Ik ben hier niet om mijn kanaal verder te promoten, maar om te helpen en adviseren waar mogelijk en om wat te leren en inspiratie op te doen. Ik wens iedereen een erg fijne dag!

Caved
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Caved » 05 sep 2019, 22:19

Welkom Jón, leuk dat je erbij bent. Zoals je kan lezen heb je al fans hehe Ik lees en kijk graag mee
met wat je nog meer aan je Ender 3 en CR 10 gaat verbouwen :D :D

Mvg
Caved
:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Ik op Thingiverse:

http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Printers:
FLSun Cube F3
Ender 3

Design Software:
Designspark Mechanical

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 06 sep 2019, 00:15

Wekom, de link van Caved naar jou was voor mij ook nieuw, en erg inspirerend, ik heb mij dus ook maar direct geabonneerd, toevallig was ik zelf ook al bezig om een tool change op mijn Cube te maken op een beetje dezelfde manier zoals jij dat laat zien daar, dat met de DB stekker vind ik ook wel goed gevonden, maar ik heb deze nu nog nergens kunnen vinden.
In iedergeval fijn dat je hier ook mee gaat doen.

Hardy

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 06 sep 2019, 07:11

Hallo en welkom op het forum Jón!

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

WilcoE
Contacteer:

Bericht door WilcoE » 08 sep 2019, 09:16

Ha Jón,

Leuk om je hier ook te lezen, ik zie je inmiddels alweer een tijdje via jouw youtube kanaal.

Heb ook een Ender 3 staan en ben zeker verplan om jouw tips en ontwerpen te implementeren hierop.
Bedankt!
Groet,
Wilco

Ender 3
Duet Wifi Configuratie: https://github.com/WilcoE/ender3-duetwifi

properprinting
Contacteer:

Bericht door properprinting » 08 sep 2019, 11:10

Bedankt iedereen voor de leuke reacties, dit doet me erg goed! Ik ben erg blij met hoe de 3D print community over het algemeen is. Ik ervaar eigenlijk alleen maar positiviteit, aanmoediging en ondersteuning wat enorm motiveert. Om nog even terug te komen op het bericht van hardy:
hardy schreef:
06 sep 2019, 00:15
dat met de DB stekker vind ik ook wel goed gevonden, maar ik heb deze nu nog nergens kunnen vinden.
Deze connectoren zijn wat lastiger te vinden en kan ze eigenlijk alleen verkrijgen via b2b sites zoals Farnell, RS components of Mouser. In de commentaar van mijn upload op Thingiverse heeft iemand foto's geplaatst van een normale 15 polige connector waar hij een gat in heeft geboord. Dit zal net zo goed werken. Ik heb hier zelf niet naar gekeken omdat ik nog steeds aan het kijken ben naar het verkopen van een set waar dus de 'echte' connector in zit. Ik zit nu voornamelijk met het probleem dat bijna een kwart van mijn viewers uit de VS komt waar een claimcultuur heerst. Ik wil niet kaalgeplukt worden wanneer er een huis afbrandt door andermans toedoen waar mijn ontwerp bij is betrokken.
Maar goed, genoeg te doen dus. Nogmaals bedankt en als iemand advies nodig heeft kan je me altijd een bericht sturen!
Het handigheidje is pas gevonden wanneer het eigenlijk niet meer nodig is.

Plaats reactie