Tronxy x5sa 24 volt. Firmware aspecten- ervaring...

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Plaats reactie
dreuzel
Contacteer:

Tronxy x5sa 24 volt. Firmware aspecten- ervaring...

Bericht door dreuzel » 28 okt 2019, 23:13

Ben op zoek naar uitbreiding wifi
Hoe weet ik zeker welk motherboard 32 bit?
Of is er maar 1 type?
Hoe breid ik uit naar files opladen via wifi...heb esp32.
Is er kennis over wifi uitbreiding ?
Aanzetten via gcode is optie ? Zonder firmware mods ?
Is er speciale code firmware voor tronxy x5sa
(Algemeen en of wifi.... Esp32 ?)

Graag referenties naar tronxy x5sa forums met firmware updates.... Voor firmware mods....

Dank voor info,? doorverwijzing ?

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 4X met Tapatalk

Rob52
Contacteer:

Re: Tronxy x5sa 24 volt. Firmware aspecten- ervaring...

Bericht door Rob52 » 28 okt 2019, 23:40

Wel ineens een hoop vragen in 1 onderwerp. Heb je zelf eerst wel eens wat uitgezocht? Als ik het zo lees krijg ik de indruk van niet.

Maar even net zo kort dan:

Meeste borden kunnen een wifi uitbreiding hebben. Als elektronica ingenieur moet je daar toch geen problemen mee hebben denk ik. Of je eraan moet beginnen is de vraag want het levert je weinig voordeel op. Ik gebruik het niet want het was vreselijk traag maar misschien dat het met een 32 bits bord beter gaat ik had het op een 8 bits bord zitten. Je kunt misschien Octoprint overwegen, maar ook dat vind ik weinig voordeel hebben. Gewoon sd kaartje even wisselen om je printjes op te zetten, is nauwelijks werk.

Er zijn diverse 32 bits borden beschikbaar. Het is maar wat je ermee wilt doen, welke opties erop moeten zitten en wat het mag kosten. Kwestie van vergelijken dus. En daar staat het www en YT vol mee. In principe is elk 32 bits bord bruikbaar voor de basishandelingen.

Hoe breid ik uit naar files opladen via wifi...heb esp32? Hoe bedoel je? Als je een wifi module aansluit en je instellingen zijn goed dan weet ik niet wat je nog wilt uitbreiden.

Natuurlijk is er kennis over wifi uitbreiden. Lees de diverse onderwerpen op het forum en ook daar staat het www weer vol van, daar zoeken we zelf ook hoor ;)

Waarom zou je via G-code de printer aan willen zetten? Op afstand of op een andere manier? Bijna alles is mogelijk, toch ......? Maar of je het daarom ook moet doen?

Of er speciale firmware voor de tronxy x5sa is zou ik niet weten, ik heb de printer niet. Maar als je toch aan een nieuw bord wilt beginnen kun je er natuurlijk meteen Marlin opzetten.

Graag referenties naar tronxy x5sa forums met firmware updates.... Voor firmware mods.... Ja, je mag zelf ook wel een beetje zoeken natuurlijk.

Werd toch net weer iets langer 8-)
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 29 okt 2019, 00:42

Mijn FLsun heeft zo'n wifi module en die zit op het scherm (dit scherm is in essentie
een 32 bit computertje met z'n eigen firmware dat communiceerd met de printer
via een com port). Werkt eigenlijk psies hetzelfde alsof je een USB kabel zou aansluiten
en de printer bestuurd als in repetier host bijvoorbeeld.

De printer zit in m'n home netwerk net als een gewone printer. Kan de apparatus bedienen
met de telefoon en nog meer van dat soort aardigheden die ik net als Rob totaal niet gebruik.
Zou ook mogelijk moeten zijn via m'n telefoon modellen van het net te pakken om direct
naar de printer te sturen bijv. maar daar ben ik niet eens aan toegekomen voordat ik de
interesse al had verloren.Het is wel leuk om een keer te proberen en te bekijken maar
verder niet heel spannend. Mss dat ik me er ooit in een verveelt moment nog mee ga bemoeien.

Het scherm is een TFT 35 scherm en is volgens mij niet eens FLsun specifiek. Zou dus op zowat elk
bord moeten kunnen. Is volgens mij deze:

https://nl.aliexpress.com/item/32839219 ... b201603_55

Kost dus ook nog eens geen doos met appels. :D :D

Dan zit ik ook nog pal naast dat ding dus een kaartje is sneller LOL
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 29 okt 2019, 09:06

Dat is waar ook, ik heb de TFT 2.8 versie en heb daar ook de wifi module op gehad. Geen succes. Gewoon sd kaartje wisselen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 06 nov 2019, 19:02

En dat is dan toch weer jammer. Wordt er uitgebreid op je vragen geantwoord, je bent nog tussendoor even wezen kijken en dan blijft het verder stil.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie