HELP! ik weet het nu echt helemaal niet meer...

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
3Dinge
Contacteer:

Re: HELP! ik weet het nu echt helemaal niet meer...

Bericht door 3Dinge » 13 okt 2019, 23:29

Wieltje is schoon, bed is echt goed geleveld, pla Is goed, en toch blijf ik van die strepen erin houden... En meestal zelfs zo slecht dat ik hem compleet moet weggooien... Ik weer het weer even niet meer... :?

Chris1974
Contacteer:

Bericht door Chris1974 » 14 okt 2019, 00:36

Heb je al eens gecheckt of de steps/mm van je extruder wel goed staan?
https://youtu.be/YUPfBJz3I6Y

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 14 okt 2019, 12:41

Gewoon weer vooraan beginnen, nozzle eruit draaien en dan kijken of je het filament er heel makkelijk met de hand door het heatbreak kunt duwen, als dat lukt, dan de nozzle warm maken met b.v. een brandertje en dan het achtergebleven filament hier uit halen, ook even kijken of het teflon buisje van de heatbreak er nog goed uitziet, dit moet ook precies aan de onderkant ervan aansluiten, daarna alles weer in elkaar zetten met de nozzle nog niet helemaal vast, dan eerst de nozzle opwarmen en dan pas de nozzle volledig goed tegen het heatbreak vastdraaien, dan weet je in iedergeval dat daar niets meer fout kan gaan.
Hier nog even een uitleg in het duits hoe het in elkaar zit.
https://www.youtube.com/watch?v=xz_aFuUqoSM

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 14 okt 2019, 17:56

Vandaag weer alles schoongemaakt etc, alles dubbel gecheckt maar helaas zonder resultaat... calibratie kubus print hij goed dus daar zit het hem niet in lijkt me... Hoeveel pla er doorheen gaat heb ik nog niet getest, filmpje is niet heel duidelijk over hoe ik dat precies met een Ender 3 moet doen... Misschien vanavond nog eens voor gaan zitten, maar als het dat ook niet is, wat zou ik dan nog kunnen proberen?

Hij print de eerste lagen goed, daarna print hij er soms broze lagen tussen in, hier breekt de print ook direct op af, zijn echt poreuze lagen van de print...
Afbeelding

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 14 okt 2019, 18:54

De Ender heeft inderdaad een iets ander hotend, maar het principe blijft hetzelfd, nozlle moet strak tegen het heatbreak en niet tegen het heatblok.
Maar je heb nu niet toevallig in een corrupte stl file te pakken (wet van murphy), omdat de kubus wel goed is.

Hardy

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 14 okt 2019, 19:03

Ik maak zelf bestanden in cura en heb het al met verschillende gehad, zowel oude als nieuwe bestanden...

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 14 okt 2019, 20:01

Die controle van de flow, oftewel of hij wel 100 mm filament doorvoert als je 100 mm opdracht geeft, lijkt me niet relevant hier. Als de flow niet correct zou zijn ingesteld dan zou je consequent een under extrusion hebben. En dat heb je niet, het komt telkens maar eventjes voor. Er hapert dus soms even iets in je toevoer. Er zijn al meerdere suggesties gedaan, maar het blijft gokken. Toch zal het filament ergens tijdelijk te veel weerstand ondervinden en/of slipt het in de extruder. Dit zijn vervelende storingen waar je tijdens het printen echt met je neus bovenop moet zitten om tijdens het mis printen meteen te kunnen zien waar het fout gaat.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 14 okt 2019, 20:05

Rob52 schreef:
14 okt 2019, 20:01
Dit zijn vervelende storingen waar je tijdens het printen echt met je neus bovenop moet zitten om tijdens het mis printen meteen te kunnen zien waar het fout gaat.
Ik zit er bij de laatste 3 prints bovenop, stoel ernaast en kijken wat er mis gaat maar ik krijg het helaas niet ontdekt...:(

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 15 okt 2019, 11:21

Als die update fix die ik eerder noemde moeilijk voor je is dan zou een all metal hotend samen met
een nieuwe bowden tube koppeling de oplossing moeten zijn hier zie je zo'n hotend.

https://nl.aliexpress.com/item/32971557 ... 4c4dYaTrYE

Kies hier de all metal variant. Dus samen met een nieuwe bowden tube koppeling ben je voor 3 euries uit
de problemen.

my 2cp

Mvg
Caved
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 15 okt 2019, 11:41

Caved schreef:
15 okt 2019, 11:21

Kies hier de all metal variant. Dus samen met een nieuwe bowden tube koppeling ben je voor 3 euries uit
de problemen.

my 2cp

Mvg
Caved
All metal voor PLA? van de regen in de drup ga ik vanuit, all metal geeft veel te veel warmte terug naar het heatbreak, daarom wordt, vooral bij PLA, dit afgeraden, omdat het dan te vroeg smelt en dus juist de boel verstopt raakt, vandaar dat teflon/ptfe buisje, voor hogere temp. materialen is het wel een betere oplossing, omdat daarbij het teflon juist verbrand.

Hardy

Plaats reactie