MKS Gen L V1.0 Config TFT

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Rob52
Contacteer:

Re: MKS Gen L V1.0 Config TFT

Bericht door Rob52 » 29 sep 2019, 13:07

Als je het zo schrijft dan zou je toch denken dat het schermpje oke is. Ik gebruik trouwens voor het afstellen van de steppers een keramisch schroevendraaiertje. Ja weer uit China :D .

Wanneer het alleen één of beide zekeringen zijn en er is verder niks kapot dan kun je het repareren. Afhankelijk van het bordtype kan dat F1 en F2 of F1 en F5 zijn. Meestal is duidelijk te zien als er eentje is uitgefikt. Ik heb hetzelfde gehad bij een RAMPS bordje. Ik heb wel nieuwe in China besteld maar wilde in de tussentijd toch wel de printer kunnen gebruiken. Ik heb toen de kapotte zekering verwijderd, maar dat is geen noodzaak. Je kunt de zekering natuurlijk overbruggen, maar hij zit er niet voor niets in. Dus ik heb er toen, al is het wat knullig, een gewone autozekering van dezelfde waarde overheen gezet. Wel even met tape geïsoleerd zodat deze geen sluiting kon maken. Ziet er niet mooi uit, maar werkte perfect tot de vervanger binnen was. Ik heb gelijktijdig ook wat SMD zekeringen besteld maar nooit de moeite genomen die te vervangen.

Afbeelding

En misschien heb je nog ergens een ander bordje of een combinatie RAMPS Arduino, of misschien het originele bordje en kun je daar de tft op uitproberen. Meestal werken ze wel op de AUX1.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 29 sep 2019, 13:46

Deze heb ik ook direct bestelt na dit gebeuren, maar zou het nog in Marlin kunnen zitten? Vandaar mijn vraag of er iemand is die toevallig een werkende configuratie heeft van dit moederbordje en TFT scherm, misschien dat ik de baudrate of een andere driver zou moeten vervangen en dan kijken wat het doet. Maar jammer genoeg geen reactie hierop gekregen.

Vr Gr. Wim

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 29 sep 2019, 15:58

Het is alweer eventjes geleden dat ik het geïnstalleerd heb, maar zover ik me kan herinneren heb ik niets in Marlin aangepast om het TFT display te laten werken. Ik werk trouwens met het LCD en TFT parallel. Dus beide werken er gewoon gelijktijdig op.

Ik lees net terug in m'n verhaaltje over de TFT28/32 dat hij standaard op 250.000 baud werkt. Dat is natuurlijk wel via het script aan te passen en ik las dat je daar ook al wat mee had gespeeld.

Zo heb ik ze dus gelijktijdig in gebruik. Ik gebruik de SD kaart meestal wel in de TFT.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rob52 op 29 sep 2019, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 29 sep 2019, 16:34

Het enig wat ik gelezen heb is dat dit scherm met de 32 configuratie niet ziet zou werken met Ramps 1.4 dan zou je de configuratie voor de 28 moeten gebruiken heb beide geprobeerd maar geen succes, maar ik geef de moed nog niet op.

Vr.Gr, Wim

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 29 sep 2019, 16:36

Dat ziet er goed uit bij je, je kunt dus met alle twee de bediengspanelen werken?

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 29 sep 2019, 16:42

Klopt en ze hebben alle twee zo hun voordelen. Ik heb er ook het e.e.a. over geschreven in m'n eerder aangehaalde verhaaltje over de TFT28/32.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 30 sep 2019, 11:55

Ik heb een foto van het oude moederbordje gemaakt, vanaf dat ik de sluiting heb gemaakt bid de driver zijn er twee groene led's gaan branden bij de usb poort deze blijven ook constant aan, dus het is niet echt een voedingsprobleem volgens mij maar wordt de usb poort geblokkeerd.
Afbeelding

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 30 sep 2019, 12:03

Dan is het wel verklaarbaar. Je hebt geen werkende seriële poort meer op AUX1. Bord overleden, RIP :( Ik neem tenminste aan dat je wel werkt met de juiste driver, ch340.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 30 sep 2019, 12:16

Deze is geïnstalleerd dus kan het daar niet aanliggen, dit MB. is echt overleden daar ben ik mij van bewust, maar waarom doen de andere twee het niet, als ik deze uit Marlin download naar het nieuwe MB. dan zie je dat ook aan de knipperende led van het MB. daarom hoopte ik dat iemand met een werkende Marlin configuratie voor dit type MB. mij hiermee zou kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door WiGe op 30 sep 2019, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 30 sep 2019, 12:46

WiGe schreef:
30 sep 2019, 12:16
daarom hoopte ik dat iemand met een werkende Marlin configuratie voor dit type MB. mij hiermee zou kunnen helpen.
Ik heb nog even in de Config file gekeken maar kan er niks vinden dat afwijkend is. Zover ik weet hoef je ook niks in Marlin aan te passen. En ik ben niet de enige die dat zegt.
This display has its own firmware that emulates the host, it must not be managed directly from the card and from the marlin firmware. It connects on serial 0 on the mainboard and manages everything via gcode. So there's nothing to add to Marlin.
Je zult dus ook niet iemand vinden die een voor jouw werkende Marlin heeft lijkt me zo. Het MKS bord werkte bij mij ook met een instelling voor een Ramps 1.4.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie