HELP! ik weet het nu echt helemaal niet meer...

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
3Dinge
Contacteer:

HELP! ik weet het nu echt helemaal niet meer...

Bericht door 3Dinge » 10 okt 2019, 13:19

Ik heb alweer een aantal dagen problemen met de printer (Ender 3). Ik heb inmiddels al alles geprobeerd wat ik kon verzinnen en ook al de complete extruder, hotend, fans, nozzle etc vervangen maar de printer blijft problemen geven. Levelen heb ik ook iedere keer opnieuw gedaan dat lijkt niet het probleem te zijn maar er komt te weinig PLA doorheen om een goede laag te vormen.

Eigenlijk weet ik het dus helemaal niet meer en omdat ik volgende week een beurs heb moet ik toch eigenlijk dat ding wel echt aan de praat gaan krijgen... Is er iemand die me kan en wil helpen met dingen die ik nog zou kunnen proberen waardoor ik toch weer goede prints uit mijn printer kan krijgen?

Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn! ;)

Rob52
Contacteer:

Re: HELP! ik weet het nu echt helemaal niet meer...

Bericht door Rob52 » 10 okt 2019, 13:44

Ik weet wel, dat het geen zin heeft om telkens voor hetzelfde onderwerp weer een nieuw topic te openen. Zeker niet omdat het probleem van de eerste keer nog steeds lijkt te spelen.

Maar los van dit forumaspect zou ik denken dat je misschien meer hebt aan hulp ter plekke zodat iemand met kennis van zaken kan zien wat er aan hapert. Dus als je daar iets mee kunt en er woont iemand bij je in de buurt dan kan dat misschien een oplossing zijn. Geen garantie natuurlijk. En je moet willen delen in welke regio je woont om te zien of er misschien iemand bij je in de buurt woont en bereid is om je met raad en daad terzijde te staan. Je hoeft uiteraard hier geen precies adres op te geven, maar een beetje de buurt waar het in Nederland is. Het is geheel aan jou.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 10 okt 2019, 13:48

Ik woon tussen Helmond en Eindhoven in.

Het probleem van de eerste keer was met een nieuwe extruder volledig verholpen. Hij heeft geruime tijd uitstekend geprint.

En ik ben een nieuw topic gestart omdat ik dacht dat het niets meer met onder extrusie te maken heeft maar dat het wellicht een ander probleem is met de printer zelf mogelijk of zo? In mijn ogen is dit niet steeds hetzelfde onderwerp namelijk...

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 10 okt 2019, 13:56

Wel of een nieuw topic is ook niet belangrijk. :lol:

Ik denk dat als er iemand bij je in de buurt woont die denkt het te kunnen oplossen even per PB contact met je op moet nemen. Er lijkt meer aan de hand te zijn dan zo snel via het forum op te lossen is.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 10 okt 2019, 16:14

Hallos 3Dinge,

Ik heb je gisteren de oplossing gegeven. Je extruder is gedeeltelijk verstopt en ook al maak je hem los
hij zal dit blijven doen. Om dit permant te verhelpen moet je een update uitvoeren aan je extruder.
Dit had je kunnen bekijken in de video link die ik gister (in de andere topic) stuurde. Het is een simpele
fix bestaande uit een stukkie ptfe tube en een te printen nippel. Ik had dezelfde problemen met de Ender
3 wat dus na de fix compleet verdwenen in.

In het kort: extruder schoonmaken dan nippel printen en update uitvoeren.

my 2cp
Caved
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 10 okt 2019, 20:05

Wat zijn de gebruikte temperaturen?
.
En wat Caved zegt het is wel belangrijk dat die PTFE slang goed vast zit!
En mag ZEKER niet los zitten!!! Als die slang heen en weer kan dat zit je echt fout!!!
.
Ook de ventilator van de extruder is belangrijk,
ik heb dat kleintje er af gehaald destijds en er 40X40 op gezet daarna werkte mijn plastic spuit prima.
( Ik denk dat dat kleintje NET te weinig kracht had! )
Het nare was toen ook dat ik kon geen trechtertje printen om die ventilator van 40X40 er op vast te zetten(de printer deed het niet en liep vast!)
Ik heb toen van een cola blikje tijdelijk een trechtertje gemaakt waardoor ik kon printen.
.
Waar het hier om gaat is dat je begrijpt hoe belangrijk sommige dingen kunnen zijn!
Bij mij was het eerlijk gezegd meer dom geluk dan wijsheid dat ik dat deed!
.
Zij de tandjes schoon? Die van dat wieltje wat het filament steeds aandrukt.
.
https://www.youtube.com/watch?v=MaMYMTX1Xl4&t=143s
.
En als jij opdracht geef aan de printer dat ie er 100MM filament moet extruden doet ie dat dan ook?

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 10 okt 2019, 20:13

De tip van gisteren had ik inderdaad uitgevoerd echter heb ik vandaag uiteindelijk de complete extruder vervangen omdat het nog steeds niet werkte. En vorige keer was dat de oplossing dus dat hoopte ik nu ook... Echter helaas dus niet...

Ik heb inmiddels wel het probleem gevonden, nu nog een oplossing;)

Het kwam door het wieltje wat helemaal versleten was en dus de pla niet meer goed doorvoerde... Echter blijft de tube nu niet meer in dat dingetje zitten en schiet die steeds los. Ik kan nu dus weer printen (denk ik, moet nog een echte test maken) maar moet er naast blijven zitten en de tube vasthouden, wat niet echt een succes is... Iemand een idee hoe ik dit laatste dingetje nog kan verhelpen:)

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 10 okt 2019, 20:30

Dingetje
Welk dingetje?
https://reprapworld.nl/products/extrude ... fe_tubing/
of
https://reprapworld.nl/listing/extruder ... _extruder/
bij die Pneumatische connector daar heb ik toen een stuk VDdraad omheen gebogen om de speling er uit te halen.
Wat ik ook wel eens gedaan heb is een moer op de PTFE slang gedraaid om het vast te zetten,
Maar het is allemaal geknutsel natuurlijk maar wie weet lukt het er ff mee!

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Dinge
Contacteer:

Bericht door 3Dinge » 10 okt 2019, 20:40

De connector inderdaad... Een nieuwe aanschaffen zou de permanente oplossing moeten zijn denk ik he...

En hoe bedoel je het precies met die draad er omheen? Dan kan ik dat voor vandaag en morgen in ieder geval nog proberen, hopelijk heb ik dan zaterdag een nieuwe in huis...

ilona
Contacteer:

Bericht door ilona » 10 okt 2019, 21:31

https://www.thingiverse.com/thing:2994683
heb je hier wat aan? dat zorgt er voor dat je slangetje er niet telkens uit schiet.
ender 3 pro
3d printing noob

Plaats reactie