MKS Gen L V1.0 Config TFT

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
WiGe
Contacteer:

MKS Gen L V1.0 Config TFT

Bericht door WiGe » 27 sep 2019, 17:01

Beste forumleden,

Wie kan mij helpen aan een Config bestand voor een MKS Gen L moederbordje met een MKS TFT scherm?
ben hier al dagen mee bezig maar krijg het niet aan de praat. Baudrate is gelijk in het scherm en in Marlin 115200, stepper drivers staan goed vermeld in de configuratie A4988 en voor de Extruder een LV8729
Heb gelezen dat de TFT32 niet werkt met dit moederbordje maar de TFT28 wel dus heb ik de configuratie voor het TFT scherm met het bin28 bestand geladen.
De configuratie wordt opgebouwd in Marlin, er zijn geen fouten, gedownload naar het MKS bord, daarna scherm aangesloten en de motor geprobeerd met het aanraakscherm maar het wil niet werken.

Als ik het standaard bedienings paneel laadt in Marlin en deze download reageert de motor met dit bedienings paneel
Ik heb de easy config voor Tevo Tarantula van Jim Brown gebruikt.

Hoop dat er iemand is met een configuratie file die ik kan gebruiken voor dit moederbord en TFT scherm.

vriendelijke groet, Wim

3drob
Contacteer:

Re: MKS Gen L V1.0 Config TFT

Bericht door 3drob » 27 sep 2019, 17:13

Zijn de spulletjes hardware/elektrisch wel goed, ik bedoel als het China spul is….
( zou bijna zeggen wat is er geen China spul! ) Maandagmorgen printje…. :(

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 27 sep 2019, 18:03

Wat heb je er op aangesloten een TFT32 of een TFT28? Een TFT32 met de configuratie van een TFT28 zal waarschijnlijk niet werken. Weet ik niet zeker want ik heb alleen een TFT28. Ik heb hier nog wel een defecte MKS liggen, maar daar werkt allee een ventilator aansturing niet van. Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer of ik destijds de TFT toen ook op het MKS bordje had aangesloten.

Ik neem aan dat je de TFT hebt aangesloten op AUX-1. En ik lees niks over het script van de TFT, staat daar alles goed in? En hoe staat de schakelaar voor de externe voeding? Voor een Ramps met Arduino moet je een externe voeding gebruiken en de schakelaar omzetten. Als die om staat naar extern en je hebt geen externe voeding werkt hij ook niet.

Het display werkt sowieso ook wanneer er alleen maar spanning (12 volt) opstaat. Dus zonder aangesloten te zijn op de MKS. Alleen kun je dan natuurlijk niks bedienen en krijg je geen uitlezingen. Je kunt wel door het menu heenlopen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 28 sep 2019, 10:21

Bedankt allen voor de reactie,

Het script voor de config van het TFT scherm staat 100% goed ingesteld moederbord staat op Marlin, machine setting Normal, Baudrate 115200, heb ook de 250000 geprobeerd maar werkt ook niet, de rest van mogelijke instellingen gelaten zo als ze zijn,het scherm staat op aux 1 en er is een externe voeding aangesloten ik heb voor een TFT28 gekozen omdat ik gelezen heb dat de TFT32 niet werkt met dit moederbordje, en ja het moederbordje komt uit China maar daar worden al deze moederbordjes toch gemaakt? Ik heb twee van deze MKS bordjes beide nieuw gekocht want ik had het vermoeden dat bordje nummer 1 inderdaad een maandagmorgen item was, dus als het een maandagmorgen bordje zou zijn dan is het een groot toeval dat ze het beide zijn.
Als ik het standaard bedieningspaneel gebruik functioneert alles wel dus de voeding staat goed en werkt, want de motor als deze geactiveerd wordt doet wat hij moet doen.
En voor de rest......, ik weet het niet meer dus maak ik graag gebruik van jullie expertise hoe dit alles aan de praat te krijgen.

Vr.Gr. Wim

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 28 sep 2019, 11:24

Dan zou ik toch eens kijken of je het scherm kunt bedienen als je het alleen van een externe voeding voorziet en de schakelaar ook hebt omgezet. Zoals in m'n eerdere bericht vermeld.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 28 sep 2019, 16:11

Rob,

Ik weet niet goed wat je bedoeld met de schakelaar omzetten?
Ik heb een voeding, een moederbordje, en een TFT scherm.

Vr.Gr. Wim

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 28 sep 2019, 16:52

Het ding heet Power Selector en is eigenlijk geen switch maar een brugje dat je correct moet plaatsen.

Afbeelding
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 28 sep 2019, 17:36

Bedankt voor het duidelijke plaatje Rob,

Ik heb de ombouw los geschroefd en gekeken naar de door jou aangeduide plaats maar ik zie dat er twee connecties zijn die vast gesoldeerd zijn.
Eigenlijk had ik kunnen weten dat het scherm goed is, ik had deze n.l. gekocht inclusief moederbord en alles werkte toen, maar ik heb hiermee per ongeluk sluiting gemaakt, vandaar dat ik een nieuw los moederbordje heb gekocht, en na enige tijd nog een omdat ik het vermoeden had dat deze niet in orde was.
Dus nu heb ik een defect MKS Gen L moederbord, plus nog eens twee die ik beide niet aan de praat krijg.
Dit is mijn MKS Gen L Verhaal tot heden.

Vr.Gr. Wim

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 28 sep 2019, 18:52

Aha, dan heb je misschien ook de tft opgeblazen als die het eerst wel deed.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

WiGe
Contacteer:

Bericht door WiGe » 29 sep 2019, 12:31

Rob,

Ik heb tijdens het afstellen van een driver per ongeluk sluiting gemaakt de beveiligde schakelaar heeft gelijk de zekering doorgebrand
Het MKS moederbord kon je hierna niet meer programmeren, vandaar dat ik hier een nieuwe voor gekocht heb. Zou het TFT scherm een dusdanige opdonder hiermee hebben gehad zodat het niet meer functioneert? je kunt er nog steeds nieuwe software in zetten de pictogrammen wijzigen etc. Vandaar dat ik denk dat dit scherm gewoon oké is.
Ik kan wel een nieuw TFT scherm bestellen ben dan weer 30 euro armer maar als het dan nog niet functioneert dan heb ik twee moederbordjes en twee TFT schermpjes, dit is dus een dilemma! Is er mogelijk nog een andere optie ?

Vr.Gr. Wim

Plaats reactie